تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توقف انتقال غیرقانونی پیکره تاریخی از سمنان

کد خبر: ۴۳۷۷۱۹

۳۳  بازدید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مجسمه فيل و پيكره تاريخي ايرانی كه به صورت غيرقانونی در حال انتقال بودند، در سمنان كشف و به اداره ميراث فرهنگی ارائه شدند.

خبرگزاری میزان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مجسمه فيل و پيكره تاريخي ايرانی كه به صورت غيرقانونی در حال انتقال بودند، در سمنان كشف و به اداره ميراث فرهنگی ارائه شدند.
 
حسین خواجه بیدختی گفت: ماموران پاسگاه پلیس راه دو منظوره سمنان در ایست و بازرسی به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک شده و پس از بازرسی از خودروی متهم، سه شی كشف كردند.
 
وی گفت: پس از بررسی كارشناسان میراث فرهنگی استان سمنان مشخص شد مجسمه به شکل فیل و پیکره حیوان با لعاب فیروزه ای دارای ارزش فرهنگی و تاریخی هستند و مجسمه به شکل اسب تقلبی است.
 
وی افزود: جنس مجسمه فیل  از سنگ و دارای قدمت تاریخی متعلق به ایران است و  پیکره حیوان با لعاب فیروزه ای دارای قدمت معاصر اسلامی است.
 
خواجه بیدختی با بیان اینكه جنس مجسمه اسب نیز از سنگ است، گفت: این مجسمه فاقد ارزش تاریخی است.
 
وی افزود: پرونده متشکله به همراه اشیای مکشوفه به دادسرای عمومی و انقلاب سمنان ارسال و پرونده مورد رسیدگی قضائی قرار گرفته  و اشیای تاریخی و فرهنگی به نفع سازمان میراث فرهنگی ضبط وجهت نگهداری در موزه ،تحویل اداره کل میراث فرهنگی شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه عمل حفاری به قصد تحصیل اشیای تاریخی و فرهنگی و خرید و فروش آن طبق ماده قانونی فوق جرم بوده که علاوه بر ضبط اموال تاریخی به نفع سازمان میراث فرهنگی، مرتکب مشمول مجازاتهای مقرر در ماده قانونی فوق( شش ماه تا سه سال حبس) خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توقف انتقال غیرقانونی پیکره تاریخی از سمنان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..