تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این بار عصبانیت کبدتان را هدف می گیرد

یک روانشناس گفت: حالات روحی و روانی انسان باعث بروز بیماری هایی مانند مشکلات کبدی و قلبی عروقی در انسان می شود.

لیلا اسدی روانشناس در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه بین حالات روحی و روانی و اعضای بدن ارتباط وجود دارد، گفت: خشم و عصبانیت از بدترین رفتارهای انسان است که باعث بروز بیماری هایی مانند مشکلات کبد، درد در نواحی مفاصل، معده، کیسه صفرا، اسهال و گرفتگی عضلات در افراد می شود.

وی درباره تاثیرات منفی عصبانیت بر سلامت کبد اظهار داشت: خشم و عصبانیت فعالیت کبد را کند می کند.

اسدی با تاکید بر اینکه استرس باعث ایجاد فشار بیش از حد به توانایی و قدرت بدن می شود، تصریح کرد: استرس زیاد باعث باعث بروز بیماری هایی مانند قلبی و عروقی، سکته مغزی، مشکلات تنفسی، سر درد، تب و لرز، انقباض ماهیچه ها و در نتیجه ضعف در سیستم ایمنی بدن می شود.

وی درباره دلایل بروز استرس در افراد گفت: عواملی مانند ترس، دعوا، کمبود وقت، مشکلات اقتصادی خانواده ها، فوت عزیزان و بی کاری از عوامل بروز استرس است.

این روانشناس با اشاره به ناراحتی که یکی دیگر از حالات روحی و روانی انسان است، بیان کرد: دعا کردن، از مهم ترین عوامل از بین بردن غم و غصه و ناراحتی در انسان است.

اسدی درباره عوامل بروز ایجاد احساس غم و غصه اظهار داشت: کاهش اعتماد به نفس، ناامیدی و تفکرات منفی باعث غمگین شدن انسان ها می شود که افزایش این عوامل آسیب های روحی و روانی شدیدی را در افراد در پی دارد. 

وی با اشاره به رابطه نگرانی و بروز بیماری معده عنوان کرد: عکس العملی که ذهن نسبت به عوامل بیرونی مانند آلودگی محیط زیست، مسائل اقتصادی، حوادث (آتش سوزی، زلزله، سیل و غیره ) از خود نشان می دهد، نگرانی نامیده می شود که ارتباط مستقیمی با ناراحتی های گوارشی دارد.

این روانشناس افزود: پیاده روی، استفاده از خوشبو کننده ها، گوش دادن به موسیقی، استفاده از دمنوش های گیاهی و مطالعه باعث کاهش و درمان بیماری های روحی و روانی افراد می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این بار عصبانیت کبدتان را هدف می گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..