تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه سه دسر شب یلدا بسیار خوشمزه

در این بخش از سایت طرز تهیه سه دسر خوشمزه و ویژه برای شب یلدا را آموزش می دهیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

می توانید با ژله و میوه، انواع دسرهای خوشمزه را در منزل تهیه کنید و در تزیینات شب یلدا و شب چله از آن بهره ببرید. در این مطلب طرز تهیه 3 مدل دسر برای شب یلدا را آموزش می دهیم.

طرز تهیه دسر شب یلدا به سه روش

در این بخش دستور تهیه دسر پاناکوتای انار، دسر شکلاتی انار و چیز کیک هنداونه ای را برای شما آماده کرده ایم و با استفاده از میوه انار و ژله های خوشمزه می توانید آنها را تهیه کنید.

دسر پاناکوتا انار

مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتا انار عبارت است از:

شیر/ ۱ لیوان پودر ژلاتین/ ۲ قاشق غذاخوری ژله انار/ ۲ بسته خامه صبحانه/ ۴۰۰گرم دانه های انار/ ۱ لیوان عسل/ ۱ قاشق غذاخوری آب جوش/ ۲ لیوان چوب دارچین/ یک تکه کوچک

دسر شب یلدا

طرز تهیه پاناکوتا انار

در ابتدا در یک ظرف، شیر و پودر ژلاتین را با هم مخلوط کنید. حالا درون یک ظرف دیگر عسل و خامه بریزید و آن را به روش بن ماری داغ کنید، تا خامه و عسل با هم مخلوط گردند. چوب دارچین را هم باید به آن اضافه کنید. پس از داغ شدن قبل از اینکه به جوش آید، ترکیب پودر و شیر را به آن اضافه کنید و به سرعت مواد را هم بزنید و آن را از روی بخار آب بردارید و چوب دارچین را از درون مواد جدا کنید.

در ادامه از طرز تهیه این دسر، مواد آماده شده را درون لیوان های مخصوص دسر بریزید و در داخل یخچال قرار دهید، می توانید آن را به صورت کج در یخچال قرار دهید تا پاناکوتا سفت شود.

در مرحله بعد دو لیوان آب جوش، پودر ژله (دو بسته) را حل کنید و پس از مخلوط شدن کامل آنها، دو لیوان آب سرد را هم به مواد اضافه کنید.

حالا پاناکوتای سفت شده را از یخچال خارج کنید و به آهستگی محلول ژله انار را به آن اضافه کنید، برای زیبایی کار چند عدد دانه انار را درون آن بریزید و باز لیوان را درون یخچال قرار دهید تا به صورت کامل خنک و بسته شود.

دسر شکلاتی انار

مواد مورد نیاز برای دسر شکلاتی انار عبارت است از:

انار دون شده/ ۲ عدد شکلات تخته ای/ به مقدار لازم کاغذ شیرینی شکل دار/ به مقدار کافی

دسر شب یلدا

طرز تهیه دسر شکلاتی انار

مطالب مرتبط

در ابتدا شکلات تخته ای را درون ظرف مناسبی بریزید و آن را با بخار آب یا روش بن ماری آب کنید. برای باز شدن شکلات می توانید آن را درون مایکروویو نیز قرار بدهید. در مرحله بعد قلم مو را به کمی روغن آغشته کنید و با استفاده از آن درون کاغذهای شکلات را کمی چرب کنید. می توانید از قالب های دیگر شیرینی پزی هم استفاده کنید و سپس آنها را چرب کنید و درون سینی بچینید.

سپس در هر کاغذ کمی انار دون شده بریزید و سطح آنها را با شکلات تخته ای آب شده بپوشانید. بهتر است که این کار را به آرامی و با دقت انجام بدهید.

سپس سینی را به مدت 3 الی 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر شکلاتی انار خوب بسته شود و در آخر هم کاغذ شیرینی را از شکلات های انار جدا کنید و با تزیینی زیبا آن را بر سر سفره شب یلدا قرار دهید.

طرز تهیه دسر چیز کیک هندوانه ای

چیز کیک هندوانه ای هم یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب است که در ادامه روش تهیه آن را توضیح می دهیم.

در بالا با دو روش از تهیه دسرهای شب یلدا آشنا شدید، انواع دسرهای متنوع برای شب یلدا وجود دارد، چیز کیک هندوانه ای یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار است که در اینجا با روش تهیه آن آشنا می شوید.

مواد لازم پودر ژله قرمز (توت فرنگی یا آلبالو)/ ۲ بسته پودر ژله لیمو/ یک بسته  پودر ژله آلوئه ورا/ یک بسته شیر/ یک لیوان دسته دار چیپس شکلاتی اشکی/ به مقدار لازم رنگ سبز خوراکی (اختیاری)/ به مقدار لازم

دسر شب یلدا

روش تهیه چیز کیک هندوانه ای

دو بسته ژله توت فرنگی را درون ظرف پیرکسی بریزید، سپس حدود دو و نیم لیوان دسته دار آب داغ به آن اضافه کنید. برای حل شدن ژله ها با آب می توانید از روش بن ماری و با استفاده از بخار آب استفاده کنید یا اینکه یک تا دو دقیقه درون مایکروویو قرار دهید.

سپس ژله را چند دقیقه ای در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود و سپس چند قاشق شیر جوشیده که به دمای محیط رسیده را به ژله خنک شده اضافه کنید و خوب هم بزنید، حالا رنگ ژله کمی مات می شود، در صورتی که شفاف بودن ژله را می پسندید، می توانید شیر را حذف کنید.

در مرحله بعد قالب مناسب را آماده کنید و درون آن را چرب کنید، سپس ژله را درون قالب بریزید و در یخچال قرار دهید، در این صورت تا آماده شدن ژله دوم، اینژله می تواند کمی خودش را بگیرد و نیم بند گردد.

حالا برای تهیه قسمت سفید ژله یا همان پاناکوتا، نیاز است که یک بسته پودر ژله آلوئه ورا را با نصف لیوان اب داغ حل کنید، آن را حدود 1 دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا خوب در هم حل شوند.

حالا ژله را چند دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود و سپس یک لیوان شیر که به دمای محیط رسیه را به ژله اضافه کنید و هم بزنید. پس از اینکه ژله قرمز کمی خودش را گرفت، پاناکوتا را آرام روی ژله داخل قالب بریزید و باز در یخچال قرار دهید.

برای تهیه لایه سبز ژله هم، باید ژله لیمو را با یک و یک چهارم لیوان آب مخلوط کنید و به روش های گفته شده مانند مراحل قبل با هم حل کنید، تا وقتی که ژله داغ است، می توان با اضافه کردن چند قطره رنگ سبز خوراکی به آن، رنگ ژله را پر رنگ تر کد.

پس از اینکه شیر خنک شد هم می توانید در حدود 4 قاشق از آن را به ژله اضافه کنید و پس از آماده شدن ژله یعنی حدود 5 ساعت آن را درون ظرف مناسب برگردانید و پس از تیین با چیپس های شکلاتی، چیز کیک خوشمزه شما آماده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه سه دسر شب یلدا بسیار خوشمزه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..