تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشته‌های اطراف یک سیاهچاله/عکسی که تلسکوپ فضایی هابل گرفت

رشته‌های اطراف یک سیاهچاله/عکسی که تلسکوپ فضایی هابل گرفت

دانش > نجوم - در عکس جدیدی که تلسکوپ هابل گرفته، رشته‌های بلند گاز و غبار با جزییات فراوان ثبت شده‌اند.

به نظر می‌رسد که این رشته‌ها به قسمت مرکزی کهکشان متصل شده‌اند. منطقه‌ای که تصور می‌شود یک سیاه‌چاله‌ی ابرپرجرم در آن قرار داشته باشد. دانشمندان فکر می‌کنند که این سیاه‌چاله با ساطع کردن انرژی باعث داغ شدن گازهای اطراف می‌شود و با بیرون راندن رشته‌های گاز و غبار سردتر، تشکیل ستاره‌ها را متوقف می‌کند. این رشته‌ها که بوسیله‌ی میدان‌های مغناطیسی به تعادل رسیده‌اند، در نهایت در مدار سیاه‌چاله‌ مرکزی به گردش در خواهند آمد. NGC 4696 بزرگترین کهکشان در خوشه‌ی کهکشانی قنطورس است و در فاصله‌۱۵۰ میلیون سال نوری از زمین قرار گرفته است. عکس بالا میدان دیدی به عرض ۴۵ هزار سال نوری را در بر گرفته است.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشته‌های اطراف یک سیاهچاله/عکسی که تلسکوپ فضایی هابل گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..