تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قانون محکمی برای اجرای عفاف و حجاب وجود ندارد

پویش حجاب در اراک

مریم یونسی، مسئول فرهنگی گروه جهادی بانو مجتهده امین اراک، در حاشیه برگزاری پویش حجاب، در گفت‌و گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به عمر 2 ساله این گروه جهادی در حوزه عفاف و حجاب، اظهار کرد: این پویش با رمز یا زهرا (س) اجرایی شد و در سایه تشکیل این گروه، هسته علمی و فکری برای توسعه حجاب با مشارکت بانوان نخبه حوزوی و دانشگاهی شهر نیز در حال فعالیت است.

وی تغییر در وضعیت پوشش بانوان و آقایان را خواستار شد و با بیان اینکه اجرای این پوشش در نقاط مختلف شهر می‌تواند به رونق عفاف و حجاب فاطمی در جامعه کمک کند، اظهار کرد: هدف از اجرای پویش تلنگری برای مسئولان و نهادهای متولی است تا به وضعیت حجاب و عفاف شهر رسیدگی کنند، اما متأسفانه کوتاهی انجام شده از سوی دستگاه‌ها باعث شده تا دشمن از این فرصت استفاده کرده و دختران ما را از راه فاطمی و ائمه اطهار(ع) منحرف کند.

یونسی ادامه داد: پویش حجاب تنها به تجمع بانوان محجبه خلاصه نمی‌شود، بلکه برگزاری همایش‌های جذاب، سخنرانی‌های مفید و ... در دستور کار این گروه جهادی قرار دارد. بانوان محجبه اراک و استان از مسئولان 26 دستگاهی که در حوزه عفاف و حجاب سهیم هستند مطالبه رسیدگی به اوضاع فعلی را دارند و آنان باید نسبت به کوتاهی خود پاسخگو باشند.

وی ضرورت اقدامات اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب را مورد تأکید قرار داد و با ابراز تأسف از اینکه قانون محکمی برای این امر وجود ندارد، اضافه کرد: از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت‌های مستمر و جدی نمی‌شود. در همه جای دنیا رسم بر این است که افراد هنگام ورود به دستگاهی پوشش و مقررات آن مجموعه را رعایت کنند، اما متأسفانه تعدادی از کارکنان ادارات، دانشگاه‌ها و نهادها حجاب را که در قانون اساسی به آن تأکید شده است، رعایت نمی‌کنند. از این رو امید است مسئولان به این امر توجه جدی داشته باشند.

یونسی در پاسخ به این پرسش که چه میزان عفاف فاطمی آموزش داده می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه ضعف بزرگی در این زمینه وجود دارد که افراد محجبه ما آنگونه که باید و شاید برای نسل نوجوان جاذبه نداشتند و در مقابل کم جاذبه بودن حجاب، دشمن بسیار جذاب، دقیق و با برنامه عمل می‌کند که نوجوانان ما یکی پس از دیگری از مسیر فاطمی خارج و در مسیر دیگری قدم برمی‌دارند. ما از طریق این پوشش از همه شهروندان اراکی، هم استان‌ها و ملت ایران درخواست داریم تا ما را در اجرای این پویش و دیگر زمینه‌ها نظیر آموزش نوجوانان حمایت کنند.

وی از تداوم پویش حجاب و عفاف در مناطق و محلات مختلف شهر و حتی دستگاه‌ها خبر داد و افزود: این پویش هفتگی است و انتظار ما این است که پس از دوره‌ای اثرات آن را در جامعه شاهد باشیم. اگر اجرای این طرح زمینه ایجاد تحول بین یک نفر را نیز ایجاد کند ما کار را درست انجام داده‌ایم. جملات طراحی شده هیچ‌کدام بازدارندگی ایجاد نمی‌کند و تمام هدف این است که زیبایی حجاب را برای نوجوانان و جوانان ترسیم کنیم.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قانون محکمی برای اجرای عفاف و حجاب وجود ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..