تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارشناسان رسمی دستگاه قضایی در اجرای عدالت گام بر می دارند

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت الاسلام سیدحسین حسینی رییس کل دادگستری کردستان شامگاه یکشنبه در جلسه مشترک شورای معاونین دادگستری کل استان کردستان با اعضای هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه در استان اظهار داشت: در دستگاه قضایی قاضی، وکیل و کارشناس رسمی باهم در اجرای عدالت و احقاق حق گام بر می‌دارند.

او افزود: وظیفه کارشناسان رسمی دادگستری بسیار خطیر است و این افراد باید در پرونده‌ها در کمال بی طرفی و با صدور نظرات خود در مهلت مقرر، نقش مهمی در فرآیند رسیدگی قضایی ایفا کنند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، اتقان آراء، سازش و اصلاح ذات البین و در نهایت رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی از جمله اهداف عالی دستگاه قضایی است که در سند تحول قضایی به وضوح به آن‌ها اشاره شده است و کارشناسان رسمی دادگستری می‌توانند به نوبه خود به این اهداف جامه عمل بپوشانند.

او به شاخص‌های کارشناسان رسمی اشاره کرد و ادامه دادء: شاخص‌های تقوا و پاکدستی و دانش و تجربه شغلی باید در این افراد دیده شود و مستمرا با ارائه آموزش‌های شغلی، مهارت‌های خود را ارتقا بخشند.

رییس کل دادگستری کردستان بر لزوم جذب کارشناسان رسمی در رشته‌هایی که کمبود نیروی انسانی وجود دارد، تاکید کرد و افزود: رعایت تساوی و عدالت در بحث ارجاع پرونده به کارشناسان رسمی توسط قضات ضروری است و همچنین با کارشناسانی که در صدور نظر خود تعلل می‌کنند و سبب اطاله دادرسی می‌شوند برخورد شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه حضور کارشناسان رسمی در محل ضروری است اضافه کرد: رعایت وجدان کاری و مسئولیت پذیری در هر شغلی از جمله کار کارشناسی مورد تاکید است و در صورت عدم حضور کارشناسان رسمی در محل برای اظهارنظر با این افراد برخورد خواهد شد.

علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کردستان هم در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت کارشناسان رسمی دادگستری در استان پرداخت.

در ادامه این جلسه، اعضای هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی و مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه در استان کردستان نیز به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/ک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارشناسان رسمی دستگاه قضایی در اجرای عدالت گام بر می دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..