تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرونده کارگردان مشهور با آمریکا بسته شد

به گزارش افکارنیوز،

در حالی که چندی پیش دادگاهی در شهر کراکوف از رای قطعی بر عدم استرداد «رومن پولانسکی»، کارگردان مطرح لهستانی به آمریکا به جرم تجاوز به دختری 13 ساله در سال 1977 خبر داده بود، اما وزیر دادگستری لهستان نسبت به این حکم اعتراض کرد و کار را به دادگاه تجدیدنظر کشاند اما در نهایت دیوان عالی کشور لهستان با تائید حکم دادگاه کراکف برای همیشه  پرونده طولانی و جنجالی استرداد «پولانسکی» به آمریکا را بست.

«رومن پولانسکی» در سال 1977 به جرم تجاوز به دختری 13 ساله پس از محکومیت در دادگاه آمریکا به فرانسه که شهروند قانونی آن محسوب می‌شود، گریخت و از سال 1978 در پاریس زندگی می‌کند، چرا که فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی است که مانع استرداد شهروندان خود به آمریکا می‌شود.

این کارگردان سرشناس لهستانی از زمان فرار از ایالات متحده در سال 1978، موفق به کسب یک جایزه اسکار برای فیلم «پیانیست» شده است.

«پولانسکی» اولین فیلم بلند خود را در با نام «چاقو در آب» ساخت و سپس دومین فیلمش را با عنوان«تنفر» در انگلیس مقابل دوربین برد. وی در سال 1966، سومین فیلم‌اش را با نام «بن‌بست» روانه سینما کرد و در سال 1967 فیلم «قاتلین بی‌باک خون‌آشام» را ساخت که اولین فیلم رنگی او محسوب می‌شد. پس از آن، پولانسکی به آمریکا رفت و با ساخت فیلم پرفروش‌ و موفق «بچه رزماری»، نام خود را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت.

او در سال 1973 یکی از بهترین فیلم‌هایش یعنی «محله‌ چینی‌ها» را ساخت. این فیلم که نامزد 11 جایزه‌ اسکار شد، جایزه بهترین بازیگری را برای «جک نیکلسون» و «فای دوناوای» به‌همراه آورد و اسکار بهترین فیلم‌نامه را نیز کسب کرد. پولانسکی برای ساخت فیلم بعدی‌اش به اروپا و فرانسه رفت و در سال 1979 «تس» را ساخت که موفق به کسب سه جایزه‌ اسکار بهترین فیلم‌برداری، بهترین طراحی لباس و بهترین کارگردان هنری شد.

سال 2002 بود که پولانسکی شاهکار سینمایی‌اش را به جهانیان معرفی کرد؛ «پیانیست»، فیلمی درباره‌ جنایت‌ نازی‌ها در جنگ‌جهانی دوم که همیشه او را آزار می‌داد. این فیلم اسکار بهترین کارگردانی و جایزه‌ نخل طلای کن را برایش به ارمغان آورد.

«ونوس در پوست خز» آخرین ساخته «پولانسکی» پیش از پروژه سینمایی «بر اساس یک داستان واقعی» بود که در سال 2013 در جشنواره کن رونمایی شد. این فیلم در جوایز سزار فرانسه در پنج بخش نامزد جایزه بود که در نهایت به جایزه بهترین کارگردانی دست یافت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرونده کارگردان مشهور با آمریکا بسته شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..