تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماک یک کامیون کشنده و یک کمپرسی برای استفاده در ارتش آمریکا معرفی کرد

شرکت آمریکایی ماک که در ایران آن را با کامیون‌های ماک آر 600 می‌شناسیم، یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات نظامی برای ارتش ایالات متحده است. اکنون این شرکت دو محصول جدید در سگمنت کشنده و کمپرسی را برای ارتش ایالات متحده معرفی کرده است که براساس نسخه‌های غیرنظامی جدیدترین محصول این شرکت یعنی ماک آنتم شکل گرفته‌اند.

نخستین محصول یک کشنده به نام ماک 60 است. عدد 60 در نام این کشنده به حداکثر بار قابل حمل این کامیون یعنی 60 تن اشاره دارد. حداکثر وزن ناخالص قطار جاده ای ماک 72.5 تن خواهد بود. این خودرو براساس ترکیب مشخصات فنی ماک گرانیت و اتاق ماک آنتم ساخته شده است. زیر کاپوت این کامیون نیز یک موتور 13 لیتری ماک 8 قرار دارد که دقیقا مشابه موتور 13 لیتری ولوو است. گیربکس 12 سرعته ولوو I-Shift نیز وظیفه انتقال قدرت در این کامیون نظامی را برعهده دارد.

علاوه بر مدل قبلی، ماک HDT دیگر محصول این شرکت برای ارتش آمریکا است. این خودرو یک کمپرسی نظامی است که برپایه ماک گرانیت و با همان مشخصات فنی به تولید رسیده است. کمپرسی‌های فعلی ارتش آمریکا حدود نیم قرن است که در حال خدمت هستند و نیاز به جایگزین دارند. کمپرسی ماک از آرایش 8*8 در پشتیبانی می‌کند و کابین راننده نیز زره پوش خواهد بود. حداکثر وزن این کمپرسی نیز 42.9 تن اعلام شده است.

ارتش آمریکا 12 نسخه از این کمپرسی را از سال 2020 برای آزمایش و بررسی در اختیار گرفت. اکنون پنتاگون سفارشی به مبلغ 296.4 میلیون دلار داده است: طی هفت سال، ماک. باید 683 کمپرسی را تولید کند، چه زرهی و چه غیر زرهی. همچنین 6.5 میلیون دلار در خط تولیدی که این کمپرسی ها ساخته می شوند سرمایه گذاری شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماک یک کامیون کشنده و یک کمپرسی برای استفاده در ارتش آمریکا معرفی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..