تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باکیرکوی استانبول منطقه‌ای قدیمی و بسیار جذاب و دیدنی+تصاویر

منطقه‌ی باکیرکوی منطقه‌ای قدیمی در شهر استانبول است و تاریخ غنی پشت آن نهفته است.

باکیرکوی استانبول

منطقه‌ی باکیرکوی منطقه‌ای قدیمی در شهر استانبول است و تاریخ غنی پشت آن نهفته است. این منطقه در دوران بیزانس ساخته شده و در دوران حکومت عثمانی‌ها نیز از شکوه و عظمت خود نکاست. با ما همراه شوید تا با تاریخچه و جاذبه‌های گردشگری این منطقه‌ی تاریخی بیشتر آشنا شوید.

باکیرکوی یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول است. این منطقه در قسمت اروپایی این شهر و  مابین بزرگراه E-5 و ساحل دریای مرمره واقع شده است. باکیرکوی یک منطقه‌ی مسکونی و توسعه‌یافته است و به همین دلیل بیشتر ساکنان آن را افرادی از طبقه‌ی اجتماعی متوسط به بالا تشکیل می‌دهند.

 باکیرکوی استانبول منطقه‌ای قدیمی و بسیار جذاب و دیدنی

تاریخچه‌ی باکیرکوی غنی است و قدمت آن به دوران بیزانس بازمی‌گردد. در آن زمان این منطقه را «Hebdomon» می‌نامیدند و چندیدن ساختمان مهم در آن قرار داشت. به همین دلیل است که با وجود این که این منطقه خارج از دیوارهای شهر قرار داشت، همواره حاکمان و خاندان سلطنتی از آن بازدید می‌کردند. کمپ مارتیوس (اردوگاه)، دادگاه تریبونالز، Jucundiaena (کاخ خوشی و لذت) و کلیسای سنت جان باپتیست را می‌توان نمونه‌هایی از مهم‌ترین ساختمان‌های این منطقه در دوران بیزانس برشمرد.

 باکیرکوی استانبول منطقه‌ای قدیمی و بسیار جذاب و دیدنی

در دوران حکومت عثمانی‌ها هم باکیرکوی یک منطقه‌ی بسیار مهم بود و نامش به «ماکریکوی» تغییر یافت. این منطقه به مکانی محبوب برای گذراندن تابستان و تفرجگاهی پرطرفدار برای سلاطین و دیگر اعضای حکومت شد؛ به همین علت بود که خانه‌ها و عمارت‌های بزرگی در دوران حکومت عثمانی‌ها در باکیرکوی ساخته شد.

در اواخر قرن ۱۹ باکیرکوی به یک منطقه‌ی مسکونی تبدیل شد. حدود سال ۱۹۷۰ باکیرکوی یکی از آرام‌ترین و مطلوب‌ترین مکان‌ها برای زندگی تبدیل شد. امروزه مرکز باکیرکوی به یک منطقه‌ی مهم تجاری تبدیل شده است که مراکز خرید متعددی دارد. حدس زدن این که این منطقه در هر ساعت از روز شلوغ است، کار زیاد دشواری نیست. از «Capacity»، «Carousel»، «Galleria»، «Bakırkoy Yeralto Carsisi» (بازار زیرزمینی باکیرکوی)  می‌توان مهم‌ترین مراکز خرید این منطقه نام برد.

باکیرکوی استانبول منطقه‌ای قدیمی و بسیار جذاب و دیدنی

باکیرکوی نه تنها مراکز خرید متعددی دارد بلکه امکاناتی را نیز ارائه می‌دهد تا به عنوان یکی از معروف‌ترین بخش‌های شهر شناخته شود. میدان اسب‌سوار «ولی افندی » (Veliefendi Hippodrome) بزرگترین و قدیمی‌ترین مسیر مسابقه‌ی اسب‌سواری ترکیه است و آن را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین امکانات باکیرکوی نامید. اگر به مسابقات اسب‌سواری علاقه دارید، باکیرکوی همان جایی است که باید بروید. فرودگاه آتاتورک، مرکز تجارت جهانی استانبول و ورزشگاه دو و میدانی آتاکوی از دیگر سازه‌های مهم منطقه‌ی باکیرکوی هستند.

اگر می‌خواهید به منطقه‌ی باکیرکوی بروید، با حمل‌ونقل عمومی می‌توانید به آنجا برسید.

لست سکند

اخبار مرتبط:

آشنایی با کاخ دلماباغچه استانبول+تصاویر

جاذبه های گردشگری بسیار جذاب و دیدنی استانبول +تصاویر

سفر به شهر رنگ و موسیقی وغذا استانبول+تصاویر

زیر و بم های خرید در دبی، استانبول و آنتالیا+تصاویر

استانبول، شهر دو قاره ای! +تصاویر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باکیرکوی استانبول منطقه‌ای قدیمی و بسیار جذاب و دیدنی+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..