تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ردیاب خودرو بهتره یا دزدگیر

در طی ده سال اخیر، آمار سرقت خودرو در ایران، به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است. بدون تردید ضعف‌های فراوان خودرو‌های تولید داخل در زمینه تجهیزات امنیتی، باعث روند صعودی آمار سرقت شده است. به گفته رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، طبق بررسی‌های صورت‌گرفته و گزارش‌های موجود، حدود 60 درصد سرقت‌ خودرو مربوط به پراید است. پس از پراید ماشین‌هایی مانند سمند، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، نیسان و پیکان بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص می‌دهند. پس صاحبان این مدل از خودرو‌ها، برای حفظ و نگهداری از آن‌ها با چالش‌های امنیتی زیادی روبرو بوده و از لوازم ایمنی متعددی برای حفظ ماشین در برابر خطر سرقت استفاده می‌کنند.

در حال حاضر دزدگیر و ردیاب، دو سیستم حفاظتی مهم، برای حفظ امنیت خودرو هستند. اما در زمان سرقت، ردیاب خودرو بهتره یا دزدگیر؟ هر دو این سیستم‌های حفاظتی، مدل‌های مختلفی داشته و مزایا و معایب منحصر‌به‌فردی دارند؛ اما اغلب افراد تصور می‌کنند، کارایی آن‌ها با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد. اگر می‌خواهید یک سیستم امنیتی مناسب برای خودرو انتخاب کنید، اما بین خرید ردیاب و دزدگیر سردرگم شده‌اید نگران نباشید. در ادامه این مقاله قصد داریم، به پرسش ردیاب خودرو بهتره یا دزدگیر پرداخته و با کارایی و تفاوت آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

دزدگیر خودرو؛ سیستمی قدیمی برای پیشگیری از سرقت!

هم اکنون دزد‌گیر‌ها، شناخته‌شده‌ترین سیستم امنیتی خودرو بوده و بسیاری از وسایل نقلیه، به طور پیشفرض به آن مجهز می‌شوند. سیستم دزدگیر در اصل، بر پایه آژیر صوتی بر قرار است؛ یعنی به محض ضربه خوردن بدنه یا باز شدن درب خودرو، سیستم دزدگیر فعال شده و با آژیر کشیدن، مالک را از وضعیت ماشین آگاه می‌کند. راننده قطع صدای آلارم و کنترل کردن قفل درب را به وسیله یک ریموت انجام می‌دهد. نقص دزدگیر خود را در زمانی نشان می‌دهد که به هر دلیلی، صدای آژیر توسط مالک خودرو شنیده نشده و دستگاه به سرقت رود. در طی چند سال گذشته، قابلیت و امکانات دزدگیر‌ها بیشتر شده اما همراه با پیشرفت آن‌ها، روش‌های جدید دیگری هم برای سرقت خودرو به وجود آمدند.

معرفی لیست مزایا و معایب دزدگیر

دزدگیر در واقع یک عامل بازدارنده برای سارقان محسوب می‌شود. پس از نصب دزدگیر خودرو، یک چراغ هشدار کوچک درون خودرو قرار می‌گیرد، تا وقتی که سارق به خودرو نزدیک می‌شود، چراغ را دیده و برای سرقت اقدام نکند.

قیمت ردیاب خودرو و سایر ابزار‌های امنیتی اتومبیل از دزدگیر بیشتر است؛ همین عامل موجب می‌شود، اغلب رانندگان به دزدگیر، به چشم یک انتخاب به صرفه و ارزان نگاه کرده و توجه چندانی به قابلیت آن نداشته باشند. باز و بسته کردن درب خودرو، بدون داشتن سوئیچ از دیگر ویژگی‌های جذاب این سیستم حفاظتی بود. اما در کنار تمام این مزایا، استفاده از دزدگیر به عنوان یک سیستم محافظتی قدیمی معایب بی‌شماری هم دارد که به آن اشاره می‌کنیم:

1. گفتیم که وجود چراغ هشدار کوچک، سارق را از وجود دزدگیر آگاه کرده و او را از سرقت منصرف می‌کند. اما افزایش آمار سرقت خودرو نشان می‌دهد، که این چراغ دیگر عاملی بازدارنده محسوب نمی‌شود. به عبارتی سارق حرفه‌ای با دیدن چراغ هشدار دزدگیر، با سرعت و کمی مهارت می‌تواند دزدگیر را غیر فعال کند.

2. دزدگیر‌های ماشین به بعد مسافت وابسته هستند؛ پیشرفته‌ترین دزدگیر‌ها از فاصله یک و نیم کیلومتری کارایی ندارند. اگر راننده خودرو را در محلی دور‌تر از محل کار یا خانه خود پارک کند، در صورت فعال شدن دزدگیر، راننده متوجه آن نشده و سارق بدون مشکل خودرو را به سرقت می‌برد.

3. صدای آژیر دزدگیر در اغلب موارد، در مواقع غیر ضروری فعال شده و موجب نارضایتی همسایه‌ها می‌شود.

4. با توجه به حساسیت زیاد سنسور‌های به کار رفته در دزدگیر، با هر ضربه کوچک و بی‌اهمیتی به ماشین آژیر خودرو فعال خواهد شد. به همین دلیل راننده خودرو در بلند مدت، دیگر توجه چندانی به صدای آژیر نخواهد داشت.

5. بدون تردید امروزه همه ماشین‌ها، به یک دزدگیر مجهز هستند؛ گرچه این دزدگیر‌ها، برند‌های متفاوت و قیمت‌های گوناگونی دارند، اما در هر حال از یک تکنولوژی و سیستم استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث شده سارقان، مهارت خاصی در از کار انداختن دزدگیر داشته و در اصطلاح قلق آن را بلد باشند.

6. دزدگیر‌ها در بهترین حالت، وسیله‌ای برای پیشگیری از سرقت خودرو محسوب می‌شوند. با دزدیده شدن خودرو، راننده دسترسی خاصی به آن نداشته و نمی‌تواند هیچ‌کاری انجام دهد.

اکنون در مورد دزدگیر دانسته و با مزایا و معایب آن آشنا شدیم؛ حالا به طور تقریبی، پاسخ پرسش ردیاب خودرو بهتره یا دزدگیر را می‌دانیم. اما برای رسیدن کامل به پاسخ، باید به معرفی ردیاب هم بپردازیم.

ردیاب خودرو معرفی ردیاب خودرو؛ روشی ناشناس اما کارآمد!

ردیاب خودرو وسایل الکترونیکی کوچکی بوده که با ارسال اطلاعات به راننده، ایشان را از محل خودرو آگاه می‌کنند. ردیاب بسیار شبیه به جی پی اس خودرو است، اما از آن کاربردی‌تر بوده و امکانات بیشتری را به راننده عرضه می‎‌کند. برای ارسال اطلاعات مورد نظر به راننده، درون ردیاب یک سیم‎کارت قرار داده و سپس آن را داخل ماشین نصب می‌کنند. سپس ردیاب با کمک gps، موقعیت دقیق جغرافیایی خودرو را متوجه و آن را به وسیله سیم‌کارت به مالک خودرو ارسال می‌کند.

راننده می‌تواند در دو حالت آفلاین و آنلاین از ردیاب استفاده کند؛ طبیعی است که در حالت آنلاین، می‌‌توان از قابلیت‌های بیشتری استفاده کرد. با توجه به اینکه استفاده از ردیاب به عنوان سیستم محافظتی خودرو، در بین رانندگان چندان شناخته شده نیست در ادامه به معرفی مزایا و معایب بهترین ردیاب خودرو آهنربایی می‌پردازیم:

• قابل استفاده برای انواع خودرو سبک و سنگین، دوچرخه یا موتور

• امکان خاموش کردن خودرو در هر نقطه از جهان تنها با یک پیامک

• پیامک محدود دقیق جغرافیایی خودرو

• امکان موقعیت‌یابی خودرو با موبایل، کامپیوتر و تبلت

• امکان مشاهده سرعت دقیق خودرو

• آگاهی از روشن شدن خودرو با پیامک

• دادن هشدار در صورت باز بودن درب یا ضربه به خودرو

با سیستم محافظتی دزدگیر، بعد از سرقت خودرو، هیچ کاری از دست راننده بر نمی‌آید. اما با نصب ردیاب روی خودرو یا حتی موتور، ایشان می‌تواند وسیله نقلیه را در هر مکانی به راحتی پیدا کند.

تنها اقدام محافظتی دزدگیر خودرو، روشن شدن آژیر و ایجاد صدایی وحشتناک است؛ حالتی که در اکثر مواقع چندان کارآمد نبوده و اغلب توسط سارقان خنثی می‌شود. اما ردیاب خودرو امکانات بسیار گسترده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد؛ به عنوان مثال شما با استفاده از ردیاب می‌توانید، صدای داخل کابین راننده را شنود کرده و در صورت سرقت خودرو، صدای سارقان را بشنوید.

ردیاب خودرو ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر؟ کدام را انتخاب کنم؟

در مقاله ردیاب خودرو بهتره یا دزدگیر، به مقایسه و بررسی کامل سیستم‌های محافظتی ردیاب و دزدگیر پرداختیم. با توجه به صحبت‌های گفته شده، طبیعی است که خرید ردیاب برای خودرو، انتخاب هوشمندانه‌تری است. ردیاب برخلاف دزدگیر مخفی بوده و برای سارقان قابل تشخیص نیست؛ پس پروسه پیشگیری از سرقت و حتی فرایند‌های لازم پس از سرقت، با استفاده از ردیاب به طور کامل و دقیق انجام خواهد شد.

اگر به دنبال خرید ردیاب خودرو با بهترین قیمت و کیفیت هستید، ما به شما فروشگاه ایمن ردیاب را پیشنهاد می‌کنیم. برای خرید ردیاب خودرو، موتور و حتی ردیاب شخصی به صفحه محصولات ایمن ردیاب مراجعه کرده، یا با شماره 02144420001 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان به شما مشتریان عزیز هستند.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ردیاب خودرو بهتره یا دزدگیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..