تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه حلی برای بهبود کم بینائی با استفاده از نور قرمز

صراط:

مشکل نقص بینایی هنوز یکی از پیامد‌های سلامتی است که زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و دانشمندان در حال رقابت برای ارائه مؤثرترین درمان‌ها، از جمله درمان جدید امیدوارکننده‌ای است که توسط دانشمندان در مطالعه اخیر فاش شده است.

راه حلی برای بهبود کم بینائی با استفاده از نور قرمز

به گزارش وب سایت «طنجه ۲۴»؛ در مطالعه‌ای که امروز در Scientific Reports منتشر شد، محققان گزارش دادند که قرار گرفتن در معرض یک موج کوتاه نور قرمز در صبح باعث بهبود ضعف بینایی می‌شود، که ممکن است یک درمان ساده، ایمن و آسان برای حفظ بینایی قوی با افزایش سن ارائه کند.

در آزمایش‌هایی با ۲۰ شرکت‌کننده که صبح‌ها بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۹ صبح در معرض سه دقیقه نور قرمز عمیق ۶۷۰ نانومتری قرار گرفتند، بینایی ۱۷ درصد بهبود یافت و در برخی از داوطلبان، این بهبودی به ۲۰ درصد رسید.

این نتایج با آنچه دانشمندان در مطالعات قبلی حیوانی دریافته بودند، مطابقت دارد، که در آن افراد کم بینا تنها یک بار در معرض نور قرمز قرار گرفتند.

گلن جفری، عصب شناس از دانشگاه کالج لندن در انگلیس می‌گوید: استفاده از یک دستگاه LED ساده یک بار در هفته، سیستم انرژی تخریب شده در سلول‌های شبکیه را مانند شارژ مجدد باتری، شارژ می‌کند.

او در یک بیانیه مطبوعاتی می‌افزاید: قرار گرفتن در معرض این نور هنگام صبح، کلید دستیابی به بهبودی مطلوب است. همانطور که قبلاً در مگس‌ها دیده‌ایم، اختلالات میتوکندری دارای الگو‌های جابه‌جایی هستند و به نور بعدازظهر یکسان پاسخ نمی‌دهند.

بیماری‌های میتوکندری به عنوان گروهی از اختلالات ناشی از نقص در عملکرد میتوکندری اندامکی که برای سلول انرژی تولید می‌کند، تعریف می‌شود. میتوکندری در تمام سلول‌های بدن انسان به جز گلبول‌های قرمز وجود دارد و برای تبدیل مولکول‌های غذا به انرژی ITP که سلول را تغذیه می‌کند، خدمت می‌کند.

میتوکندری در چشم که اغلب مراکز قدرت سلول نامیده می‌شود، راه حل بهبود بینانی است. این باسیل‌ها با نور قرمز شارژ می‌شوند تا بتوانند انرژی بیشتری تولید کنند.

جفری می‌گوید: میتوکندری‌ها به‌خصوص به نور با طول موج بلند حساس هستند که بر عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارد». طول موج‌های بلندتر از ۶۵۰ تا ۹۰۰ نانومتر باعث بهبود عملکرد میتوکندری برای افزایش تولید انرژی می‌شود.

پیری

دانشمندان می‌گویند که به محض رسیدن به سن ۴۰ سالگی، سلول‌های شبکیه پشم دچار پیری می‌شوند می‌رسد و این اتفاق تا حدی ناشی از کند شدن منبع انرژی میتوکندری است و، چون گیرنده‌های نوری در شبکیه به انرژی بیشتری نیاز دارند، سریعتر پیر می‌شوند.

دستگاه LED ساده و کم مصرف مورد استفاده در این مطالعه ممکن است یک بینایی درمانی مقرون به صرفه باشد که افراد می‌توانند به سرعت از آن استفاده کنند. احتمالاً استفاده از آن بی خطر است، زیرا نور مادون قرمز ۶۷۰ نانومتری تفاوت چندانی با نور موجود در محیط طبیعی ندارد.

به گفته محققان؛ با این حال، توسعه یک دستگاه کامل برای استفاده گسترده مدتی طول می‌کشد، و محققان هشدار می‌دهند که در سطح بهبودی در میان شرکت کنندگان تفاوت وجود دارد؛ بنابراین مطالعات آینده باید با دقت بیشتری به متغیر‌های دیگری که ممکن است بر نتایج تأثیر بگذارند، نگاه کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه حلی برای بهبود کم بینائی با استفاده از نور قرمز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..