تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جذب بیش از ۵ هزار نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش مازنئران

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، علیرضا سعدی پور امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: طی یک سال گذشته ۵۵۰ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۶۰۰ نفر نیز از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش مازندران شدند همچنین ۴۱۰۴ نفر نیز در قانون تعیین تکلیف به استخدام پیمانی و رسمی آموزش و پرورش مازندران در آمدند.

وی افزود: ۴۲۰۰ نفر از فرهنگیان استان نیز امسال به کسوت بازنشستگی نائل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان این که بیش از ۳۶۰۰۰ فرهنگی به آموزش ۵۵۰ هزار دانش آموز استان در ۴ هزار و ۷۵۲ مدرسه و ۲۴۲۱۳ کلاس درس در ۳۳ شهرستان و منطقه استان مشغول هستند، گفت: ۶۷ درصد مدارس استان دارای استحکام بنا هستند ۱۵ درصد از مدارس استان نیز نیازمند مقاوم‌سازی و ۱۸ درصد دیگر نیازمند تخریب و بازسازی مجدد هستند. سرانه فضای آموزشی در استان مازندران ۴ و ۶ دهم متر است در صورتی که سرانه متوسط کشوری ۵۸ هم متر و ترانه فضای آموزشی مطلوب و استاندارد بیش از ۸ متر مربع می باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۱۶ مدرسه با ۷۱ کلاس درس و ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا از ابتدای سال تا کنون افتتاح شده است اما برای تبدیل سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استان به سطح مطلوب نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

سعدی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: آموزش و پرورش مازندران در ۲۰ شاخص رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده است. در پوشش تحصیلی وضعیت بسیار خوبی داریم و میانگین استان بالاتر از میانگین کشوری است. جشنواره مجازند را نیز با ۲۰۰ هزار اثر دانش آموزی یکی از کارهای فاخر حوزه پرورشی می باشد و همچنین ۲۲۰ هزار دانش آموز در سال گذشته در مسابقات قرآنی از سطح مدرسه تا استان شرکت کردند.

این مقام مسئول اضافه کرد: استقرار دبیرخانه های کشوری در استان مازندران از جمله دبیرخانه کشوری طرح ملی لاله های روشن، همیار مشاور، بازی زندگی کودک، تجربیات برتر مشاوره‌ای و غیره نشان از توانمندی آموزش و پرورش استان دارد. همچنین کسب ۲۵ مدال رنگارنگ در المپیادهای علمی دانش آموزی، ۷ رتبه برتر کشور در طرح معلم پژوهنده، کسب رتبه دوم کشور در ساماندهی نیروی انسانی و کسب رتبه اول و دوم جشنواره ملی شهید رجایی از دیگر افتخارات آموزش و پرورش استان در طول دو سال گذشته است.

علیرضا سعدی پور با اشاره به کمبود نیروی انسانی متخصص و کمبود فضای آموزشی در آموزش و پرورش مازندران پیشنهاد کرد تا میزان سهم بری بودجه آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه بیشتر شود.

وی به اجرای طرح کوچ در زمینه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان اشاره کرده و گفت: آمارهای ذی قیمتی به دست آورده ایم که برای استفاده بهینه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان و نهادهای ذیربط قرار خواهیم داد.در زمینه تربیت بدنی اجرای طرح سوادحرکتی را در سال جدید در دستور کار داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب بسیاری از جوانان را به کارگیری کردیم خاطرنشان کرد:به ضرورت تحول بنیادین اعتقاد داریم و در مدیریت آموزش و پرورش استان، اخلاق مداری و اخلاق محوری را سرلوحه کارمان قرار داده ایم.

48




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جذب بیش از ۵ هزار نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش مازنئران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..