تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا بعد از ناهار خواب‌آلوده می‌شویم و نیاز به چرت داریم؟

چرا بعد از ناهار خواب‌آلوده می‌شویم و نیاز به چرت داریم؟

تحقیق جدید نشان می دهد میزان بالاتر پروتئین و نمک در غذا و همچنین حجم غذای مصرفی می تواند منجر به چرت های طولانی تر می شود.

محققان موسسه تحقیقاتی اسکریپز آمریکا سیستمی را ایجاد کرده اند که می تواند هر دو رفتارهای خواب و تغذیه پشه های میوه را اندازه گیری کند و دریافته اند که همانند انسان ها، حشرات هم بعد از دوره طولانی تر مصرف وعده های غذایی بزرگ تر، می خوابند.

مطالعات بیشتر آشکار ساخته اند که برخی انواع غذاها موجب بروز خواب بعد از غذا می شوند.

برای فهم بهتر این رابطه، ویلیام جا و تیمش سیستم «فعالیت گزارش CAFE»، را ابداع کردند، سیستمی که امکان ردیابی مصرف غذا و حرکت حشره را امکان پذیر می سازد.

در این مطالعه به حشرات غذای حاوی پروتئین، نمک و قند داده شد. مطالعه نشان داد تنها پروتئین و نمک عامل تاثیرگذار در خواب بعد از وعده غذایی بودند و این نوع خواب می تواند از طریق برخی انواع غذاها تنظیم شود.

47235




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا بعد از ناهار خواب‌آلوده می‌شویم و نیاز به چرت داریم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..