تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای کشاورزی قراردادی در تمام شهر های کردستان

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان  در سومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی اظهار داشت: ایران کشوریست که اقتصاد آن کشاورزی محور بوده و همین امر توجه به این بخش را دو صد چندان می‌کند.

سپری بحث امنیت غذایی را با توجه به شرایط تحریمی کشور فوق العاده مهم ارزیابی کرد و شرایط اقلیمی استان را مناسب تولید محصولات سالم دانست.

او در بحث کشاورزی قراردادی ضمن عنوان این مطلب که بنا به اعلام وزارت، استان کردستان موظف به اجرایی نمودن کشاورزی قراردادی گندم در سطح ۳۰ هزار هکتار دیم و ۵ هزار هکتار آبی است افزود: این مقدار در هفته جاری افزایش یافته و به ۴۵ هزار هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ضمن اعلام این مطلب که در تمام شهرستان‌های استان، کشاورزی قراردادی اجرا شده است و قرارداد‌های لازمه با کشاورزان منعقد گردیده افزود: بیشترین سطح زیر کشت گندم آبی در شهرستان‌های قروه، دهگلان، کامیاران و سقز می‌باشد و شهرستان‌های بیجار و دیواندره نیز بیشترین سطح گندم دیم را دارند.

سپری در ادامه با توجه به دستور مقام عالی وزارت و پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تشکیل اکیپ گشت و بازرسی بازار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی از معرفی ۹ نفر از همکاران بازرس از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: احکام کارگزینی این افراد به این سازمان ارسال شده که نهایت تا پایان وقت اداری امروز اکیپ بازرسی تشکیل و فردا پنج شنبه اولین روز پایش بازار توسط بازرسان جهاد کشاورزی با همکاری بسیج مستضعفین خواهد بود.

او نحوه پایش بازار، نحوه برخورد با متخلفین و نحوه معرفی به تعزیرات را از مجموعه مباحث آموزش بازرسین گشت اکیپ نظارت بر بازار عنوان نمود و افزود: از روش هوشمند در کنترل بازار استفاده می‌شود و شرکت‌های دانش بنیان نیز به کمک می‌آیند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی نیز از به کارگیری جوانانی که در زمینه پلتفرم‌های هوشمند فعالیت دارند با سازمان تعاون روستایی خبر داد تا اپلیکیشن‌های لازمه که توان فعالیت گسترده در سطح استان را دارند به کار گرفته شوند و سامانه بازرگام هر چه سریعتر به عنوان یک سامانه هوشمند جهت خرید مایحتاج ضروری مردم با نرخ مصوب راه اندازی شود.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای کشاورزی قراردادی در تمام شهر های کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..