تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تأسیس بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه در راستای رفع موازی‌کاری کمک خیرین

حجت‌الاسلام حسین فخر روحانی، مدیر عامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام حسین فخر روحانی، مدیر عامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح گزارش عملکرد فعالیت‌های بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه که امروز 11 آذرماه در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله اعرافی در جلسات مختلف مکرر بر لزوم بهره گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیران و گسترش فرهنگ وقف ، ایجاد زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی جهت تقویت خیران و واقفین برای تاسیس یک بنیاد تأکید داشتند که در تابستان سال 1400  بنیاد خیّرین حوزه‌های علمیه به دستور مستقیم آیت‎‌الله اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه و با پیگیری مجدانه ایشان آغاز به‌کار کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف از تأسیس بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه صرفاً کمک به روحانیون نیست، بلکه فعالیت‌های عام‌المنفعه نیز در این بنیاد انجام می‌شود اما اولویت با روحانیون است، ادامه داد: بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین و تشویق و ترغیب نیکوکاران و نیک اندیشان در تقویت و گسترش حوزه‌های علمیه، اشاعه و گسترش فرهنگ وقف و باقیات‌الصالحات، ایجاد زمینه‌ها و بسترهای مناسب اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جهت تقویت و استمرار حمایت‌های خیرین و واقفین از حوزه‌های علمیه، همسویی، همگرایی درمشارکت و همراهی خیرین و نیکوکاران درحمایت و تأمین حوزه‌های علمیه و اهتمام به بهره‌برداری از ظرفیت‌های دیگر نهادهای همسو از جمله اهداف بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه است.

فعالیت‌های معیشتی تنها برنامه این بنیاد نیست

وی ادامه داد: فعالیت‌های معیشتی تنها برنامه این بنیاد نیست بلکه توسعه علم و دانش با بهره‌مندی از خیران مورد تأکید جدی بنیاد است و در این راستا برگزاری دوره‌های تخصصی و اردوهای علمی و نشرآثار نخبگان و توسعه علم نیز مورد توجه جدی بنیاد است.

فخر روحانی عنوان کرد: نیاز بود که موازی کاری‌ها کمتر شود و گاهی مشاهده می‌شد در یک زمینه چند نفر از خیران سرمایه گذاری می‌کردند و موضوعات دیگر مورد غفلت واقع می‌شد؛ در همین راستا یکی از رسالت‌های بنیاد خیرین جلوگیری از موازی کاری‌هایی است که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است.

فخر روحانی با اشاره به اینکه طی جلساتی با معاونین مختلف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیازهای آنان احصا و شناسایی شد تا در همان راستا با خیران برنامه ریزی انجام شود، بیان کرد: جلسات شورای طرح و برنامه یکی دیگر از فعالیت‌های مهم بنیاد خیرین بود و امروز وظیفه داریم در هر استانی که مرکز مدیریت حوزه های علمیه آن را تحت پوشش دارد یکی از شعبه‌های بنیاد را تاسیس کنیم.

مدیر عامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه عنوان کرد: جلساتی با خیران برگزار کردیم و این جلسات با استقبال خوبی مواجه شد، آیت‌الله اعرافی رئیس هیئت امنای بنیاد خیرین هستند و هزینه‌هایی که جذب می‌شود با صلاحدید مدیر حوزه های علمیه در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود و این مهم سبب اعتماد خیران شده است.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در ماه های نخست انجام دادیم موضوع سایت بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه بنیاد خیرین به آدرس www.bkh.ir است که با محیطی جذاب و رابط کاربری آسان به معرفی نیازهای حوزه‌های علمیـه و پاسخگویی هوشمـند به خیرین می‌پردازد.

فخر روحانی با اشاره به فعالیت‌های اجرایی این بنیاد، عنوان کرد: در مردادماه سال 1400 که اوج شیوع کرونا در تابستان بود، با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی با مددکاری بیمارستان‌های کامکار و شهید بهشتی، روحانیونی که مبتلا و بستری بودند معرفی و نیروهای جهادی به عیادت آنها می‌شتافتند و تفقدی به خانواده‌های آن‌ها نیز انجام می‌شد؛ در همین راستا 287 بیمار کرونایی تحت پوشش ما قرار گرفتند و مقدار هزینه‌ای که بیمار متحمل می‌شد و توسط بنیاد خیرین تحت پوشش قرار می‌گرفت و در همین زمینه 4 میلیارد و 300 میلیون ریال جذب و هزینه انجام شد.

وی ادامه داد: موضوع کمک هزینه جهیزیه و مقدمات ازدواج از جمله برنامه‌های این بنیاد است و از طریق سامانه سفیر و بنیاد خیرین هزینه جهیزیه این افراد را تامین کرد و دو میلیارد و 450 میلیون ریال طی سه ماه در این راستا هزینه شده است.

فخر روحانی با اشاره به اینکه موضوع عمران و آبادانی هزینه نیز مورد توجه این بنیاد قرار دارد، عنوان کرد: مدارسی هستند که نیازمند تجهیزات هستند و این هزینه وجود ندارد و با نامه نگاری و ارتباطی که گرفتیم و با بهره‌مندی از ظرفیت خیرین برای تجهیز مدارس حوزه علمیه اقدام شد،

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم و با برکتی که در بنیاد خیرین اتفاق افتاد موضوع راه‌اندازی خیریه طلاب بود که خانواده طلابی که از سال 1390 الی 1400 سرپرست خانوار زیر 50 سال از دنیا رفته باشد و فرزند زیر 18 سال داشته باشد نیازهای آنها مورد بررسی قرار گرفت و با بهره‌مندی از ظرفیت بنیاد خیرین نیازهای این خانواده‌ها از طریق خیرین برطرف شد و 110 خانواده تحت پوشش هستند.

فخر روحانی گفت: هم‌چنین توسط بنیاد در راستای کمک به مشکلات معیشتی طلاب حوزه‌های علمیه، تعداد 36 رأس گوسفند در مناسبـت‌های مختلف به کمک خیرین و نیکوکاران ذبح شده و در میان برخی مراکز فقهی و مدارس علمیه شهر قم و برخی مدارس شهرسـتان‌های محروم استان خوزستان و سیستان بلوچستان توزیع شد.

مدیرعامل بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه مستندات توزیع و واریزی‌ها در هر بخشی از فعالیت‌های این بنیاد به صورت تفصیلی همراه با مشخصات تحویل گیرنده در بنیاد بایگانی شده است، گفت: باتوجه به گلایه‌مندی طالب ساکن شهرک مهدیه از وضعیت قیمت‌های سرسام آور اقلام مورد نیاز در واحدهای صنفی آن شهرک و نظر به دستور مدیریت محترم حوزه‌های علمیه در بازدید از شهرک نسبت به یافتن راهکاری برای حل این موضوع، واحد تعاونی طلاب شهرک مهدیه راه‌اندازی شد که در این راستا با همکاری خیرین اقلام به قیمت تمام شده کارخانه و بدون سود تهیه و با استفاده از ظرفیت نیرو های جهادی بدون هزینه نیروی انسانی به جامعه هدف می‌رسد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تأسیس بنیاد خیرین حوزه‌های علمیه در راستای رفع موازی‌کاری کمک خیرین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..