تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سویه امیکرون خطر اب&#15

سلامت نیوز:محققان می‌گویند خطر ابتلای مجدد به کووید ۱۹ به دلیل ظهور سویه امیکرون افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، یکی از ویژگی‌های کووید ۱۹، احتمال بروز جهش‌های متعدد در این ویروس است. تاکنون جهش‌های رخ داده در ویروس کرونا باعث ظهور ۵ سویه جدید نگران کننده در جهان شده است که آخرین مورد آن در آفریقای جنوبی مشاهده شد و امیکرون نام گرفت.


به گزارش خبرگزاری رویترز،حال دانشمندان می‌گویند نتایج بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد ظهور سویه امیکرون می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلای مجدد به کرونا در افرادی که پیشتر یک بار به این ویروس آلوده شده اند، شود.


محققان در آفریقای جنوبی شاهد آن بودند که پس از ظهور سویه‌های بتا و دلتا گرچه شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور افزایش یافت، اما خطر ابتلا به این ویروس در میان افرادی که یک بار به آن مبتلا شده بودند، پایین بود.


با این وجود، تحقیقات در این کشور نشان می‌دهد با ظهور سویه امیکرون، شمار افرادی که دوباره به کرونا مبتلا می‌شوند، شاهد جهش بوده است. گرچه هنوز معلوم نیست این سویه توانایی گریز از پاسخ ایمنی ناشی از واکسن را داشته باشد.


همچنین تحقیقات نشان می‌دهد تزریق دوز تقویتی (دوز سوم) واکسن فایزر به میزان قابل توجهی باعث ارتقای سیستم ایمنی بدن در مقابل کووید ۱۹ دستکم در کوتاه مدت می‌شود. محققان می‌گویند برای فهمیدن میزان پاسخ ایمنی بدن در بلند مدت نیازمند زمان بیشتری برای پژوهش هستند.


دانشمندان همچنین اقدام به انجام تحقیقاتی در زمینه عوارض قلبی تزریق واکسن کردند. در موارد بسیار نادر مشاهده شده است که برخی نوجوانان پس از دریافت واکسن کرونا شاهد التهاب ماهیچه قلب بوده اند. اکنون انجمن قلب آمریکا می‌گوید التهاب قلب باعث بروز علائم ملایم در فرد شده و به سرعت بهبود می‌یابد.


تحقیقات دانشمندان در آمریکا و کانادا نشان داد تاکنون هیچ نوجوانی به دلیل التهاب قلب ناشی از دریافت واکسن کرونا جان خود را از دست نداده است. این در حالی است که بسیاری از این افراد علائم خفیف داشتند و این التهاب به سرعت از بین رفت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سویه امیکرون خطر اب&#15»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..