تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای پویش مردمی احیا جنگل‌های زاگرس در کردستان

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، پیمان فتاحی مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار داشت: این طرح به صورت همزمان در ۱۱ استان زاگرس نشین اجرا می‌شود که سهم کردستان ۶۵ هکتار است.

او افزود: این طرح در مسیر‌های ورودی با مناطق جنگلی و مستعد احیا پایگاه ثابت اجرا می‌شود و بذر مورد نیاز در اختیار دوستداران طبیعت قرار می‌گیرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: بانه، مریوان، سقز، سنندج، کامیاران و سروآباد ۶ شهرستان میزبان پویش مردمی بذرکاری برای احیا جنگل‌های زاگرس هستند که چهارشنبه هفته جاری آغاز می‌شود و محدود به مهلت خاصی نیست و تا پایان فصل بذرکاری ادامه خواهد داشت.

فتاحی با اشاره به نقش مهم جنگل‌های زاگرس در حفظ خاک، تولید آب و تعدیل آب و هوا، افزود: این جنگل‌ها نقش مهمی در تولید اکسیژن داشته و در جذب گرد و غبار نیز نقش مهمی دارند.

او با بیان اینکه جنگل‌های زاگرس در معرض تهدیدات طبیعی و انسانی قرار دارند، افزود: تهدیدات متعددی مانند تغییر کاربری اراضی، قطع درختان، چرای دام، تهاجم آفات و بیماری‌ها، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی این جنگل‌ها را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/ک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای پویش مردمی احیا جنگل‌های زاگرس در کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..