تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه بیماری باعث ریزش ابرو می‌شود؟

چه بیماری باعث ریزش ابرو می‌شود؟

ابرو می‌تواند در زیبایی و فرم چهره بسیار تاثیرگذار باشد، همه افراد اعم از خانم‌ها و آقایان به دنبال یک چهره زیبا، شاداب و جوان هستند. داشتن موهای پرپشت و خوش حالت، ابروهای خوش‌ حالت و خوش فرم می‌تواند روی زیبایی چهره تاثیر بسیاری بگذارد.

اما همیشه شرایط به این صورت ادامه پیدا نمی‌کند. عوامل بسیاری هستند که می‌توانند روی ریزش موهای سر و ابروها تاثیرگذار باشند. با شدت یافتن این علائم ریزش موها و ابروهای سر بیش از قبل خواهد شد، در صورتی هم که درمان نشود می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای بدن داشته باشند.

اگر به موقع و در همان روزهای اولیه که علائم ریزش ابروهای خود را دیدید به پزشک مراجعه کنید، پزشک می‌تواند با کمک دارو این عارضه را درمان کند. اما اگر شدت آن به حدی باشد که دارو به تنهایی نتواند تاثیرگذار باشد، باید از روش‌های مختلف درمانی مانند کاشت ابرو استفاده کنید.

با توجه به مقاله منتشر شده در کلینیک صدف با عنوان کاشت ابرو: کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن گرافت‌های مو از سر برداشت شده و به ناحیه ابرو منتقل می‌شوند. این عمل زیرمجموعه کاشت مو است و از همان تکنیک‌ها برای انتقال فولیکول مو استفاده می‌کند.

انتقال فولیکول‌های مو به ابرو باعث می‌شود که تارهای کاشته شده تا پایان عمر رشد کنند و کاملا طبیعی به نظر برسند.در ادامه با ما همراه باشید تا با بیماری‌هایی که موجب ریزش ابروها می‌شود بیشتر آشنا شوید.

بیماری های که باعث ریزش ابرو میشوند؟

ریزش ابرو می‌تواند بنا بر دلایل مختلفی چون بیماری، تغذیه ناسالم، استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی نامناسب و… ایجاد شود. در این بخش قصد داریم تا بیماری‌هایی که موجب ریزش ابرو در افراد می‌شوند را معرفی کنیم. اگر این بیماری‌ها به موقع درمان شوند می‌توانند علاوه بر جلوگیری از ریزش ابرو، به رویش مجدد ابروها هم کمک بسیاری کند. اما اگر از کنار آن‌ها ساده عبور کنید ممکن است با حاد شدن بیماری ریزش ابروهایتان بیش از قبل شود.

سرطان

 سرطان پوستی چون BCC و SCC هم می‌تواند موجب ریزش ابروها و موهای سرتان شود. البته تنها سرطان‌‌های پوستی نمی‌توانند روی ریزش موها تاثیرگذار باشند بلکه نحوه درمان و استفاده از داروهای شیمی درمانی هم در شدت این ریزش بی تاثیر نیست.

اگر ریزش ابروهای شما به دلیل داروهای شیمی درمانی باشد به هیچ عنوان نمی‌توان آن را کنترل کرد و تنها باید دوره شیمی درمانی خود را به اتمام برسانید. سپس بعد از آن می‌توانید با استفاده از داروهای تقویتی و مکمل‌های غذایی رشد ابروهای خود را از سر بگیرید.

بیماری عفونی

 بیماری‌های عفونی در پوست می‌توانند علاوه بر پوست سر به ساقه مو و فولیکول‌های مو هم آسیب بزنند. عفونت‌های قارچی، هانسن، شپش و.. ازجمله بیماری‌های عفونی هستند که می‌توانند روی رشد موها و شدت ریزش آن‌ها تاثیرگذار باشد.

یماری قارچی

 یکی از بیماری‌های عفونی بدن که ممکن است در نهایت منجر به ریزش موی فرد شود، بیماری قارچی است. بیماری قارچی که برخی از پزشکان آن را به عنوان کچلی سر معرفی می‌کند در صورتی که به موقع درمان نشود، می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را برای فرد داشته باشد.

یکی از عوامل مهمی که ایجاب می‌کند فرد نسبت به درمان بیماری قارچی اقدام سریعی انجام دهد، مسری بودن آن است. معمولا در شرایط نامناسب بهداشتی این بیماری خود را نمایان خواهد کرد. پس اگر قصد دوری از این بیماری را دارید بهتر است نسبت به بهداشت موهای خود توجه بیشتری داشته باشید.

بیماری های داخلی

تنها مشکلات پوستی و بیماری‌هایی که به ظاهر دیده می‌شوند نمی‌توانند روی رشد موها تاثیرگذار باشند. گاهی اوقات عوامل و بیماری‌های داخلی می‌تواند در ریزش موی فرد تاثیر بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال عدم تعادل هورمون‌های بدن، کمبود ویتامین‌ها، کمبود آهن و.. می‌تواند روی ریزش موها به شدت تاثیرگذار باشند. در بسیاری از موارد که افراد دچار ریزش ابرو می‌شوند، علل آن می‌تواند بیماری‌های داخلی چون بیماری‌های عفونی یا اختلال در غده تیروئید عنوان کرد.

بیماری های پوستی

 جایگاه اصلی ریشه موها در پوست انسان است، پس اگر در نگهداری و مراقبت از آن احمال کنید در واقع زمینه را برای ریزش موهایتان مهیا کرده‌اید. بیماری‌های پوستی تنها به روی پوست انسان تاثیر نمی‌گذارند بلکه می‌توانند روی ریشه موها و ابروها تاثیرگذار باشند.

بیماری‌های پوستی می‌توانند عوارضی چون خارش پوست، التهاب پوست، پوسته پوسته شدن کف سر، خشکی پوست و….داشته باشند. این عوارض در بلند مدت اگر درمان نشود می‌توانند به روی رشد موها تاثیرگذار باشد و موجب ریزش موی فرد شوند. به مرور زمان عارضه‌های این بیماری پوستی، فولیکول‌های مو را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

چه بیماری باعث ریزش ابرو می‌شود؟

استرس

استرس می‌تواند در هر فردی به دلایل مختلفی چون مشغله کاری، مشکلات روحی و روانی، بیماری، فشار اقتصادی و.. ایجاد شود. استرس و اضطراب هم خود می‌تواند یک عامل بسیار مهم و تاثیرگذار در ریزش موها باشد. زمانی که فردی دچار استرس و اضطراب می‌شود ناخودآگاه اکسیژن کمتری به بافت سر می‌رسد و همین موضوع به عاملی برای مرگ فولیکول‌های مو به دلیل نداشتن اکسیژن تبدیل می‌شود.

خود ایمنی

 با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت medicalnewstoday: خودایمنی زمانی در بدن ایجاد می‌شود که برخی از سلول‌ها و بافت‌های بدن به عنوان یک ویروس یا باکتری تلقی شوند. همین امر موجب حمله سیستم ایمنی بدن به سلول‌های خودی می‌شود. بیماری‌های مختلفی هستند که می‌توانند موجب بروز خودایمنی در بدن شوند. ازجمله این بیماری‌ها می‌توان به آلوپسی آره تا، آلوپسی فیبروزینگ پیشانی و دیسکویید لوپوس اشاره کرد.

کم کاری تیروئید

 اختلال در غده تیروئید بخش‌های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی از نواحی که به شدت تحت تاثیر کم‌کاری تیروئید یا پرکاری آن قرار می‌گیرد، رشد موها و ابروهای فرد است. در واقع غده تیروئید هورمونی ترشح می‌کند که وظیفه آن تنظیم متابولیسم بدن است.

زمانی که تعادل این غده از بین برود، بدن از حالت اولیه خود خارج می‌شود و ممکن است در بخش‌های مختلف بدن عوارض این عدم تعادل را به وضوح ببینید. افرادی که دچار کم کاری تیروئید هستند به افزایش وزن، ریزش مو، مشکلات روانی، احساس سرما، مشکلات پوستی و… مبتلا می‌شوند. عارضه ریزش مو در این افراد می‌تواند شدت بالایی داشته باشد و در صورتی که کنترل نشود در مدت زمان کوتاهی می‌تواند موجب ریزش موی آن‌ها شود.

آلوپسی آره تا

بیماری آلوپسی آره تا به ریزش موی سکه‌ای معروف است، پزشکان این بیماری را یک بیماری خودایمنی معرفی کرده‌اند، در این بیماری بدن بافت‌ها و سلول‌ها را به عنوان ویروس شناسایی می‌کند و با حمله به آن‌ها سعی دارد تا آن‌ها را از بین ببرد.

در این بیماری سلول‌های ایمنی بدن، فولیکول‌ها مو را تحت هدف خود قرار می‌دهند و در نهایت یا از رشد آن‌ها جلوگیری می‌کنند یا باعث ریزش موها می‌شوند. اگر ابروهایتان دچار آلوپسی آره تا شود، به صورت سکه‌ای شروع به ریزش می‌کنند. این ریزش در بیشتر مواقع خود به خود درمان می‌شود، سپس موها مجدد رشد خود را از سر می‌گیرند.

جمع بندی

ریزش ابروها عارضه‌ای نیست که راه درمانی نداشته باشد. اگر داروها نتوانستند به تنهایی از ریزش ابرو جلوگیری کنند می‌توان از روش‌های دیگری چون کاشت ابرو استفاده کرد. شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

با توجه به مقاله منتشر شده در کلینیک صدف در رابطه با هزینه کاشت ابرو طبیعی: مهارت و هنر پزشک و کیفیت مواد مورد استفاده در رسیدن به نتیجه دلخواه بسیار موثر است. بنابراین از دیگر عوامل تاثیرگذار در هزینه این عمل تجربه پزشک متخصص است. طبق برآوردهای کلینیک صدف، هزینه کاشت ابرو بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان محاسبه شده ‌است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه بیماری باعث ریزش ابرو می‌شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..