تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از مستند "360 درجه محاصر&a

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست رونمایی از مستند "360 درجه محاصره" صبح امروز سه شنبه 9 آذر در بنیاد مکتب حاج قاسم برگزار شد.

از مستند

مصطفی وثوق کیا مسئول برگزاری  مراسم در ابتدای این نشست، توضیحاتی را درباره عملیات آمرلی که فرماندهی آن را شهید حاج قاسم سلیمانی برعهده داشت، ارائه  و درباره کارگردان این مستند تاکید کرد: حامد هادیان از جمله مستندسازان و روزنامه نگارانی است که معمولاً برای تهیه گزارش و مستند در کشورهایی مثل روسیه و عراق حضور پیدا کرده و به تازگی از کشور افغانستان بازگشته است.

حامد هادیان کارگردان این مستند  نیز گفت: زمانی که حاج قاسم به شهادت رسید، من و یکی از دوستانم به دنبال این بودیم که بتوانیم یک مستند درباره ایشان تولید کنیم. در واقع قبل از شهادت بنا به دلایلی امکان ساخت مستندی درباره وی وجود نداشت، در همین راستا ابتدا به عراق سفر کردیم و به مناطقی که حاج قاسم در آن عملیات داشته است سر زدیم.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت «۳۶۰ درجه محاصره» ۲ بار به عراق سفر کرده است، ادامه داد: عملیات آمرلی از جمله عملیات‌هایی بود که حاج قاسم از ابتدا فرماندهی آن را برعهده داشت و برای اولین بار نیروهای عراقی و ایرانی زیر نظر وی باهم عملیات انجام دادند. آملی شهری بود که مدت زیادی توسط داعش محاصره شده بود و مردم در آن در شرایط سختی قرار داشتند.

این کارگردان مستند تاکید کرد: هرچند اهمیت نظامی این عملیات بسیار زیاد بود اما با توجه به اینکه کمک رسانی و ارسال غذا به مردم این شهر بسیار سخت بود، نجات جان انسان‌ها جزو اولین اهداف حاج قاسم بود، عملیاتی که یک ماه برای آن برنامه‌ریزی و در یک روز اجرایی شد. حاج قاسم در این عملیات در حالی که شهر ۳۶۰ درجه در محاصره بود با هلیکوپتر وارد شهر می‌شود تا عملیات را فرماندهی کند.

وی تاکید کرد: برای ساخت این مستند با افراد بسیاری از جمله ایرانیان و عراقی‌ها مصاحبه شده است که پیدا کردن آنها بسیار سخت بود. البته این را هم باید بگویم که ما بدون هماهنگی به عراق رفته بودیم و بعد از مدتی بچه‌های سپاه قدس ما را پیدا کرده و برای ساخت این مستند به خوبی با ما همکاری کردند.

این مستندساز با بیان اینکه از ابتدا هم می‌دانستیم که عملیات مورد نظر جزو عملیات‌های بسیار مهم و پیچیده بود، توضیح داد: ۲۰ درصد از تصاویر به کار رفته شده در مستند آرشیوی است که برای اولین بار استفاده شده است. در واقع این تصاویر از دوربین‌های عراقی و ایرانی ثبت شده است و ما توانستیم در مستند از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در آخر مستند دست نوشته‌های حاج قاسم که مربوط به خاطرات عملیات است، به نمایش گذاشته شده است، توضیح داد: یکی از بزرگترین چالش‌های ما این بود که بسیاری از روایت‌ها از حضور حاج قاسم در این عملیات، اغراق‌آمیز بود و پیدا کردن واقعیت برای به تصویر کشیدن آن کار بسیار سختی بود، هرچند در این مستند روایت افراد بسیاری را شنیده و کنار هم گذاشته‌ایم اما می‌توانم بگویم که تا ۹۰ درصد از روایت مستند نزدیک به واقعیت است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از مستند "360 درجه محاصر&a»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..