تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بلندترین درخت مازودار ایران در بانه به ثبت طبیعی ملی رسید

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سعداله رحیمی خواه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه گفت:بلندترین درخت مازودار بانه به عنوان بلندترین درخت مازودار کشور با ارتفاع ۱۸ متر و ۹۱ سانتی متر و ۴۳۰ سال سن، با شماره ۶۹۳ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شد.

رحیمی خواه افزود: محل قرار گیری این درخت در روستای نژو از توابع بخش مرکزی شهرستان بانه است.

او عنوان کرد: این اثر طبیعی می‌تواند هر ساله گردشگران و دوستداران طبیعت را به این روستای زیبا و جنگلی با سبک معماری سنگی جذب کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه یادآور شد: امیدواریم با ثبت این منابع ارزشمند طبیعی در فهرست میراث طبیعی کشور، علاوه بر بهره وری از قابلیت گردشگری آن برای جذب گردشگران، نسبت به حفظ و نگهداری آن‌ها اقدامات بیشتری انجام شود.

رحیمی خواه گفت: این مراسم با حضور مسئولین و نمایندگان ادارات منابع طبیعی و محیط زیست، بخشدار مرکزی، فعالین زیست محیطی انجمن پاژین، دهیار، اعضای شورای اسلامی و اهالی روستای نژو برگزار شد.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بلندترین درخت مازودار ایران در بانه به ثبت طبیعی ملی رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..