تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با دمنوش‌ها، کسلی و &#15

سلامت نیوز: افراد مضطرب و یا مبتلا به اختلالات اضطراب‌ اگر صبح زود بیدار شوند و تا نزدیک ظهر به رختخواب پناهنده نشوند، صبح‌ها با تنش و اضطراب از خواب بیدار می‌شوند. این افراد «میلی» به صبحانه نداشته و یا بالعکس، پرخوری می‌کنند؛ گریه کرده و حوصله انجام هیچ کاری را ندارند. بعضی دیگر هم بی‌قرارند و باید از منزل بیرون رفته و بی‌هدف ساعت‌ها در کوچه و خیابان بگردند. در این شرایط باید به روانپزشک مراجعه کرد. اما برای تسریع روند درمان، می‌توانید از گیاهان دارویی کمک بگیرید.

گل‌های زرد آرام‌بخش
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، گل بابونه، با رنگ‌ زرد و درخشانش می‌تواند فنجان آرامش باشد. این گل باعث کنترل تپش قلب، کاهش‌دهنده و کنترل‌کننده اضطراب و ترس بوده و بسیار آرام‌بخش است.

یک فنجان آرامش
برای تهیه دمنوش گل بابونه، یک قاشق چایخوری بابونه خشک یا کمی بابونه تازه را داخل یک فنجان دردار یا قوری دمنوش که حاوی آب جوشیده‌ ولرم شده است، بریزید. درب فنجان یا قوری را گذاشته و آن را روی کتری در حال جوش بگذارید. 15 دقیقه صبر کنید. دمنوش آماده است.
نکته 1‌: اگر قوری یا فنجان، صافی دارد، صافی را درآورده و محتویات قوری یا فنجان را بنوشید. اگر صافی ندارد، دمنوش را از صافی رد کنید.
نکته 2: اگر در سه ماهه نخست بارداری هستید، از این دمنوش استفاده نکنید.

بادرنجبویه؛ خواهر نعنا
وقتی بی‌قرارید و بی‌خوابی هم به آن اضافه شده، یک فنجان دمنوش بادرنجبویه، آب روی آتش است. این دمنوش را می‌توانید هر شب یک ساعت پیش از خواب بنوشید. این گیاه با کاهش سطح هورمون «کورتیزول» خون می‌تواند باعث کنترل عصبانیت و اضطراب شود.

یک فنجان آرام‌بخش
یک قاشق چایخوری بادرنجبویه را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و روی آن یک نعلبکی بگذارید. 10 دقیقه بعد دمنوش آماده است. علاوه بر این می‌توانید دمنوش را با حرارت غیرمستقیم تهیه کنید. برای این منظور، یک قاشق چایخوری بادرنجبویه را داخل یک لیوان آب جوشیده ولرم ریخته و بعد آن را روی کتری در حال جوش بگذارید.

به، خواهر سیب
شاید باورتان نشود که میوه «به» هم می‌تواند دارویی آرام‌بخش باشد؛ اما هست! میوه به، حاوی ویتامین‌های خانواده (B) است و به همین دلیل اثر آرام‌بخشی دارد. برای استفاده از خواص «به» می‌توانید از میوه و یا برگ آن استفاده کند.

یک فنجان آرامش
میوه «به» را شسته و سپس آن را رنده کنید. رنده «به» را روی تنظیف یا هر پارچه تمیز دیگری که داخل سینی گذاشته‌اید، پهن کنید. بعد از اینکه رنده «به» خشک شد، آن را داخل ماهیتابه بدون روغن کمی تفت دهید. «به» خشک شده را داخل شیشه بریزید و در جای خنک بگذارید. برای تهیه دمنوش، یک قاشق چایخوری از این «به» را داخل قوری دمنوش ریخته، به آن آب اضافه کنید تا روی رنده‌های «به» بایستد. سپس آن را به مدت 15 دقیقه روی کتری بگذارید تا دم بکشد.

گلی برای آرامش
عطر گل‌محمدی، بسیار دلپذیر است. این عطر و عصاره این گل باعث کمک به تنظیم اختلال خواب و کنترل استرس و اضطراب می‌شود. اگر هر روز صبح با تنش و اضطراب از خواب بیدار می‌شوید یا شغل پرتنشی دارید، هر روز صبح یک فنجام دمنوش گل‌محمدی بنوشید.

یک فنجان آرامش
چند عدد گل تازه یا خشک گل‌محمدی را داخل قوری ویژه تهیه دمنوش گذاشته و به آن آب جوش اضافه کنید. گل‌ها باید داخل آب جوش شناور باشند. قوری را روی کتری در حال جوش گذاشته و 15 دقیقه صبر کنید تا دمنوش آماده شود. این دمنوش را با یک قاشق چایخوری عسل، مصرف کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با دمنوش‌ها، کسلی و &#15»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..