تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس جمهور فرانسه: جانسون دلقکی بیش نیست

صراط:

امانوئل مکرون در نشستی به میزبانی کروواسی (همزمان با فاجعه غرق شدن قایق مهاجران در کانال مانش و جان باختن ده‌ها مهاجر) گفت: "بوریس جانسون با من صحبت می‌کند، با سرعت تمام، همه چیز خوب است، ما گپ و گفت‌های بزرگسالان را داریم، سپس او پیش یا پس از آن ما را به شیوه‌ای ناخوشایند دور می‌زند. " او هنوز هم همان دلقک است. "

رئیس جمهور فرانسه: جانسون دلقکی بیش نیست

به گزارش صدا و سیما، مکرون افزود: بسیار غم انگیز است که کشور انگلیس را می‌بینیم که با آن می‌توانیم کار‌های زیادی انجام دهیم، اما با رهبری یک دلقک نمی‌توانیم.

رسانه‌های فرانسوی به نقل از رسانه‌های انگلیسی آورده اند سخنان مکرون خشم مستاجر ساختمان شماره ۱۰ را برانگیخته است.
یکی از وزرای کابینه بوریس جانسون هم گفت که از سخنان مکرون متعجب و ناامید شده است.

"دلقک بودن یا نبودن"، مساله این است

پس از اینکه رئیس جمهور فرانسه گفت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس یک دلقک است، اعضای حزب حاکم محافظه کار انگلیس تاکید کردند نخست وزیرشان دلقک نیست.

پس از اینکه رئیس جمهور فرانسه در یک گفتگوی خصوصی، نخست وزیر انگلیس را دلقک نامیده و گفت بوریس جانسون، "به هیچ دردی" نمی‌خورد. محافل سیاسی و رسانه‌ای انگلیس هم همچون فرانسه به این موضوع پرداختند موضوعی که به نوشته رسانه‌ها در انگلیس، الیزه در قبول یا رد اظهارات مکرون که از جلسه خصوصی به بیرون درز کرده هنوز واکنشی نشان نداده است.
اگرچه اختلافات میان فرانسه و انگلیس به صد‌ها سال پیش باز می‌گردد و این دو کشور، قرن‌ها با یکدیگر جنگیده اند، جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت (Brexit)، این اختلافات را آشکارتر کرده است.
اکنون دو کشور بر سر مسائل گوناگون از جمله ماهیگیری در آبراهه میان دو کشور، مرز در جزیره ایرلند، همکاری سه کشور آمریکا، استرالیا و انگلیس در ساخت زیردریایی هسته‌ای و کنار گذاشتن فرانسه از این قرارداد، کشته شدن پناهجویان در آبراهه مانش و آینده روابط تجاری، با یکدیگر اختلاف دارند.
پس از اینکه دست کم ۲۷ مهاجر در آبراهه میان فرانسه و انگلیس جان باختند، هر دو دولت تلاش کردند با بهره برداری سیاسی از این فاجعه، دیگری را بد و خود را خوب نمایش دهند و نخست وزیر انگلیس، در اقدامی کم نظیر، نامه خود به رئیس جهمور فرانسه را در توئیتر منتشر کرد تا دولت فرانسه را بیشتر زیر فشار قرار دهد.
به نوشته یک نشریه فرانسوی، مکرون در زاگرب، پایتخت کروواسی به مشاورانش گفته است بوریس جانسون، به جای گفتگوی معقول، همشه سیرک راه می‌اندازد و حیف است که کشوری بزرگ را یک دلقک اداره کند.
روزنامه دیلی میرور نوشت: جرج فریمن (George Freeman)، عضو هیات دولت انگلیس گفت که سخنان رئیس جمهور فرانسه درباره بوریس جانسون، "کمک کننده" نیست و ما را ناامید می‌کند. وی تاکید کرد: "البته که نخست وزیر ما، دلقک نیست. "
به نوشته این روزنامه؛ تریزی کافی (Therese Coffey)، وزیر کار انگلیس هم گفت که از شنیدن نظر رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی خصوصی درباره بوریس جانسون، شگفت زده شده است. پیش بینی‌ها از تداوم واکنش‌ها به اظهارات مکرون حکایت دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس جمهور فرانسه: جانسون دلقکی بیش نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..