تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعیین جهاددانشگاهی به عنوان متولی شناسایی رفع تعارض منافع در دستگاه‌های اجرایی

با بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور انجام گرفت؛

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی دکتر محمد مخبر؛ معاون اول رئیس‌جمهور، در بخشنامه شماره ۱۰۰۲۸۹/۵۸۱۵۴ مورخ ۳/۹/۱۴۰۰ به اعضای محترم هیئت دولت، جهاددانشگاهی را به‌عنوان متولی شناسایی موقعیت‌ها و راهکارهای رفع تعارض منافع در دستگاه‌های اجرایی تعیین و تأکید کرد که کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری همه‌جانبه و تنگاتنگ با نهاد یادشده برای شناسایی موقعیت‌های تعارض‌آمیز در سازوکارهای مرتبط با وظایف و اختیارات دستگاه مربوط هستند.

در بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور به اعضای محترم هیئت دولت آمده است:

با سلام، با توجه به اینکه در سازوکارهای مربوط به ارائه خدمات عمومی، امکان بروز موقعیت‌های تعارض‌آمیز میان منافع شخصی ارایه‌کنندگان خدمت و منافع عمومی وجود دارد و عدم پیشگیری و کنترل این موقعیت‌ها، کارآمدی و یکپارچگی سازمان‌های حاکمیتی را تضعیف نموده و بستر سوء استفاده از نهادهای عمومی و شکل گیری فساد در آن مجموعه‌ها را فراهم می‌آورد، ضروری است علاوه بر تدابیر مندرج در قوانین و مقررات در خصوص کنترل تعارض منافع و در اجرای برنامه‌های دولت سیزدهم در پیشگیری و مقابله با فساد، مصادیق موقعیت های تعارض منافع در دستگاه ها به طور سازمان یافته، شناسایی و راه‌حل‌های عملی برای اصلاح فرایندها و موقعیت های تعارض آمیز و فسادزا به کار گرفته شود.

در این راستا و به منظور تمرکز دربازنشانی موقعیت های تعارض منافع در خدمات عمومی و حسب دستور رئیس جمهور محترم، به «جهاد دانشگاهی» که دارای توانمندی سازمانی، علمی و تجربی انباشته در این زمینه می‌باشد، مأموریت داده می‌شود تا موقعیت‌ها و راهکارهای مورد نظر برای رفع تعارض منافع در دستگاه‌های اجرایی را شناسایی و گزارش های ماهانه روند اجرای آن را به نماینده ویژه رئیس‌جمهور در پیشگیری و مقابله با فساد و معاون اول رئیس جمهور ارائه نماید.

برای تحقق فوری این هدف و مأموریت، کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری همه‌جانبه و تنگاتنگ با نهاد یادشده برای شناسایی موقعیت‌های تعارض‌آمیز در سازوکارهای مرتبط با وظایف و اختیارات دستگاه مربوط می‌باشند و ارزیابی کمی ارایه شده از سوی جهاددانشگاهی در مورد همکاری دستگاه در شناسایی موقعیت‌ها، مصادیق و راهکارهای تعارض منافع در دستگاه مربوط، در ارزیابی عملکرد سالانه دستگاه‌های اجرایی مدنظر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در 15 بهمن ماه سال 1398 در نیز در تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه میان جهاددانشگاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، تدوین سند جامع «مقابله با تعارض منافع» برعهده این نهاد قرار داده شده بود.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعیین جهاددانشگاهی به عنوان متولی شناسایی رفع تعارض منافع در دستگاه‌های اجرایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..