تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سهم 2.5میلیارد دلاری ایران از صادرات به افغانستان

به گزارش افکارنیوز،

محمد کریم زاده توضیح داد: پارسال ارزش صادرات افغانستان به ایران 26 میلیون دلار ثبت شد.
رایزن بازرگانی ایران در افغانستان اضافه کرد: افزایش مشارکت با طرف‌های افغان در فرآیند تولید و تجارت، همکاری مشترک و بهره‌گیری از توانمندی بازرگانان افغانستان برای صادرات دوباره کالا به دیگر کشورها و انتقال بخشی از خطوط تولید به افغانستان بخشی از اقدام ها برای حفظ و توسعه بازار است.
وی افزود: سرمایه‌گذاری مشترک و انتقال دانش فنی از ظرفیت‌هایی است که به حضور بیشتر برندهای ایرانی در بازار افغانستان بویژه مناطق شمال این کشور کمک می‌کند.
به گفته کریم زاده، منطقه شمال افغانستان شامل 9 ولایت به مرکز ولایت بلخ و شهر مزارشریف است که با توجه به موقعیت ویژه این ولایت و نزدیک بودن به ازبکستان و تاجیکستان می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه بازار ایران در منطقه اطراف باشد.
رایزن بازرگانی ایران در افغانستان اضافه کرد: همکاری‌های متقابل اقتصادی دو کشور، برگزاری نمایشگاه و حضور برندهای ایرانی در بازار افغانستان، عامل موثری در آشنایی بازرگانان و مصرف‌کنندگان با تولید ایرانی است.

** حضور بیش از 30 شرکت در نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان 
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: در دومین نمایشگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که در شهر مزارشریف برپا شده است، بیش از 30 شرکت محصولات خود را در زمینه‌هایی مانند مواد غذایی و صنایع مرتبط، لوازم خانگی، محصولات بهداشتی، مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی و سلولزی، کالای خواب و... ارایه کرده‌اند.
کریم زاده افزود: با توجه به استقبال قشرهای مختلف افغان از این نمایشگاه، زمینه مساعدی برای معرفی کالاها و مذاکره بازرگانان علاقه‌مند با یکدیگر فراهم شده است.
دومین نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان در مزارشریف از شانزدهم آذرماه با حضور «محمدرضا بهرامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، استاندار بلخ و سرکنسول کشور ما در مزار شریف آغاز به کار کرده و تا نوزدهم آذرماه برپاست.
به گزارش ایرنا، چندی پیش «عبدالستار مراد» وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی افغانستان، اعلام کرد: ایران نخستین شریک تجاری افغانستان و جایگزین پاکستان شده است.
این مقام افغان افزود: آمریکا، ترکیه و هند تعرفه گمرکی صدها قلم از کالاهای افغانستان را به صفر رسانده یا بسیار کم کرده اند و تجارت خود را با افغانستان افزایش داده اند.
عبدالستار مراد تاکید کرد افغانستان به گسترش روابط با ایران افتخار می کند و انتظار می رود ایران نیز برای رشد تجارت و افزایش توان رقابت با آنها، چنین تسهیلاتی را فراهم کند.
به گفته وی، راه آهن هرات- خواف در آینده به همه نقاط مرزی افغانستان در آسیای میانه متصل می شود و از قزاقستان به چین امتداد پیدا می یابد و به ایران نیز وصل می شود که اجرای این طرح بزرگ، تجارت را میان دو کشور و منطقه گسترش می دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سهم 2.5میلیارد دلاری ایران از صادرات به افغانستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..