تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / گاز می‌دهیم، به جای دلار، برنج پاکستانی می‌گیریم / اظهارات رئیس صداوسیما درمورد فردوسی پور / ۴ هزار اتاق در کیش برای تماشاگران جام جهانی قطر؟ / نماینده مجلس: به «بنز» و «بی ام و» صادرات داریم / پیشنهاد س

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

۳۷۵۱ مرگ منتسب به آلودگی هوا در سال گذشته

در تهران به طور میانگین در سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۷۵۱ مرگ منتسب به مواجهه با ذرات معلق رخ داده است و همه اهالی شهر تهران هم تحت تاثیر آلودگی هوا بوده‌اند.

علیرضا فیروزجا با فرانسه، نایب قهرمان اروپا شد

در دور پایانی رقابت‌های قهرمانی تیمی اروپا علیرضا فیروزجا شطرنج باز ایرانی الاصل فرانسه به مصاف شهریار ممدیاروف سوپر استاد بزرگ آذربایجانی رفت و موفق شد به پیروزی دست پیدا کند. فیروزجا با این پیروزی از ۹ امتیاز ممکن هشت امتیاز را به دست آورد و بدون شکست و با ۷ پیروزی و دو تساوی عملکرد عالی را به ثبت برساند.

حادثه در پردیس سینمایی ‎کورش

در پردیس سینمایی کوروش، در مراسم اکران یک فیلم و حضور طرفداران «آرش و مسیح» (خوانندگان تیتراژ فیلم) کنترل جمعیت از دست برگزار کنندگان مراسم خارج شد و چند نفر عازم بیمارستان شدند.

۴ هزار اتاق در کیش برای تماشاگران جام جهانی قطر؟
رییس جامعه هتلداران کیش گفت ۴ هزار اتاق با قیمت مناسب در جزیره کیش برای اقامت تماشاچیان و تیم‌های فوتبال جام جهانی قطر آماده می‌کنیم.

رکوردشکنی ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله در بهار ۱۴۰۰

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در حالی خبر از ازدواج ۹۷۵۳ دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله در بهار سال جاری می دهد که این تعداد در قیاس با آمارهای فصلی دو سال اخیر، بالاترین آمار فصلی ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله است و به نوعی می توان گفت رکورد آمار فصلی ازدواج دختران در این بازه سنی و طی دو سال اخیر، در بهار ۱۴۰۰ شکسته شد.

گاز می‌دهیم، به جای دلار، برنج پاکستانی می‌گیریم

عبدالرزاق داوود، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی، گفت: زمانی که ما به ایران رفتیم، چیزی که درباره آن صحبت کردیم، تجارت پایاپای بود. وی افزود: ما برنج را به ایران صادر خواهیم کرد و LPG را از آنجا وارد خواهیم کرد، این صرفا یک معامله پایاپای است.

اظهارات رئیس صداوسیما درمورد فردوسی پور

جبلی در مورد بازگشت چهره‌هایی همچون عادل فردوسی پور به آنتن رسانه ملی یادآور شد که پاسخ همان است که از قبل اعلام کرده‌ام. رئیس صداوسیما پیشتر در پاسخ به درخواست یک هوادار فوتبال درباره احیای نود با اجرای فردوسی‌پور گفته بود: «از نظر ما ایشان منعی ندارد و می‌تواند بازگردد.»

تجمع مجدد در چهارمحال و بختیاری

اقشار مردمی چهارمحال و بختیاری برای دومین روز متوالی صبح امروز دوشنبه اول آذر ۱۴۰۰ با تجمع در چهار راه دولت شهرکرد خواستار حل مشکلات آبی این استان شدند.

شمار فوتی‌های کرونا پس از ۲۳۴ روز دو رقمی شد
پس از گذشت ۲۳۴ روز آمار مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ دو رقمی شد. آخرین بار روز ۱۲ فروردین امسال، مرگ و میر روزانه کمتر از ۱۰۰ نفر بود. بنابر اعلام وزارت بهداشت ۵۴۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۴۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران به ۶ میلیون و ۸۲ هزار و ۸۶۵ نفر رسید. همچنین ۹۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۵۳ نفر رسید.

کاهش ۱۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما از امروز

وزیر راه، مسکن و شهرسازی از کاهش ۱۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما از امروز خبر داد. رستم قاسمی در مورد افزایش قیمت گفت: امسال و قبل از شروع به کار دولت سیزدهم افزایش قیمت بلیت هواپیما را داشتیم که این موضوع مربوط به تورم بود.

سهام شرکت‌هایی که صید ترال می‌کنند متعلق به چینی‌هاست
نماینده چابهار در مجلس گفت: اسناد متقنی دارم که سهام برخی شرکت‌هایی که مبادرت به صید ترال می‌کنند متعلق به چینی‌هاست ولی مجلس اجازه نمی‌دهد که خلیج فارس و دریای عمان آماج هجوم شرکت‌های چینی شود تا آنها به صید ترال بپردازند.

شبکه افق زنگنه را راه نداد

با مخالفت شبکه افق حضور زنگنه در برنامه «جهان آرا» لغو شد. زنگنه وزیر سابق نفت پیش از این اعلام کرده بود که امشب در برنامه جهان‌ آرای شبکه افق برای پاسخگویی به اتهامات درباره پرونده کرسنت حضور پیدا خواهد کرد.

نماینده مجلس: به «بنز» و «بی ام و» صادرات داریم
علی جدی، عضو کمیسیون صنایع: در حال حاضر میلیاردها دلار صادرات داریم و قطعه سازان داخلی به برندهای خارجی و اروپایی صادرات انجام می دهند؛ حتی برخی از شرکت های بخش خصوصی در حوزه قطعه سازی و نیرو محرکه به کشور آلمان و شرکت هایی همچون بنز و بی ام و صادرات انجام می دهند.

نظر رئیسی درمورد قطع ارز 4200 تومانی دارو
همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان در مجلس و عضو کمیسیون بهداشت، مطرح کرد: «شاید در مقاطعی مجبور بودیم دارو با ارز آزاد وارد کنیم و من این را قبول دارم اما در نهایت آنچه نظر رییس جمهور، وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است، این است که در مورد قطع ارز یارانه‌ای هیچ تصمیمی گرفته نشود.»

ادعای بحرین: طرح تروریستی مرتبط با ایران را خنثی کردیم
اداره آگاهی و تحقیقات جنایی وابسته به وزارت کشور بحرین از دستگیری «عناصر تروریستی و خنثی‌سازی طرح تروریستی» آن‌ها خبر داد. اداره مذکور اعلام کرد که در تلاش برای حفظ امنیت ملی و در یک عملیات پیشگیرانه با همکاری سرویس اطلاعات ملی موفق به دستگیری این عناصر تروریستی شده است. وزارت کشور بحرین مدعی شد که این عناصر تروریستی قصد اجرای عملیات تروریستی برای برهم زدن صلح و امنیت داخلی را داشتند. اداره آگاهی و تحقیقات جنایی وابسته به وزارت کشور بحرین همچنین ادعا کرد که «این عناصر تروریستی با گروه‌های تروریستی حاضر در ایران مرتبط بوده و از آن‌ها مقادیری سلاح و مواد منفجره که از ایران منتقل شده، کشف و ضبط کرده‌اند».

شکایت فدراسیون فوتبال ایران علیه اردن

 فدراسیون فوتبال اردن چندی پیش علیه تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان شکایتی را تنظیم و خواستار بررسی جنسیت تیم ملی فوتبال زنان ایران شد. در پی مطرح شدن این موضوع و اعتراض فدراسیون فوتبال اردن علیه تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در مرحله مقدماتی و بحث جنسیتی که مطرح کرده بود، فدراسیون فوتبال ایران شکایت خود را برای کمیته انضباطی و اخلاق AFC علیه فدراسیون فوتبال اردن ارسال کرد.

ارز ۴۲۰۰ تومانی را در برخی اقلام حذف کردیم، کسی متوجه نشد

امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ملاحظاتی وجود دارد که مهمترین آن فضای روانی است که به جامعه منتقل می‌شود. در حالی که در برخی از اقلام مصرفی این ارز حذف شده، ولی کسی هم متوجه نشد، چون در گذشته هم این یارانه تاثیری در کاهش قیمت‌ها نداشته است و بدست مصرف‌کننده نمی‌رسید.

اظهارات رییسی علیه دولت قبل

ابراهیم رییسی رییس جمهور گفت: فروش نفت، منابع پولی، ارتباطات بین‎المللی و همه چیزهایی که قبلی‎ها می‎گفتند نمی‎شود، دارد اتفاق می‎افتد و به هیچ‎کس در دنیا باج نداده‎ایم.

تمام دانش‌آموزان تا پایان هفته آینده به مدارس می‌روند

 سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۰۵ هزار مدرسه مجوز بازگشایی را دریافت کرده‌‌اند، گفت: تا پایان هفته آینده تمام مدارس کشور مجوزهای لازم برای بازگشایی را دریافت می‌کنند.

پیشنهاد سپاه برای ایجاد محله اسلامی در تهران
فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: پیاده سازی جامع طرح محله اسلامی به عنوان یکی از مهمترین طرح ها برای بسترسازی رسیدن به جامعه اسلامی از جمله موارد مورد انتظار شهروندان تهران است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / گاز می‌دهیم، به جای دلار، برنج پاکستانی می‌گیریم / اظهارات رئیس صداوسیما درمورد فردوسی پور / ۴ هزار اتاق در کیش برای تماشاگران جام جهانی قطر؟ / نماینده مجلس: به «بنز» و «بی ام و» صادرات داریم / پیشنهاد س»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..