تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی از کتاب مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، امین مرادی رییس حوزه هنری کردستان امروز در آیین رونمایی از این کتاب اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی در حوزه تولید اثر حرف برای گفتن دارد و در همین راستا ما امروز شاهد رونمایی از تازه‌ترین کتاب چاپ شده حوزه هنری کردستان هستیم.

مرادی افزود: برگزاری این مراسم بعد از ۲ سال وقفه به دلیل وضعیت و شرایط کرونایی جامعه، آغازی خوب برای دنبال کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و انتظار می‌رود از این پس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زمینه برای رشد و رونق فعالیت‌های بهتر فراهم شود.

او گفت: تعامل و همکاری اصحاب فرهنگ و هنر با حوزه هنری، مهمترین سرمایه این نهاد انقلابی است و به همین دلیل ما از حضور و مشارکت این افراد استفاده کرده و تلاش داریم در حد توان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در خدمت این قشر تلاشگر باشیم.

جلال نصیری هانیس، نویسنده و فیلمساز کردستانی نیز درباره تالیف این کتاب اظهار داشت: مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران یک اثر شایسته تقدیر است و به همین دلیل باید هم از نویسنده اثر و هم از حمایت ویژه حوزه هنری در راستای تهیه و چاپ این اثر تقدیر کرد.

او افزود: ما در حوزه نظری سینما به ویژه در استان کردستان دچار کمبود‌های جدی هستیم و به همین دلیل باید زمینه برای تالیف کتب بیشتری با محوریت سینما در این استان فراهم شود.

نصیری هانیس گفت: در این اثر به خوبی چهارچوب نظری در خصوص اهداف و سیاست‌های پشت پرده سینمایی آمریکا تشریح شده است و به همین دلیل مطالعه آن برای مخاطب مفید بوده و فرد می‌تواند اطلاعات خوبی از واقعیت‌های سینمای آمریکا دریافت کند.

این نویسنده و فیلمساز کردستانی با بیان اینکه بررسی ۱۴ فیلم تولید شده در خصوص ایران در سینمای هالیوود یکی دیگر از ویژگی‌های خوب کتاب است، اضافه کرد: انتظار می‌رود که در چاپ‌های بعدی در خصوص روش شناسی و همچنین پیشینه آثار متعدد تالیفی در خصوص نگاه سینمای هالیود نسبت به ایران و به ویژه منطقه خاورمیانه بیشتر بحث شود.

بهمن شایان سلطانی نویسنده این اثر نیز با تقدیر از حمایت‌های ویژه حوزه هنری استان کردستان در راستای چاپ این اثر، بیان کرد: کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی به ویژه با محوریت سینما یکی از نیاز‌های لازم و ضروری در استان کردستان است.

او ادامه داد: در این کتاب تلاش شده با زبانی ساده و البته قابل فهم برای عموم مخاطب و در جایگاه یک منتقد و بدون هر گونه جبهه گیری خاصی، واقعیت‌ها و پشت پرده سینمای هالیود بیان شود.

این نویسنده و محقق افزود: واقعیت این است که سینمای هالیود دارای یک ساختار کلی است و بر اساس این ساختار حتی وقتی فیلمسازان آمریکایی در خصوص ایران و حتی خاورمیانه فیلم می‌سازند مجبورند که در این ساختار قرار گیرند.

او اظهار داشت: نشان دادن غیرواقعی ایران و منطقه خاورمیانه از سوی سینمای هالیود و ارائه یک تصویر غلط و نادرست از آن یک دستور کلی است و هر کسی که در هالیود در این خصوص فیلم می‌سازد باید این دستور کلی و چهارچوب تعیین شده را رعایت کند.

در پایان این مراسم از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از بهمن شایان سلطانی نویسنده اثر و دکتر جلال نصیری، نویسنده، فیلمساز و منتقد کردستانی تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی از کتاب مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..