تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار قوه قضائیه با هکرها

صراط:

برخورد قوه قضائیه با هکرها

در چند ماه اخیر شاهد تکرار نشت های اطلاعاتی برخی سامانه ها و پایگاه ها و همچنین افزایش ارسال پیامک های کلاهبرداری ابلاغیه های جعلی بودیم.

به گزارش مهر، در سال جاری، خبر هک سایت دانشگاه تهران، اختلال در سامانه سوخت کشور، هک دوربین های زندان اوین و روز گذشته هم نشت اطلاعات سامانه پایگاه مستقل کانون وکلای دادگستری از جمله رخدادهای قابل تاملی است که شاهد بودیم.البته به غیر از این موارد رسمی چندین مورد دیگر از هک و نشت اطلاعات شهروندان اعلام شده بود که برخی از آنها تایید رسمی نشدند.

اگر هک سایت ها و سامانه های مهم قضایی و کشوری را فاکتور بگیریم، موضوع ارسال پیامک های ابلاغی جعلی و کلاهبرداری از این طریق، شیوه‌ای است که همچنان قربانیان خود را دارد.

البته تلاقی ارسال این پیامک ها با رخدادهایی از جمله هک و نشت اطلاعات قابل تامل است به طوری که از عصر روز گذشته بسیاری از شهروندان از ارسال پیامک های ابلاغیه در سطح گسترده خبر دادند که در موارد متعددی هم متاسفانه منجر به برداشت از حساب و کلاهبرداری از طریق این پیامک ها شده است.

قوه قضائیه با خاطیان هک برخورد می کند

در همین راستا ذبیح الله خدائیان، سخنگوی دستگاه قضا امروز و در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در چند ماه اخیر شاهد نشت اطلاعات برخی سایت‌ها و سامانه‌ها از جمله توزیع سوخت، دانشگاه تهران، سامانه‌های قضائی، هواپیمایی ماهان و پایگاه وکلای دادگستری بودیم، در رابطه با برخورد و پیشگیری چه باید کرد، گفت: راه پیشگیری از این مسائل و همچنین در رابطه با برخی هک‌ها، سامانه‌ها باید به ارتقای زیر ساخت‌های خود بپردازند. متأسفانه دیدیم در ایام گذشته برخی سایت‌ها هک شدند البته خسارات زیادی نداشت اما صرف هک شدن نا امنی را دارد.

وی افزود: دولت هم به این موضوع تاکید ویژه داشته است.

خدائیان تصریح کرد: در صورت شناسایی خاطیان، قوه قضائیه آماده برخورد جدی هست اما این موضوع باید با همکاری دولت و ضابطان قضائی باشد.

پایان ارسال پیامک های جعلی به نام سامانه های قضایی

در راستای افزایش پیامک های ارسالی ابلاغیه جعلی در چند روز اخیر، محمد کاظمی فرد در جلسه روز گذشته شورای عالی قضایی گفت: با توجه به وجود سامانه های مختلف در قوه قضاییه و استفاده پیامک برای اطلاع رسانی از وضعیت پرونده در محاکم یا دریافت ابلاغیه الکترونیک در حساب کاربری ابلاغ ، کلاهبرداران از این موقعیت سوء استفاده کرده و از طریق ارسال پیامک جعلی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد در قالب فیشینگ می نمایند.

وی به روش کلاهبرداران اشاره کرد و گفت: پیامکی برای افراد ارسال میشود که از شما شکایتی صورت گرفته است یا حکمی ابلاغ شده است و با پیشنهاد لینک سامانه ابلاغ الکترونیکی جعلی یا نصب ابزار عدالت همراه جعلی آنها را در دام خود گرفتار می‌کنند. به دلیل استرس ایجاد شده و کنجکاوی و با توجه به این موضوع که اکثر مردم در این سامانه ثبت نام نموده‌اند، لینک مورد نظر را کلیک می کنند و با کلیک کاربر بر روی لینک جعلی و ورود، یک برنامه موبایلی بر روی گوشی نصب می‌شود و به اطلاعات گوشی از جمله اطلاعات مخاطبین و تمامی پیامک‌های موجود در دستگاه دسترسی پیدا می‌کند و به اطلاعات مهم بانکی کاربر از جمله رمز پویا دسترسی پیدا می کند.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات افزود: برای پیشگیری از کلاهبرداری پیامکی، کلیه پیامکهای سامانه های قوه قضائیه شامل ثنا، ابلاغ، نظر سنجی، اطلاع رسانی با نام adliran به مخاطبین ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر سرشماره پیامک سامانه های قوه قضائیه گفت: با این روش علاوه بر جلوگیری از کلاهبرداری از طریق ارسال پیامکهای جعلی با نام سامانه های قضایی، باعث تفکیک پیامکهای قضایی با پیامک های اطلاع رسانی و همچنین تبلیغاتی از دیگر سر شماره ها شده و امکان سوء استفاده از موضوعات قضایی در پیامک ها به جهت کلاهبرداری را از بین خواهد برد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار قوه قضائیه با هکرها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..