تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه دستاوردهای دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم؟

رستمیان مدیرکل بنیاد شهید البرز

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، گفت: مکتوب‌کردن خاطرات یادگاران دفاع مقدس تنها راه انتقال دستاوردهای این دوران به نسل آینده است.

وی افزود: اگر در زمان کنونی در مکتوب‌کردن تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کوتاهی شود، شاید روایت آیندگان از این دوران، متفاوت از حقیقت باشد.

این مسئول، با بیان اینکه دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم از تجربیات ارزشمند است، اظهار کرد: جمعی از یادگاران این دوران که نفس به نفس با شهدا و در کنار آنان بودند و حالات عرفانی و متعالی روحی شهدا را از نزدیک مشاهده کرده‌اند، هنوز در میان ما زندگی می‌کنند و باید از این فرصت مغتنم برای مکتوب کردن تاریخ دفاع مقدس بهره گرفت.

رستمیان گفت: زمانی می‌توان گنجینه عظیم تجربیات و دستاوردهای دوران دفاع مقدس را به نسل‌های آتی منتقل کرد که این خاطرات مکتوب شوند. اگر خاطرات این دوران بازگو نشود، با درگذشت رزمندگان دوران دفاع مقدس آنچه که در سینه آنان بود، به بوته فراموشی سپرده خواهد شد و موجب تحلیل نادرست آیندگان از این واقعه عظیم تاریخی می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز با تاکید بر اینکه اگر تاریخ متعالی دفاع مقدس به طور صحیح روایت نشود ما در برابر آیندگان مسئول خواهیم بود، یادآوری کرد: با درک صحیح از این رسالت عظیم باید این روایت‌ها را مکتوب کرده و به نسل‌های آتی منتقل کرد.

وی با اشاره به برخی کوتاهی‌های تاریخی در تاریخ‌نگاری اتفاقات بزرگ در گذشته، گفت: این اشتباه نباید تکرار شود و کتاب‌هایی با محوریت خاطرات دوران دفاع مقدس و انقلاب حتی به شمارگان کم باید تولید شده و در کتابخانه‌ها قرار بگیرند تا تحریفی در تحلیل آیندگان نسبت به این واقعه انجام نشود.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه دستاوردهای دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..