تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیاست اقتصادی امام علی (ع) چگونه بود؟

امام علی (ع) می‌فرماید: سوگند به خدایی که پیامبر را به حق مبعوث کرد، سخت آزمایش می‌شوید چون دانه‌ای که در غربال ریزند یا غذایی که در دیگ گذارند، بهم خواهید ریخت.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امام اول شیعیان در خطبه پانزدهم کتاب نهج البلاغه در تبیین موضوعات اقتصادی می‌فرماید: به خدا سوگند بیت المال تاراج شده را در هر جا که بیابم، به صاحبان اصلی آن باز می‌گردانم. گرچه با آن ازدواج کرده، یا کنیزانی خریده باشند. زیرا در عدالت گشایش برای عموم است و آن کس که عدالت بر او گران آید، تحمل ستم برای او سخت‌تر است.

امام علی (ع) هم چنین در اولین سخنرانی خود بعد از بیعت مسلمانان در قالب خطبه شانزدهم این کتاب نیز می‌فرماید: «آنچه می‌گویم به عهده میگیرم، و خود به آن پایبند هستم. کسی که عبرت‌ها برای او آشکار شود و از عذاب او پند گیرد، تقوا و خویشتن داری، او را در سقوط در شبهات نگه می‌دارد.

آگاه باشید تیره روزی‌ها و آزمایش‌ها همانند زمان پیامبر، بار دیگر به شما روی آورد. سوگند به خدایی که پیامبر را به حق مبعوث کرد، سخت آزمایش می‌شوید چون دانه‌ای که در غربال ریزند یا غذایی که در دیگ گذارند به هم خواهید ریخت زیر و رو خواهید شد تا آنکه پایین به بالا و بالا به پایین رود. آنان که سابقه‌ای در اسلام داشتند و تا کنون منزوی بودند بر سر کار می‌آیند و آنها که به نا حق پیشی گرفتند عقب زده خواهند شد».

همچنین امام (ع) در ادامه این خطبه نورانی می‌فرماید: «به خدا سوگند کلمه‌ای از حق را نپوشاندم و هیچ گاه دروغی نگفتم. از روز نخست به این مقام خلافت و چنین روزی خبر داده شدم. آگاه باشید همانا گناهان چون مرکب های بد رفتارند که سواران خود را عنان رها شده در آتش دوزخ می‌اندازند».

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیاست اقتصادی امام علی (ع) چگونه بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..