تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : سالانه ۵ هزار نفر در کشور قطع نخاع می شوند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدتقی جغتایی در افتتاحیه پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، افزود: اختلال یادگیری، بی توجهی، بیماری پیشرونده مغز، فلج مغزی، صرع کودکان، اوتیسم، قطع نخاع و تروماهای مغزی از جمله محورهای مورد توجه در این همایش است.

وی گفت: در سال های گذشته به علت گسترش حوزه های تخصصی نقشه برداری مغز، بیماری های مرتبط با این حوزه بیش از مورد توجه پژوهشگران و محققین قرار گرفته است.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: بیماری های اختلالات تکاملی در کشور ما روندی مشابه کشورهای دیگر دارد اما در بیماری های وابسته به تروما که به تصادفات رانندگی مربوط است آمار بیش ازی در کشور ما دیده می شود.

وی گفت: در سال های گذشته در رشته علوم اعصاب رشد بسیار خوبی داشته  و دستاوردهای خوبی در هوش مصنوعی و زبان شناختی بدست آورده ایم حتی در منطقه از کشور ترکیه که پیشرفت های خوبی در این حوزه دارد در برخی موارد پیشی گرفته ایم اما هنوز سرمایه گذاری و زیر ساخت های  بیش ازی در این رشته نیاز است.

جغتایی ادامه داد: تروماها، دو بیماری عمده نخاعی و ضربه های مغزی را ایجاد می کند. به گونه ای که آمار ضایعات نخاعی ناشی از تصادفات وحوادث در ایران بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه سالانه ۵ هزار نفر درکشور قطع نخاع می شوند، گفت: روش های جدید مداخلات درمانی مثل سلول درمانی، مهندسی از جمله راه هایی است که در درمان تروماهای مغز و نخاع در سال های اخیر می تواند کمک کننده باشد.

حتما بخوانید :   زیباجو : شمار ویزیت زائران اربعین به مرز ۱.۱ میلیون رسید - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

لزوم توجه به علوم اعصاب‌ شناختی

رئیس پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه بالینی، ادامه داد: علوم اعصاب پایه نقش بسزایی در کم شدن بار بیماری ها دارد.

جغتایی افزود: حوزه علوم اعصاب یکی از حوزه های مهم در ارتباط با زندگی و سلامت است.

وی گفت: این حوزه جز حوزه های پر مقاله در دنیا و مورد توجه دانشمندان است، اما در ایران نیاز به کار بیش ازی است زیرا علوم شناختی در کم شدن بار بیماری ها نقش بسزایی دارد.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی ادامه داد: وضعیت ما در علوم اعصاب و علوم شناختی در دنیا چندان رضایت بخش نیست و باید از فرصت های پیش رو در این حوزه بهره گرفت.

جغتایی افزود: ارتباطات خوبی در حال حاضر با انجمن های بین المللی داریم و این کنگره به بهبود این ارتباط کمک می کند.

وی گفت: رشد کتاب های علمی در حوزه علوم اعصاب ۱۰۰ درصدی است و هر ساله به تعداد این کتاب ها اضافه می شود، همچنین سازمان های مختلف در کشور به علوم اعصاب گرایش پیدا کرده اند بنابراین باید زیر ساخت ها در این رشته منسجم تر ایجاد شود.

رئیس پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه بالینی افزود: مسئولین باید در زمینه پیشرفت ها و دستاوردهای این حوزه قرار گیرند تا در نهایت بتوانیم در زمینه بهبود وضعیت علوم اعصاب مفیدتر باشیم.

پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه بالینی، تا ۱۹ آذر ۹۵ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : سالانه ۵ هزار نفر در کشور قطع نخاع می شوند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..