تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حقایق جالب در مورد دهلی -آکا

آکاایران: مقاله‌های مرتبط: مراکز خرید دهلی، نمایشگاهی از برترین برندهای جهان (قسمت اول) نکاتی که باید پیش از سفر به دهلی بدانیم (قسمت اول)

دهلی شهر رویاها است و بسیاری از افراد را به رویاهایشان نزدیک کرده و گاهی به آن‌ها رسانده است. دهلی تنها یک شهر نیست، برای خودش دنیایی است. در پس این شهر بزرگ و پرهیاهو حقایق جالبی نهفته است که در این مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم: 

۱. دهلی با دهلی نو فرق دارد! اگر فکر می‌کنید تفاوتی میان این دو وجود ندارد، در اشتباه هستید. دهلی نو که پایتخت هند است، در سرزمینی واقع در دهلی قرار دارد. دهلی نو محل استقرار دولت هند است.

۲. در دوران حکومت راج بریتانیا، کلکته پایتخت هند بود. در سال ۱۹۱۲ راج بریتانیا پایتخت هند را از کلکته به دهلی برد.

۳. بلندترین مناره‌ی آجری جهان یعنی «مناره‌ی قطب» با ۷۳ متر ارتفاع، در دهلی قرار دارد.

دهلی حقایق جالب در مورد دهلی

حقایق جالب در مورد دهلی -آکاحقایق دهلی,دهلی,معبد نیلوفر آبی,بلندترین مناره آجری جهان,مناره قطب,موزه بین المللی توالت,متروی دهلی,مسجد جامع دهلی

آکاایران: حقایق جالب در مورد دهلی

۴.  بزرگترین بازار عمده‌فروشی آسیا در دهلی قرار دارد. بازار «آزادپور مندی» عنوان بزرگترین بازار میوه و سبزی آسیا را کسب کرده است.

۵. بزرگترین پروژه‌ی زیربنایی جهان در دهلی انجام خواهد گرفت. در این پروژه ۲۴ شهر هوشمند، ۲ نیروگاه برق، ۶ فرودگاه، ۲۳ مرکز صنعتی، ۲ بندر و یک بزرگراه ۶ لاینی به طول ۱۵۰۰ کیلومتر در حال ساخت است. بعد از تکمیل، این پروژه بزرگترین پروژه‌ی زیرساختی جهان خواهد شد که از دهلی نو آغاز شده و در ماهاراشترا به اتمام خواهد رسید. 

۶. دهلی بعد از نایروبی در کنیا، دومین شهر جهان است که غنی‌ترین گونه‌های پرندگان را در خود جای داده است.

۷.موزه‌ی بین‌المللی توالت‌ در دهلی قرار دارد! با این که عجیب به نظر می‌رسد اما موزه‌ی بین‌المللی توالت، یکی از جالب‌ترین موزه‌های این شهر است. اینجا مجموعه‌ای از تصاویر، حقایق و اشیای کمیابی وجود دارد که جزئیاتی از تکامل تاریخی توالت را از ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد تا به امروز را به نمایش گذاشته است.

,حقایق دهلی,دهلی,معبد نیلوفر آبی,[categoriy] حقایق جالب در مورد دهلی

۸. بزرگترین بازار عمده‌فروشی ادویه‌ی آسیا در دهلی قرار دارد.

۹. دهلی شهری محصور میان دیوار بود. امروزه در این شهر می‌توانید ۵ دروازه پیدا کنید:ترکمن، آجمری، دهلی، لاهوری و کشمیری.

۱۰. شرکت حمل‌ونقل دهلی بزرگترین مجموعه‌ای است که از اتوبوس‌های سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند و به همین دلیل این شهر بیشترین اتوبوس‌های دوستدار محیط زیست را در جهان دارد!

دهلی حقایق جالب در مورد دهلی

۱۱. متروی دهلی دومین متروی شلوغ در جهان است.

۱۲. قبل از ورود انگلیسی‌ها و استعمار هند توسط آن‌ها، یک زن دهلی را اداره می‌کرد! از سال ۱۲۳۶ تا ۱۲۴۰ «راضیه سلطان» سلطان دهلی بود!

۱۳. معبد نیلوفر آبی تنها سازه‌ی آیین دروغین بهائیت، در دهلی قرار دارد.

,حقایق دهلی,دهلی,معبد نیلوفر آبی,[categoriy] حقایق جالب در مورد دهلی

۱۴. متروی دهلی دومین متروی برتر جهان است.

۱۵. دهلی ششمین کلان‌شهر پرجمعیت جهان است.

۱۶. در ماه مه سال ۲۰۱۴، دهلی آلوده‌ترین شهر جهان اعلام شد.

۱۷. طبق بررسی‌های انجام شده توسط دولت هند، نزدیک به ۸۰ درصد زنان دهلی این شهر را برای خود امن نمی‌دانند؛ پس این شهر برای بانوان زیاد امن نیست.

۱۸. «مسجد جامع» که در سال ۱۶۵۶ در دهلی ساخته شد، بزرگترین مسجد هند است.

,حقایق دهلی,دهلی,معبد نیلوفر آبی,[categoriy] حقایق جالب در مورد دهلی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حقایق جالب در مورد دهلی -آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..