تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف ۵۲۱ مترمکعب چوب قاچاق در کردستان

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه پارسال ۹۳ فقره پرونده قاچاق چوب در مراجع قضایی استان برای متخلفان تشکیل شد، اضافه کرد: ۵۲۵ مترمکعب چوب قاچاق و سه هزار و ۱۲۹ کیلوگرم زغال سال گذشته در استان کشف و ضبط شد.

نقشبندی با بیان اینکه سودجویان با آتش زدن جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی، زمینه را برای سواستفاده‌های بعدی نظیر تخریب، تصرف و قاچاق را فراهم می‌کنند، افزود: براساس بخشنامه ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مناطقی که درگیر حریق شده اند دیگر قابل واگذاری نیستند و طرح‌های منابع طبیعی مانند توسعه جنگل و غنی سازی بذر کاری مرتع و جنگل در آن اجرا می‌شود.

او اضافه کرد: امسال ۲ هزار و ۶۷۹ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان در ۱۵۷ فقره آتش سوزی درگیر حریق شد که ۱۰۷ فقره از این آتش سوزی‌ها در ۲ هزار و ۱۰۲ هکتار جنگل، ۴۲ فقره به مساحت ۴۴۹ هکتار در مراتع، هفت فقره در ۱۲۷ هکتار اراضی جنگلی و یک فقره به مساحت ۰.۳۵ هکتار در جنگل‌های دست کاشت روی داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار داشت: در راستای برنامه‌های اجرایی شعار سال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به نام "سه در چهارده" در سال ۱۴۰۰، دوستداران طبیعت در ۶ شهرستان جنگلی استان در راستای احیا جنگل‌های زاگرس در پویش مردمی و بذرکاری جنگل‌ها مشارکت خواهند کرد.

نقشبندی گفت: بانه پارک جنگلی کوپیچ، مریوان روستای موسک، سقز گردنه محمود آباد، سنندج پارگ جنگلی آبیدر بزرگ، کامیاران روستای پشته و سروآباد بالا در مجموع در مساحت ۶۵ هکتار میزبان پویش مردمی بذرکاری برای احیا جنگل‌های زاگرس هستند که چهارشنبه هفته جاری آغاز می‌شود و محدود به مهلت خاصی نیست و تا پایان فصل بذرکاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف ۵۲۱ مترمکعب چوب قاچاق در کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..