تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محفل شعر «همسر وفادار» در سنندج برگزار شد

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، امین مرادی رییس حوزه هنری کردستان روز سه شنبه در این محفل با اشاره به اینکه شهید و شهادت در رستاخیز ذهن و زبان شاعران روزگار انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد اظهار کرد: ادبیات مقاومت سرشار از شعر برای شهیدان و ایثارگری‌های این بزرگواران است و به عنوان یک سبک شناخته شده است.

او افزود: شهیده فاطمه اسدی نماد مظلومیت و نمونه‌ای از ایثار و از خود گذشتگی شهدای کردستان است که پیکر مطهر وی بعد از گذشت ۳۷ سال انتظار تفحص شده و به همین دلیل باید این ایثار و رشادت به بهترین شکل ممکن به نسل جوان انتقال داده شود.

رییس حوزه هنری کردستان ادامه داد: شهیده فاطمه اسدی همسری وفاداری بود که ۳۷ سال پیش برای صیانت و عشق به خانواده عزتمندانه به دل دشمن می‌زند و همه اموال خود را می‌فروشد تا همسرش را رهایی بخشد، اما ناجوانمردانه و مظلومانه به شهادت رسید.

مرادی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند که «شهدای کردستان مظلومانه‌تر و غریبانه‌تر از مناطق کشور‌های دیگر هستند» لذا معظم له کردستان را سرزمین فداکاری‌های بزرگ و مجاهدت‌های خاموش معرفی کردند.

او گفت: شهید و شهادت و شعر و ادبیات دو موضوعی هستند که با هم در طول تاریخ این سرزمین همراه بوده اند چرا که از شعر سرودن شعرا برای قهرمانان تاریخی و شهدای کربلا این موضوعات کاملاً مشخص است و در ادبیات معاصر نیز این دو مهم جایگاه و ارتباط تنگاتنگی دارند.

رییس حوزه هنری کردستان با اشاره به اینکه شهید و شهادت در رستاخیز ذهن و زبان شاعران روزگار انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد اظهار داشت: ادبیات مقاومت سرشار از شعر برای شهیدان و ایثارگری این بزرگواران است و به عنوان یک سبک شناخته شده است.

مرادی اضافه کرد: امروز همه ما جمع شده ایم تا از دریچه شعر و هنر یاد شهدای مظلوم کردستان به شهیده فاطمه اسدی را گرامی بداریم و نهاد‌های فرهنگی باید راوی گذشته و پیشران آینده باشند چرا که زبان هنر شیواترین و تاثیرگذارترین ابزار برای انتقال پیام است.

او گفت: وظیفه ما این است که نسبت به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل سوم و چهارم بکوشیم و همه ظرفیت‌های فرهنگی جامعه را به کار گیریم.

در پایان این مراسم جمعی از شعرای کردستانی و میلاد عرفان پور شاعر برجسته کشوری اشعاری را در وصف بانوی شهیده فاطمه اسدی سرودند و از چند شاعر بسیجی و متعهد کردستانی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محفل شعر «همسر وفادار» در سنندج برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..