تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غربالگری بینایی بیش از ۴۸ هزار کودک در کردستان

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ناصر کریمیان معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کردستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۰ پایگاه غربالگری بینایی در استان کردستان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۰ پایگاه با دستگاه غربالگری و ۳۰ پایگاه با چارت E کار غربال را انجام می‌دهند.

کریمیان افزود:برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی با هدف ارتقا سلامت بینایی کودکان در پایگاه‌های دائمی برای کودکان ۳_۶ سال در استان کردستان اجرا می‌شود.

او تعداد تعداد کودکان ۳ تا ۶ سال استان کردستان را نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد تاکنون ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در استان غربال شده اند.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی کردستان بهترین زمان برای تشخیص و درمان تنبلی چشم را زیر ۵ سال عنوان کرد و افزود: در صورتیکه مشکل دید کودک قبل از ۵ سالگی تشخیص داده شود، حتی اگر چشم کودک دچار تنبلی شده باشد، با درمان به موقع، بینایی کامل به دست خواهد آمد.

 طرح غربالگری بینایی برای کودکان ۳ تا ۶ سال  از خرداد امسال شروع شده و تا اخر سال نیز  ادامه دارد.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غربالگری بینایی بیش از ۴۸ هزار کودک در کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..