تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تدارک ناهار روز مهمانی با 3 دستور غذای خوشمزه

تدارک ناهار روز مهمانی با 3 دستور غذای خوشمزه

غذا درست کردن یکی از چالش‌هایی است که هرروز با آن روبرو می‌شویم. چی بپزم؟ این سؤال همیشگی برایتان آشنا نیست؟ اصلاً تابه‌حال به این فکر کرده‌اید تا پیش از این که اینترنت به کمکمان بیاید برای تنوع بخشیدن به منو غذایی چه می‌کردیم؟ هرچند که ما هرروز با این سؤال درگیریم اما تدارک غذا برای مهمانی از تصمیم گرفتن برای شام و ناهار روزانه هم سخت‌تر است.

استرس نوع غذایی که انتخاب می‌کنیم از یک سمت و استرس کیفیت و نتیجه‌ی آشپزی از سمت دیگر باعث می‌شود برای برنامه‌ریزی و تدارک یک مهمانی حسابی سخت‌گیر باشیم.اگر مجله‌ای باشد که علاوه بر معرفی انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی و معرفی انواع دسرها و شیرینی‌ها، دستورهای امتحان شده و بی‌نقصی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد قطعاً از این نگرانی و استرش کم خواهد شد.

امروز در این مقاله به سراغ دستورهای غذایی مجله دیجی فود رفته‌ایم تا شما را برای تدارک ناهار روز مهمانی راهنمایی کنیم. البته دستورهای بیشتر را می‌توان بر روی صفحه اصلی این مجله اینترنتی غذا بخوانید.در ادامه این مقاله با سه دستور طرز تهیه کباب از نوع سلطانی به عنوان غذای اصلی، سوپ جو رستورانی به عنوان پیش‌غذا و طرز تهیه جوجه چینی همراه ما باشید.

کباب سلطانی غذای اصلی باب ذائقه ایرانی‌ها

بدون دخالت سلیقه شخصی باید بگوییم که کباب کوبیده و کباب برگ از خوش‌خوراک‌ترین و خوش‌مزه‌ترین انواع کباب‌های ایرانی هستند. هر دو این کباب‌ها در صدر لیست غذاهای محبوب ایرانی قرار می‌گیرند و اگر کسی گیاهخوار نباشد یا با خوردن گوشت قرمز مشکلی نداشته باشد قطعاً از خوردن کباب برگ و کوبیده لذت خواهد برد.

به همین دلیل احساس کردیم در پذیرایی روز مهمانی اگر کباب سلطانی را به عنوان وعده اصلی انتخاب کنید به عنوان میزبان از چالش ناهار روز مهمانی سربلند بیرون می‌آیید. حالا چرا سلطانی؟

مگر نه اینکه برگ و کوبیده از محبوب‌ترین انواع کباب‌های ایرانی هستند پس چرا باید کباب سلطانی را انتخاب کنیم؟ کباب سلطانی ترکیبی از یک سیخ کوبیده و یک سیخ کباب برگ است، از آنجایی که انتخاب میان دو گزینه کوبیده و برگ کار راحتی نیست پیشنهاد می‌کنیم سلطانی را برای ناهار روز مهمانی انتخاب کنید. طرز تهیه این کباب را هم در ادامه برایتان می‌نویسیم.

مواد لازم

* گوشت راسته گوسفندی ۸۰۰ گرم

* گوشت چرخ‌کرده یک کیلوگرم

* پیاز ۸ عدد

* نمک و فلفل به میزان لازم

* زعفران دم‌کرده مقدار لازم

* سماق به مقدار لازم

این میزان از مواد اولیه برای پخت 4 سیخ کباب کوبیده و 4 سیخ کباب برگ کفایت می‌کند و اگر تعدادتان بیشتر است مواد اولیه را به نسبت تعداد چند برابر کنید.

طرز تهیه سیخ کباب برگ برای پخت سلطانی

همان‌طور که میدانید کباب برگ از گوشت بدون چربی گوسفندی تهیه می‌شود. این کباب را در ردیف غذاهای مجلسی و البته گران‌قیمت دسته‌بندی می‌کنند.

1- برای تهیه سیخ‌های کباب برگ ابتدا گوشت را به همراه ۳ عدد از پیاز خلالی شده، مقدار بسیار کمی نمک و فلفل مزه دار کنید. پیازها باید زیروروی گوشتتان را به‌خوبی بپوشاند. گوشت کباب برگ را حداقل ۶ ساعت و حداکثر ۲۴ ساعت برای طعم دار شدن درون یخچال قرار دهید.

2- بعد از طعم دار شدن گوشت، تخته را با آب ولرم نم‌دار کنید. گوشت را روی تخته قرار داده و به کمک یک چاقوی تیز از یک طرف با دقت باز کنید. هدف این است که گوشت نازک شود نه اینکه آن را به قطعات کوچک یا از وسط به دو قسمت تقسیم کنید.

3- در مرحله بعد باید گوشت را کاردی کنید؛ یعنی چه؟ برای کاردی کردن گوشت کباب برگ باید به دو سمت آن را به صورت افقی و به کمک پشت کارد ضربه بزنید. این کار را خیلی آرام و یا خیلی پرقدرت انجام ندهید چراکه ممکن است گوشت پاره شود.

4- در مرحله‌ی بعد باید گوشت را به نوارهای عمودی به عرض ۱۰ تا ۱۲ سانت برش زده و به سیخ بزنید. برای سیخ زدن کباب برگ یک نوار از گوشت را روی تخته کار قرار دهید. سیخ را از وسط گوشت عبور داده و توجه کنید که سیخ کباب باید عمود بر خطوری کاردی شده وارد گوشت‌ شود. بعد از به سیخ زدن اولین نوار گوشت، نوار دیگری از گوشت را درست پشت سر نوار اول به سیخ بزنید تا جایی که اندازه کباب برگ شما به طول ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر برسد.

5- نمک را بر روی گوشت بپاشید و سیخ‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا سیخ کباب کوبیده آماده شود.

پخت کباب کوبیده برای تهیه سلطانی

و اما برای تهیه کوبیده در ترکیب سلطانی چه باید کرد؟ برای تهیه کوبیده نیازمند گوشت چرخ‌کرده مخلوط هستید. چرخ‌کرده مخلوط شامل ترکیبی از گوشت گوسفندی و گوشت سردست و قلوه‌گاه گوساله است. این بهترین انتخاب برای پخت یک کوبیده مجلسی و باکیفیت است.

1- پیازهای باقی‌مانده از مواد اولیه که در دستور تهیه کباب سلطانی نوشتیم را رنده کنید، آب پیاز را به خوبی بگیرید. حالا نمک، زعفران و پیاز را به گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید. گوشت را به خوبی ورز دهید. هرچه گوشت کوبیده را بهتر و برای مدت زمان بیشتری ورز دهید کباب شما بافت بهتر و انسجام بیشتری بر روی سیخ خواهد داشت.

2- اجازه دهید گوشت حداقل برای یک ساعت خنک شود و بعد آن را به سیخ بزنید. شاید سیخ زدن کوبیده کمی سخت به نظر برسد اما با کمی دقت و توجه موفق خواهید شد. برای سیخ زدن کوبیده دستتان را کمی خیس کنید و مقداری از گوشت بردارید. آن را با دقت بر روی سیخ فرم دهید. سروته کباب را چک کنید و با فشار دست به سیخ بچسبانید. در نهایت با انگشت شیارهایی بر روی آن ایجاد کنید.

3- حالا که برگ و کوبیده آماده‌ی کباب کردن هستند بهتر است زغال را آماده کنید. هرچند که می‌توان کباب را بر روی باربیکیو گازی یا کباب‌پز برقی هم کباب کرد اما قطعاً زمانی که برای کباب کردن از زغال یا چوب استفاده می‌کنید طعم کباب متفاوت‌تر خواهد بود.

4- برای پختن دو طرف کباب برگ کمتر از پنج دقیقه و برای پخت کباب کوبیده هم ۶-۷ دقیقه زمان لازم است. هنگام کباب کردن سیخ‌های کباب را مدام بچرخانید تا هر دو طرف آن به خوبی و به یک اندازه پخته شود.

کباب‌ها آماده است و در کنار پلو با برنج خوش عطر ایرانی بهترین گزینه برای پذیرایی در روز مهمانی است. این از غذای اصلی! برای پیش‌غذا چه باید کرد؟ پیشنهاد ما یک سوپ سبک مانند سوپ جو رستورانی است.

سوپ جو پرک پیس غذایی ساده اما خوشمزه

سوپ و آش مناسب‌ترین پیش‌غذاها متناسب با ذائقه ما ایرانی‌هاست. البته آش به دلیل داشتن حبوبات در ردیف پیش‌غذاهای سبک قرار نمی‌گیرد و حالا که غذای اصلی به اندازه کباب سلطانی سنگین است پیشنهاد می‌کنیم یک نوع سوپ را به عنوان پیش‌غذا برای مهمانانتان سرو کنید. پیشنهاد ما سوپ جو پرک رستورانی است که دستور آن را در ادامه برایتان نوشته‌ایم.

تدارک ناهار روز مهمانی با 3 دستور غذای خوشمزه

مواد لازم

* جو پرک ۱ پیمانه

*  سینه مرغ نصف یک عدد سینه کامل

* قارچ متوسط ۵ عدد

* رب گوجه‌فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

* هویج متوسط ۱ عدد

* سبزی سوپ ۳ قاشق غذاخوری

* زرشک ۲ قاشق غذاخوری

* پیاز ۱ عدد

* زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

1- برای پخت سوپ جو ابتدا جو پرک را شسته و به همراه یک عدد پیاز رنده شده و ۵ لیوان آب داخل قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار داده و بعد از اینکه آب جوش آمد حرارت را کم کنید تا بپزد.

2- می‌توانید سینه مرغ را همراه با جو پرک و پیاز بپزید اما در این صورت باید کف‌های سفیدی که روی سطح آب ایجاد می‌شود را دور بریزید. همچنین می‌توانید در حین پختن جو و پیاز، در قابلمه دیگری سینه مرغ را به همراه یک پیاز کوچک و مقداری نمک و آب بپزید.

3- هویج‌ها را به خوبی شسته، پوست رویی را به کمک پوست‌کن جدا کنید و با رنده درشت بزنید؛ سپس در اواسط پخت آن‌ها را به سوپتان اضافه کنید.

4- در مرحله بعد قارچ‌ها را شسته و به شکل نگینی خرد کنید و به قابلمه سوپ اضافه کنید. اگر دوست دارید بعد از پخت سوپ قارچ‌ها کاملاً مشخص باشند، بهتر است آن‌ها را ورقه‌ای برش بزنید.

5- زمانی که سینه مرغ به خوبی پخت آن را از قابلمه خارج کرده و اجازه دهید خنک شود. آن را ریش‌ریش کرده و به همراه رب گوجه، زردچوبه و نمک به سوپ اضافه کنید.

6- بعد از گذشت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت سوپ شما جا افتاده و تقریباً آماده است. ده دقیقه آخر زرشک و سبزی را به سوپ اضافه کنید. سوپ جو شما آماده سرد است.

جوجه چینی گزینه‌ای متفاوت بر روی میز پذیرایی

اگر در جمع میهمان‌ها کودکی دارید که احتمال می‌دهید از خوردن گوشت کباب شده لذت نمی‌برد یا در جمع شما کسانی هستند که تمایلی به خوردن گوشت قرمز ندارند و یا حتی اگر دوست دارید یک پیش‌غذای متنوع بر روی میز داشته باشید جوجه چینی انتخاب بسیار مناسبی است. طرز تهیه ساده‌ای دارد و با رنگ و لعاب و ظاهر متفاوتش تنوع خوبی به سفره پذیرایی می‌بخشد. طرز تهیه این غذا را در ادامه برایتان نوشته‌ایم.

تدارک ناهار روز مهمانی با 3 دستور غذای خوشمزه

مواد لازم

* فیله مرغ: ۵۰۰ گرم

* پیاز متوسط: ۲ عدد

* سیر: ۱ حبه

* آب‌لیمو: ۲ قاشق غذاخوری

* نمک، زعفران، ادویه دلخواه: به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه خمیر بنیه

* تخم‌مرغ: ۲ عدد

* دلستر ساده: ۱ لیوان

* شیر: نصف لیوان

* بکینگ پودر: ۱ قاشق چای‌خوری

* خمیرمایه فوری: ۱ قاشق غذاخوری

* نمک و فلفل: به میزان لازم

* آرد: ۱ لیوان

طرز تهیه

1- برای تهیه جوجه چینی نیاز دارید فیله‌های مرغ را به خوبی شسته و پس از اینکه آب اضافی آن‌ها رفت برای پخت استفاده کنید؛ اما اگر فیله مرغ ندارید می‌توانید از سینه بدون استخوان مرغ نیز برای پخت این پیش‌غذای خوشمزه استفاده کنید. برای این کار سینه‌های مرغ را به شکل طولی به سه یا چهار قسمت تقسیم کنید.

2- در مرحله بعد باید گوشت مرغ را مزه دار کنید. برای این کار پیازها را خلالی برش زده، سیر را رنده کنید. حالا پیاز، سیر، ادویه‌ها، زعفران و آب‌لیمو را درون ظرفی بریزید و مخلوط کنید. سپس مرغ‌ها را داخل این مواد زیرورو کنید تا مزه دار شوند. گوشت مرغ باید حداقل برای نیم ساعت داخل این مواد و درون یخچال استراحت کند.

3- در این مدت فرصت دارید تا خمیر بنیه را آماده کنید. برای این کار شیر را گرم کنید. حرارت شیر باید ولرم باشد یعنی دست را نسوزاند. وقتی شیر به چنین دمایی رسید که اگر انگشت کوچک دستتان را داخل آن فرو بردید گرمای شیر احساس شد اما دستتان نسوخت، خمیرمایه را درون آن بریزید.

4- دلستر، تخم‌مرغ، بکینگ پودر، ادویه‌ها و آرد را با هم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را به شیر و خمیرمایه اضافه کنید. اگر خمیر بنیه شما غلظت کافی را نداشت، مقداری دیگر آرد به آن اضافه کنید.

5- خمیر بنیه را حداقل برای 40 دقیقه داخل یخچال استراحت دهید سپس از آن برای پخت جوجه چینی استفاده کنید.

6- برای پخت داخل یک ظرف گود روغن بریزید به شکلی که وقتی فیله‌ها را داخل ظرف قرار می‌دهید روغن روی آن را بپوشاند.

7- مرغ‌ها را یکی یکی درون خمیر بنیه قرار دهید تا به خوبی به خمیر آغشته شود. سپس آن‌ها را درون روغن داغ سرخ کنید. بهتر است جوجه چینی‌ها را پس از سرخ شدن روی دستمال جاذب روغن یا روی کاغذ روغنی قرار دهید تا روغن اضافی را پس دهد.

8- حواستان باشد فیله‌ها را داخل روغن داغ اما بر روی حرارت ملایم سرخ کنید تا مغزپخت شوند.

این سه مورد پیشنهاد ما برای تدارک ناهار روز مهمانی بود حالا اگر شما احساس می‌کنید که بهتر است غذاهای دیگری را جایگزین کنید یا موارد دیگری مانند انواع دسر یا انواع سالاد را به سفره پذیرایی اضافه کنید، کافیست دستورهای موردنظرتان را بر روی مجله دیجی فود بخوانید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تدارک ناهار روز مهمانی با 3 دستور غذای خوشمزه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..