تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیپلماسی اقتصادی در استان ها فعال شود

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: باید دیپلماسی اقتصادی قوی را به جای تمرکز بر فعالیت‌های مرکزگرا و تهران لحاظ کنیم و خودمان در استان اقدام کنیم تا مشکلات کمتر می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، احسان خاندوزی، امروز در حاشیه سفر به گلستان در جمع فعالان اقتصادی، اظهار کرد: با فرض شرایط موجود بدون در نظر گرفتن فضای پرظرفیت کشورهای همسایه که به تازگی روی کشور باز شده است، قفل ذهنی که مانع پیشرفت شده است را باید کنار زد.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: در موضوع منطقه آزاد هم مشکلات و پیشنهاداتی مطرح بود مثل مسیر اینچه برون به شاهرود که در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه درباره نرخ سود هم بانک مرکزی با شورای ثبات مسئول تعیین آن است، ادامه داد: همانطور که رئیس جمهور هم تاکید کرده‌اند بار مالیاتی موثر تولیدکنندگان طی چهار سال آینده کاهش خواهد یافت و درست نیست که افرادی که تولید می‌کنند بیشترین بار مالیات را بر دوش بکشند.

خاندوزی مشکلات شرکت‌های پیمانکاری را داستانی پرغصه ای دانست و گفت: این مشکل از اینجا نشات می‌گیرد که کشور متکی به نفت بدون آینده شناسی، وقتی در شرایط وفور فروش نفت قرار می‌گیرد تعداد زیادی کلنگ زنی را شروع می‌کند و بدون توجه فنی و اقتصادی پروژه‌هایی را شروع می‌کند که اکنون به چالش می‌خورند.

وی اضافه کرد: از سال ۹۱ سهم فعالیت‌های عمرانی کمتر و کمتر شد زیرا دولت فقط تامین هزینه‌های خودش را در نظر می‌گیرد تا شرایطی مثل شروع دولت سیزدهم که حتی برای هزینه‌های داخلی هم چالش‌های اعتباری داریم و دولت ناچار است بر طرح‌های خاص تمرکز کند.

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: اگر نتوانیم از مسیرهای دیگر مثل ورود شرکای خارجی، تعریف فاینانس‌های جدید و صندوق‌های سرمایه گذاری، اعتبارات را پشت پروژه‌های عمرانی بیاوریم شاهد فاجعه در بخش عمرانی خواهیم بود.

ظرفیت‌های غیردولتی را پشتیبان پیمانکاری کنید

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های بیرون دولت را پشتیبان بخش پیمانکاری کشور بکنیم، افزود: در موضوع برق هم که طی یک دهه سرمایه گذاری شرکت‌ها را از صرفه انداخت، طی برنامه‌ای آرام آرام قیمتگذاری به سمتی می‌رود که هم فشار بر مصرف کنندگان با الگوی متعارف بیش نرود و هم قیمت گذاری طوری باشد که نیروگاه سازی برای بخش خصوصی بصرفد.

وی هشدار داد: اگر به این سمت نرویم با کسری برق رو به رو می‌شویم و در سال آینده مشکل خواهیم داشت اما امیدواریم با قراردادهایی که می‌بندیم مشکل را کم کنیم.

خاندوزی درباره مصوبه جهش تولید مسکن هم گفت: چاره‌ای جز پله کانی شدن نداریم، در غیر این صورت فشار زیاد به بخش اجرایی باعث خروج ذی‌نفعان می‌شود و نکات را به وزارت راه منتقل می‌کنیم.

وی بیان کرد: شورای برنامه ریزی استان اگر خودش را مسئول توسعه و برنامه ریزی استان‌ها در نظر بگیرد، باید از ظرفیت‌های مدیریتی برای ارتقای جایگاه و شان خود و استان در نظر بگیرد.

خاندوزی تصریح کرد: اگر دیپلماسی اقتصادی قوی را به جای تمرکز بر فعالیت‌های مرکزگرا و تهران لحاظ کنیم و خودمان در استان اقدام کنیم مشکلات کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: مناطق آزاد باید بتوانند با طرف خارجی خود در مرز دیپلماسی فعال داشته باشند و استان باید فشار بیاورد و دستور کار تعیین کند تا سفرا و وزرا برنامه‌ها را اجرا کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: این اتفاقات باید در داخل استان‌ها رخ دهند و مقامات روی منافع خود بیایستند و نگذارند بیرون استان منافع را خارج کنند.

منبع:مهر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیپلماسی اقتصادی در استان ها فعال شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..