تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت آب و هوا، امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۰ / هشدار بارش برف و باران در ۱۴ استان / سامانه بارشی هفته آینده وارد کشور می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به بارش برف و باران در ۱۴ استان و احتمال آب‌گرفتگی و کولاک برف از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی دوشنبه آینده خبر داد.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی،‌ سمنان، شرق تهران، خراسان جنوبی، یزد،‌ اصفهان، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش برف و باران، وزش باد شدید موقتی،‌گاهی رعدوبرق و در استان‌های بوشهر و هرمزگان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

در این روز در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور کاهش محسوس دما روی خواهد داد.

شنبه در خراسان رضوی بارش پراکنده برف و باران و در برخی نقاط هرمزگان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها را خواهیم داشت.

دوشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور در مناطق غربی، مرکزی، برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب و جنوب غرب،‌استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

*توصیف سامانه: تداوم فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط رعدوبرق، در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و مه آلودگی همراه با کاهش دید و کاهش دما بویژه در نواحی شرق و شمال شرق کشور.

منطقه اثر:

جمعه 1400/09/12 : کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، اصفهان، یزد، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق تهران.

شنبه 1400/09/13 : خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، احتمال کولاک برف در گردنه‌های کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: پرهیز از هرگونه رفت‌وآمد غیر ضروری، به‌ویژه در مسیرهای بین شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت آب و هوا، امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۰ / هشدار بارش برف و باران در ۱۴ استان / سامانه بارشی هفته آینده وارد کشور می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..