تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخواست تغییر نام «جمعه سیاه» از سوی علمای مسلمان روسیه و قزاقستان

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گوآ اسپات لایت، مفتی عالی قزاقستان نوروزبای کاژی تاگانولی (Nauryzbay kazhy Taganuly)) از مراکز خرید و کارآفرینان خواست نام مناسبت «جمعه سیاه» را به «جمعه سخاوت» تغییر دهند.

به گفته وی، از نظر مسلمانان روز جمعه حرمت دارد و این تغییر نام به منزله ادای احترام به مردم قزاق خواهد بود. این پیشنهاد همچنین مورد حمایت مفتی البیر کرگانوف، رئیس مجمع روحانی مسلمانان روسیه (DSMR) قرار گرفت.

این روحانی قزاق گفت: مسلمانان و بیش از همه جوانان زیاد می‌پرسند که چرا چنین رسمی وارد زندگی روزمره شده است. وی علاوه بر «جمعه سخاوت» نام «جمعه خیر» را برای این روز پیشنهاد کرد.

وی افزود: نگرش به سنت‌ها، فرهنگ جامعه را نشان می‌دهد و مردمی که این روز را نه «جمعه سیاه» بلکه «جمعه خوب» می‌نامند، درک و حمایت خود از مسلمانان را نشان می‌دهند.

 ایلدار علی الدینوف رئیس اداره امور روحانی مسلمانان مسکو هم گفت که کلمه «سیاه» با مفاهیم و چیزهای بد، ناپاک، وحشتناک و نیروهای شر همراه است.

 این مناسبت از رسمی در ایالات متحده گرفته شده که جمعه بعد از روز شکرگزاری به دلیل افزایش تقاضای مصرف کنندگان، سیاه نامیده شده است. این روز معمولا روز آغاز فصل خرید و فروش کریسمس است و فروشندگان اجناس را حراج می‌کنند و با تخفیف‌های زیاد می‌فروشند.

در روسیه، روز موسوم به جمعه سیاه از سال 2013 برگزار می‌شود.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخواست تغییر نام «جمعه سیاه» از سوی علمای مسلمان روسیه و قزاقستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..