تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چیستی سبب غیبت امام زمان(عج) / رمز استواری در دین

حجت الاسلام علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 12 آذرماه در سلسله سخنرانی‌های مجازی خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی» گفت: زراره می‌گوید به امام باقر(ع) عرض کردم سبب غیبت امام مهدی(عج) چیست؟ امام فرمود: بیم کشته شدن دارد. ترس اگر از سر زبونی و ضعف نفس باشد مذموم است اما ترس اگر براثر تدبیر و تعقل باشد، این ترس نیکو پسندیده است.

وی افزود: اگر اهل بیت(ع) خونی در راه خدا نثار می‌کنند، باید ثمره داشته باشد نه این که به هدر برود، بنابراین لازم است امام مدتی از حیات خویش را در غیبت بسرببرد تا شرایط  ظهورفراهم شود.

حدائق ادامه داد: اگر شرایط فراهم نشود، با اینکه کشته شدن با نیت الهی باشد، اما وقتی نتیجه‌ای در بر نداشته باشد مخصوصاً برای امام زمان(عج) که تنها منجی عالم هست چه سودی دارد.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز در ادامه سخنان خود به تبیین رمز استواری در دین پرداخت و گفت: ثابت‌قدم بودن در دین، موهبت بزرگ الهی است. فراز و نشیب روزگار ما را عوض نکند.

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید اگر دین خدا را یاری کردید، قدم‌هایتان را استوار می‌کنیم، افزود: در هرحال و وضعی که هستید خدا را از یاد نمی‌برید. این امداد خدا است. اگر در مشکلات و گرفتاری‌ها از خدا نمی‌بُرید، ثبات قدم الهی برای شما رقم خورده است.

برخی قانون‌گذارها، قانون گریزند

حدائق در ادامه با اشاره به برخی از اتفاقات روز جامعه گفت: قانون ضعف دارد، یکی از نقاط ضعف قانون این است که بعضی از قانون‌گذارها، قانون‌گریزند، لذا بعضی‌ها هم درد و دل می‌کنند که اگر قانون است، پس چرا برای فلانی اجرا نمی‌شود؟ چرا فلانی را استثنا می‌کنند؟ این ضعف قانون است.

عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف قانون که اخلاقیون به آن می‌گیرند می‌گویند این است که در خلوت، کار از او برنمی‌آید، افزود: تخلفات هم نوعاً در خلوت‌هاست و در محیط‌های دربسته است. جایی که کسی نیست و سندی ایجاد نمی‌شود، در آنجا تخلف اتفاق می‌افتد. قانون همگانی هم نیست. بشر باید برود به سمت قانون الهی. قانونی که خلوت و جَلْوَتش را مدیریت کند و خدا را در نظر بگیرد.

وی با ذکر این نکته که آدم‌های متدین، متخلّف نیستند، گفت: البته متدین بودن به محاسن نیست. محاسن داشتن، یک امتیاز است. تسبیح در دست داشتن، نشانه‌ تدیّن نیست؛ تدین یعنی اطاعتِ خدا و ترک نافرمانی خدا، یعنی خدا را و رضایت الهی را و قوانین الهی را دُوْر نزنیم.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چیستی سبب غیبت امام زمان(عج) / رمز استواری در دین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..