تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران حرف اول را در ساخت دستگاه‌های لیزر در حوزه اورولوژی می‌زند

ما در زمینه تولید دستگاه‌های لیزر برای درمان بیماری‌های اورولوژی در کشور به خودکفایی رسیده‌ایم.

ایران حرف اول را در ساخت دستگاه‌های لیزر در حوزه اورولوژی می‌زندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دومین سمینار کاربرد لیزر در اورولوژی که صبح امروز در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد بابک جوانمرد دبیر علمی سمینار بیان کرد: از سال 72 در رشته اورولوژی توسط مرکز تحقیقات لیزر دانشگاه شهید بهشتی و بیمارستان شهدای تجریش به صورت آزمایشی استفاده از لیزر در درمان بیماری‌های کلیوی آغاز شد.

وی اظهار داشت : لیزر در درمان بیماری‌هایی مانند سنگ‌های سیستم ادراری، کلیه، حا‌لب و مثانه کاربرد دارد همچنین افرادی که نمی‌توانند از روش جراحی باز برای درمان بیماریشان استفاده کنند مانند سالمندان، افرادی که ناراحتی‌های قلبی عروقی دارند و کودکان می‌توانند از این روش استفاده کنند.

دبیر علمی سمینار عنوان کرد: از مزایای لیزر در درمان بیماری‌های کلیوی و سایر بیماری‌ها می‌توان به مدت زمان بستری محدودتر آن نسبت به روش جراحی‌های باز و دوره نقاهت کوتاه‌تر اشاره کرد همچنین این روش در مقایسه با روش‌های جراحی‌های باز خونریزی در پی ندارد.

جوانمرد یادآور شد: در حال حاضر از لیزر‌های مختلفی مانند diode و هو‌لمیوم استفاده می‌شود.

در ادامه این مراسم سید فرزاد علامه دبیر اجرایی کنگره تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه تولید دستگاه‌های لیزر در درمان بیماری‌های کلیوی در داخل کشور خودکفا شده‌ایم.

وی افزود: از لیزر در برخی از بیماری‌ها به عنوان یک روش درمانی در کنار سایر روش‌ها استفاده می‌شود و در برخی از بیماری‌ها تنها روش درمان محسوب می‌شود؛ برای مثال در درمان سنگ حا‌لب در زنان باردار استفاده از لیزر به عنوان تنهاتر‌ین روش درمان محسوب می‌شود ولی در درمان پروستات به عنوان یکی از روش‌های درمان متداول به شمار می‌آید که امید است در آینده‌ای نزدیک استفاده از آن به عنوان روش طلایی درمان این بیماری قطعی شود.

جوانمرد یادآور شد:در بیمارانی که دارای مشکلات انعقادی خون هستند و داروهایی مانند آسپرین و کلو‌پیدوگرل مصرف می‌کنند که با قطع این بیماری‌ها دچار بیماری‌هایی مانند سکته قلبی و مغزی مجدد می‌شوند استفاده از لیزر تنها روش درمان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران حرف اول را در ساخت دستگاه‌های لیزر در حوزه اورولوژی می‌زند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..