تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس جمهور ایتالیا با استعفای نخست‌وزیر موافقت کرد

رئیس جمهور ایتالیا با استعفای نخست‌وزیر موافقت کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،‌ دفتر ریاست جمهوری ایتالیا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که «سرجیو ماتارلا» رئیس جمهور این کشور با استعفای «ماتئو رنزی» نخست وزیر وقت موافقت کرده است.

گفتنی است که روز یکشنبه، مردم ایتالیا با شرکت در یک همه پرسی سراسری به طرح اصلاح قانون اساسی که از سوی نخست وزیر این کشور پیشنهاد شده بود،‌ رأی مخالف دادند.

در واقع، این همه پرسی معیاری برای سنجش میزان محبوبیت رنزی در میان مردم ایتالیا بود که در نهایت با مخالفت گسترده رأی دهندگان با طرح پیشنهادی نخست وزیر،‌ رنزی دوشنبه شب گذشته تصمیم خود برای کناره گیری از این مقام را اعلام نمود.

با این حال،‌ رئیس جمهور ایتالیا از رنزی خواست که استعفای خود را تا زمان تصویب لایحه بودجه ۲۰۱۷ به تعویق بیاندازد. بدین ترتیب،‌ پارلمان ایتالیا با تصویب بودجه این کشور در ساعات اولیه روز چهارشنبه راه را برای استعفای نخست وزیر وقت هموار نمود.

ماتئو رنزی اوایل روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «لایحه بودجه به تصویب رسید و استعفای رسمی در ساعت ۱۹ به وقت محلی پذیرفته شد. با سپاس از همه. زنده باد ایتالیا».

5252




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس جمهور ایتالیا با استعفای نخست‌وزیر موافقت کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..