تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازدید از آثار تاریخی و طرح‌های گردشگری در کردستان

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در حاشیه بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از طرح‌های مختلف شهرستان‌های بیجار و قروه اظهار داشت:روستا‌های شهرستان بیجار که هم مرز با شهرستان قروه هستند توان تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری را دارند بر همین اساس مقرر شد طرح جامع مطالعاتی به منظور ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی و سایر طرح‌های زیرساختی در این روستا‌ها انجام شود.

گویلیان با اشاره به لزوم بازسازی مقبره شخصیت‌های مشهور خسروآباد گروس عنوان کرد:پروژه دیگری که در این شهرستان در دست اقدام است مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی و توسعه ظرفیت‌های موزه محور است که در همین راستا احداث موزه مدرسه و موزه مسجد با بهره‌گیری از طرح جدید، عملیاتی و اجر خواهد شد.

او گفت:در ادامه از روستا‌های دوسر، حاجی آباد، چشمه و جاده باقر آباد نیز بازدید و مقررشد هزینه‌های مربوط به توسعه و ایجاد زیرساخت‌های این روستا‌ها توسط بخشداری و فرمانداری تهیه و به فرمانداری و اداره میراث فرهنگی شهرستان بیجار ارسال شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در ادامه از روند و شیوه احداث پل جدید که محل عبور اهالی منطقه فرهاد آباد قروه است بازدید کرد و گفت:به منظور جلوگیری از تردد اهالی منطقه فرهاد آباد بر روی پل تاریخی موجود، این پل جدید در کنار این اثر تاریخی احداث خواهد شد.

گویلیان با اشاره به اینکه این اثر تاریخی در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۸، با شماره ثبت ۲۶۴۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، افزود:این پل در راستای حفاظت از این اثر تاریخی و بصورت موقت در دست احداث است و پس از اتمام فصل سرما و در سال آتی عملیات احداث پل دائم برای تردد در فاصله قانونی پل تاریخی احداث خواهد شد.

اوافزود:در این بازدید وضعیت پل تاریخی نیز بررسی شد و مقرر شد اعتبار لازم برای مرمت و حفاظت بیشتر از این اثر شاخص اختصاص داده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گویلیان عنوان کرد:با توجه به پتانسیل‌های گردشگری در شهرستان‌های قروه وبیجار، جذب سرمایه‌گذار و اجرای طرح‌های گردشگری بسیار حائز اهمیت بوده و در همین راستا در تمامی سرمایه گذاران دعوت می‌شود برای سرمایه گذاری در این شهرستان‌ها وارد عمل شوند و این ادراه کل آماده هرگونه همکاری  می باشد.

گویلیان در پایان ضمن تقدیر از مسئولین استان و شهرستان‌های بیجار و قروه گفت: امیدواریم در آینده بتوانیم به نحو بهتری از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین صنایع دستی در راستای ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان‌های قروه و بیجار، استفاده نماییم.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازدید از آثار تاریخی و طرح‌های گردشگری در کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..