تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شجاعی: ظرفیت‌های کمیسیون اصل 90 شناخته نشده است

به گزارش خبرنگار‌  خبرگزاری تسنیم، «حجت‌الاسلام شجاعی»، رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی، در نشست ملی مطالبه‌گران حقوقی و قضائی گفت: «کمیسیون اصل 90 چون شکایت محور است، یک نقطه اتصال با مردم است. این کمیسیون باعث بالا رفتن هم‌افزایی و همدلی با مردم می‌شود. خیلی از مطالباتی که شکل گرفت در کمیسیون اصل 90 اجرایی شد ولی در بسیاری از موارد مطالباتی به‌وجود آمد ولی در آخر به وسیله قانون یا مواضع امنیتی از آن‌ها جلوگیری کردند. به‌طور مثال دیوان عدالت اداری یک رأی در خصوص دفاتر اسناد رسمی صادر کرد ولی با وجود ضمانت اجراها سردفترها از آن تمکین نمی‌کنند.»

وی در ادامه با اشاره به مطالبات و پیشنهادات حاضرین که در خصوص نظارت بر قوه قضائیه بود توضیح داد: «این مطالبات و پیشنهادات را باید به صورت مکتوب به ما بدهید تا پیگیری انجام شود و مصادیقی که به طرز کار برمی‌گردد در اختیار کمیسیون اصل 90 است.»

وی در خصوص نظارت کمیسیون مجلس بر قوه قضائیه گفت: «در خصوص مطالباتی که وجود دارد، ما پیگیری های لازم را انجام می‌دهیم و در صورت نیاز مسئولین مربوطه را احضار کنیم و در صورتی که اصلاح در قانون نیاز باشد باید مجلس قانون را مورد بررسی قرار دهد و اگر اصلاح در مدیریت‌ها نیاز است، خود مسئولین باید این مشکلات را حل کنند و اصلاح را انجام بدهند.»

شجاعی با اشاره به انتقادهایی که درخصوص ناشناخته ماندن  و نادیده گرفتن ظرفیت‌های کمیسیون اصل 90 وارد است اظهار داشت: «این انتقادها کاملا درست است و ظرفیت‌های اصل 90 همچنان ناشناخته است و خیلی از مسئولین از این ظرفیت خبر ندارند. در کمیسیون اصل 90 ظرفیت پاسخگویی وجود دارد ولی به دلیل ناشناخته بودن این اصل این ظرفیت نادیده گرفته می‌شود.»

وی درمورد پرونده  نگین غرب این چنین تصریح کرد: «این پرونده درحال پیگیری است. در جلسه‌ای که سه هفته پیش درخصوص این پرونده تشکیل شد، هنوز هیچ نتیجه‌ای نداشته و این پرونده در جریان است.»

شجاعی در خصوص صدور برخی از حکم‌ها در قوه‌قضائیه گفت: «ما در خیلی از موارد باید به قضات در روند صدور رأی حق‌هایی را بدهیم چون قضات براساس مستندات رأی می‌دهند. در محاکم باید مسائل فقهی رعایت شود. کمکی که ما باید به قضات و محاکم بکنیم این است که باید مدارک و مستندات کامل را جمع‌آوری کنیم تا قضات با دست باز حکم در خصوص پرونده صادر کنند.»

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شجاعی: ظرفیت‌های کمیسیون اصل 90 شناخته نشده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..