تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدارس کانکسی فرصتی برای برخورداری از تحصیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی: با کاهش تعداد مدارس کانکسی هنوز ۳۰ تا ۳۵ مدرسه کانکسی در استان مرکزی وجود دارد.

مدارس کانکسی فرصتی برای برخورداری از تحصیلبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده مدارس کانکسی سال به سال کاهش می‌یابند و تعداد این مدارس در استان الان به حدود ۳۰ تا ۳۵ کانکس رسیده و تقریبا جمع‌آوری می‌شوند.

 قصه تلخ آتش‌سوزی در مدارس با بخاری‌های نفتی در نقاط مختلف کشور از جمله سوختن دختران زیبای شین‌آبادی در شعله‌های آتش هرگز از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد.

دخترانی که رویاهایشان در شعله آتش بی‌توجهی‌ها سوخت و خاکستر شد، اما همچنان با وجود این حادثه تلخ در سال‌های پس آن بارها و بارها هم شاهد آتش‌سوزی ناشی از سیستم گرمایشی غیراستاندارد در مدارس نقاط مختلفی از کشور بوده‌ایم.

در دو سالی که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل هستند این دغدغه اندکی فراموش شده بود اما با بازگشایی مجدد مدارس نگرانی‌ها در این زمینه برای مدارس روستایی شدت گرفته است.

از دیگر نگرانی‌های این روزها در باب بازگشایی مدارس، بحث مدارس کانکسی و عدم وجود امکانات مناسب آموزشی و در حد استاندارد برای دانش‌آموزان در مناطق با مدارس کانکسی است که علاوه بر نامطلوب بودن کیفیت آموزش، در شرایط فعلی و با حضور ویروس کرونا شرایط نامطلوب این کانکس‌ها بیشتر سبب نگرانی خانواده‌ها شده است.

امیر باستان، کارشناس حوزه اجتماعی در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: در اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین در اسناد یونسکو بحث حق آموزش مورد تاکید قرار گرفته است به گونه‌ای که یونسکو آموزش را یک حق طبیعی و انسانی می‌داند که همه انسان‌ها باید از آن برخوردار باشند.

وی افزود: از این رو با توجه به اینکه هر دانش‌آموز حداقل حدود 6 ساعت از وقت خود را در مدرسه می‌گذراند یکی از الزامات تحقق آموزش مطلوب در هر جامعه‌ای وجود مدارس و کلاس‌های درس استاندارد و با کیفیت است.

این کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: بنابراین می‌توان گفت از جمله اوصول اولیه برای آموزش برخورداری از فضایی جذاب، دلنشین و استاندارد است.

باستان بیان کرد: این درحالی است که یکی از چالش‌های آموزش در نقاط مختلف ایران کمبود مدرسه و کلاس درس است.

بهرام حسین‌آبادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در رابطه با سیستم گرمایشی مدارس روستایی گفت: خوشبختانه دیگر هیچ مدرسه‌ای در روستاهای استان مرکزی وجود ندارد که گرمایش آن با بخاری نفتی چکه‌ای باشد.

وی افزود: و در واقع هیچ مدرسه‌ای با سیستم گرمایش نفتی نداریم و همه مدارس مجهز به پکیج یا گاز هستند و یا نهایت از بخاری‌های برقی در آنها استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در رابطه با وضعیت مدارس کانکسی در استان هم گفت: تمام تلاش خود را در راستای به صفر رساندن مدارس کانکسی به کار گرفته‌ایم چراکه که نامطلوب بودن این فضاها برای آموزش بیش از خانواده برای آموزش و پرورش دغدغه است.

حسین‌آبادی تصریح کرد: همچنین در شرایط فعلی با شیوع ویروس کرونا نگرانی ما از باب نامناسب بودن این فضاها بیشتر بوده اما تمام تلاش خود را در راستای رعایت نکات بهداشتی در این فضاها به کار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده مدارس کانکسی سال به سال کاهش می‌یابند و تعداد این مدارس در استان الان به حدود 30 تا 35 کانکس رسیده و تقریبا جمع‌آوری می‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدارس کانکسی فرصتی برای برخورداری از تحصیل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..