تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رفع فقر و تبعیض سرلوحه اقدامات انقلابی دولت باشد

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در همایش طلاب، روحانیون، نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته کردستان اظهار داشت: پیشرفت‌های گسترده‌ای در طول عمر با برکت انقلاب داشته‌ایم، ولی هنوز در زمینه رفع فقر و تبعیض توفیق چندانی نداشته‌ایم.

شهریاری منشا فقر را بیکاری بویژه در بین جوانان برشمرد و اضافه کرد: همین مساله جوانان را به سمت عدم تشکیل خانواده سوق داده و بستری برای عرض اندام دشمن در جنگ نرم فراهم می‌کند، هرچند مساله فقر، مختص یک استان نیست و در همه مناطق کشور به چشم می‌خورد.

او یادآور شد: دشمن تلاش زبادی می‌کند و با محاصره اقتصادی به مساله ققر دامن زده است، بنابراین توقع از دولت سیزدهم این است که وعده مسکن و اشتغال را محقق کند و از بار این مشکلات بکاهد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: وضعیت درآمد نفتی کشور در حال بهبود است و راه‌های جدیدی برای درآمد فراهم شده که نوید رور‌های بهتر اقتصادی را می‌دهد.

شهریاری راهبرد عالی کشور را تقویت ارتباط با کشور‌های همسایه اعلام و تاکید کرد: کردستان نیز باید این تعامل و مراوده را با اقلیم کردستان عراق به عنوان راهبردی جدید در پیش گیرد و از فرصت‌های جغرافیایی لب مرز استفاده و با مراودات اقتصادی نگاه امنیتی مرز را به اقتصادی تغییر دهد.

او از تبعیض بعنوان دومین مشکلی نام برد که به ویژه در انتصابات به چشم می‌خورد و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب پیشگام رفع این تبعیض بودند و با انتصاب دریادار ایرانی به سمت فرماندهی ارتش، بر نگاه ارزشی یکسان به قومیت‌ها و مذاهب تاکید کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر تلاش برای رفع تبیض و نگاه به صلاحیت‌ها به جای نگاه به فرد تاکید کرد و گفت: استاندار کردستان نیز باید این شیوه را در پیش بگیرد و این نقص باید برطرف شود، البته این نقص مربوط به یک دولت خاص نیست و باید با تذکر مقابل انتصابات فامیلی ایستاد.

شهریاری با بیان اینکه کردستان همواره مورد طمع دشمن بوده، ولی مردم در برابر همه این توطئه‌ها با رشادت و مجاهدت ایستادند، افزود: دولت در ایران با رای مردم سرکار می‌آید و این نعمت بزرگی است که برخی کشور‌ها از آن بی بهره هستند.

او تاکید کرد: ۲۰ سال است که به واسطه دخالت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا، افغانستان نتوانسته است یک دولت مستقل داشته باشد و در پاکستان و ترکیه هم مصائبی در این زمینه به چشم می‌خورد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه اولین فایده دولت مستقل امنیت است، ادامه داد: امروز جوانان و بانوان ما به هر منطقه کشور بدون هیچ دغدغه امنیتی می‌توانند مسافرت کنند که بسیار ارزشمند است.

شهریاری اظهار داشت: مردم در همه عرصه‌ها حامی دولت بوده و در جنگ به میدان رفتند و در صلح نگداشتند دشمنان اتحاد ملت را دچار خلل کنند، همچنانکه مرزبانی ۴۰ ساله مردم کردستان امنیت را رقم زده است که نقش زنان را در پرورش این مجاهدان را نباید نادیده گرفت.

او  به خطرات جنگ نرم برای نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف دشمن در جنگ نرم، انحراف نسل جوان است و سعی در ناامید کردن مردم و به ویژه جوانان دارد که البته با هوشیاری ملت محقق نمی‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: دشمن از ترور شخصی به ترور فکری تعییر ماهیت داده است، لذا باید با ابزار تکنولوژی ارتباط جمعی به جنگ دشمنی رفت که سعی دارد جوان ما را سست عنصر تبدیل کند.

شهریاری با بیان اینکه مشکل تفکر لیبرالی و هدف‌گذاری اصلی دشمن به این سمت است، افزود: باید مساجد را به سمت شاخص مهم حضور گسترده جوانان پیش برد و مسوولیت علما این است که سربازان جوان جنگ نرم تربیت و از جوانان طلبه حمایت کنند.

او یادآور شد: امروز هرکسی که حرف از سازش با رژیم صهیونیستی می‌زند و قصد دوستی با دشمنان اسلام دارد از آیه شریفه " اشدا علی الکفار" فاصله گرفته است و امروز کردستانی‌ها این معیار قرآنی را مد نظر دارند و اجازه جولان به دشمنان را نمی‌دهند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به تلاش دولت جدید نیز اشاره‌ای داشت و تاکید کرد: دولت سیزدهم برنامه‌ها و توفیقات خوبی در رفع تحریم‌ها و بهبود اوضاع اقتصادی داشته است و در همین مدت کم خود را ثابت کرده است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی امروز به کردستان سفر کرد. غباروبی گلزار شهدا، بازدید از دانشگاه مذاهب اسلامی و نشست با مسئولان و دانشجویان، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان کردستان، دیدار با خانواده شهیدان ماموستا برهان عالی و سید صلاح‌الدین حسامی و دیدار و گفتگو با فرهیختگان علمی، فرهنگی، آموزشی و مدیران کل از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده حجت الاسلام حمید شهریاری در این سفر است.

شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی و همایش طلاب، روحانیون و نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته از برنامه‌های روز نخست سفر حجت‌الاسلام شهریاری به کردستان است.

برنامه روز دوم سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به استان کردستان، دیدار با خانواده شهید ماموستا شیخ‌الاسلام، شرکت در شورای فرهنگی شهرستان سقز و بانه، دیدار با ماموستا خدایی امام جمعه بانه، تجلیل از خانواده شهدا و حضور در برنامه زنده سیمای استان کردستان است.

دیدار با خانواده ماموستایان مرحوم مصطفی مصطفوی، سیدحسام‌الدین مجتهدی و سید محمد حسینی، حضور در نماز جمعه سنندج و سخنرانی قبل از خطبه، بازدید از کتابخانه امام خامنه‌ای، نشست خبری با اصحاب رسانه، نشست با فرماندار، طلاب و روحانیون کامیاران، بازدید از مدرسه علوم دینی امام باقر (ع) و دیدار با طلاب و مدرسان از برنامه‌های دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سومین روز سفر خواهد بود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رفع فقر و تبعیض سرلوحه اقدامات انقلابی دولت باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..