تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرکت 41 گروه نمایشی در چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان

جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان نشان از آمادگی برای گسترش روابط فرهنگی با سایر کشورها دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر دفاتر توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: بدون شک این‌گونه جشنواره‌ها، در رونق هر چه بیشتر تئاتر معلولان کشور مؤثر است و زمینه را برای آشنایی هنرمندان با هنر اصیل ایرانی و اسلامی فراهم می‌کند.

 نور پرست با اشاره به پیام جشنواره مبنی بر «جشن دوستی‌ها با احترام به تفاوت‌ها» بیان کرد: این موضوع، آرمانی است که در عرصه حقوق بشر و عدالت اجتماعی دنبال می‌شود، بنابراین باید نگاه خود را از محدودیت‌های افراد فراتر برده و به عملکرد و توان مشارکت آنان توجه کرد و برای دسترسی هر چه بهتر آنان از امکانات جامعه، تلاش شود.

وی گفت: این جشنواره در 3 بخش، خیابانی، کودک و نوجوان و صحنه‌ای با حضور 41 گروه از معلولان و 6 گروه در بخش جنبی با هدف انتقال دانش، کسب تجربه و مهارت و امید آفرینی در فعالیت معلولان برگزار شد.

نور پرست ادامه داد: شرکت 35 گروه نمایشی از 22 استان و 6 گروه از کشورهای هلند، آلمان، ایتالیا، اوگاندا، بلژیک و ارمنستان، حضور اساتید برجسته از کشورهای هند، هلند و ایران در قالب 2 گروه هیئت داوری، وجود 2 مشاور آشنا به توان‌بخشی در کنار هیئت داوری و تعامل، همدلی و مشارکت بین سازمان‌های همکار از جمله ویژگی‌های این جشنواره به شمار می‌رود.

وی با اشاره به 2 دهه فعالیت هنری برای افراد دارای معلولیت در سازمان بهزیستی تصریح کرد: برگزاری 30 جشنواره تئاتر منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی با هدف پیگیری فرآیند مستمر آموزشی در ابعاد مختلف در مراکز توان‌بخشی از جمله اقدامات 3 ساله اخیر سازمان بهزیستی به شمار می‌رود.

مدیر دفاتر توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش حضور گروه‌های خارجی در این جشنواره گفت: توسعه کمی و کیفی آموزش با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طول برگزاری جشنواره و برگزاری مسابقه نمایشنامه‌نویسی همزمان با شروع فراخوان جشنواره تئاتر از دیگر برنامه‌هایی است که پیگیری شده که در بخش نمایشنامه 33 اثر به دبیرخانه ارسال شدهکه 6 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شده است.

رئیس هیئت داوران جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان در این مراسم اظهار داشت: درخواست داریم که نسبت به بازسازی و تعمیر 10 سالن بهزیستی در استان‌های کشور اقدام عاجل انجام شود، همچنین پایگاه دائمی و مستقل در تهران به عنوان ویترین فعالیت معلولان دایر شود.

قطب‌الدین صادقی افزود: نیاز است تا برای توسعه ارتباطات ما با گروه‌های بین‌المللی اقدام شود چراکه به دانش و تجربه آنان نیازمند هستیم و این موضوع می‌تواند مشوق خوبی برای گروه‌های تئاتر معلولان در سراسر کشور به شمار رود.

وی گفت: این جشنواره کاربردی، با اهداف آموزشی در راستای تقویت توان، قدرت روحی و امید معلولان برگزار شده و تجاری و تجربی نیست، از سوی دیگر دغدغه‌ اصلی ما، مشکلاتی است که مددجویان هنرمند با آن رو به رو هستند و امیدوار هستیم برخی از مسائلی که برای آنان به بحران تبدیل شده با کار هنری برطرف شود.

رئیس هیئت داوران جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان با بیان اینکه محور آثار این جشنواره باید هنرمندان مددجو باشند نه سایر بازیگران، تصریح کرد: میدان خلاقیت باید به معلولان تعلق داشته و از مددجو، سوء استفاده نمی‌شود، از سوی دیگر این جشنواره نه تنها برای نشان دادن توانایی‌های تئاتر حرفه‌ای نیست بلکه تئاتر حرفه‌ای را در خدمت مددجویان می‌دانیم.

وی با بیان اینکه ما خواستار تسلط تکنیکی بیشتر در آثار نمایشی گفت: برای تأثیرگذاری بیشتر باید خلاقیت و تکنیک در آثار بیش از پیش استفاده شود، همچنین کارهای تئاتر معلولان در کشور، شبیه‌سازی به کارهای خارجی نیست، ما باید بیان ملی خودمان را داشته باشیم، بنابراین امیدوار هستم با حمایتی که تا کنون سازمان بهزیستی نشان داده، این جشنواره بتواند غنای فرهنگی خود را ادامه دهد .

انتهای پیام/م





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرکت 41 گروه نمایشی در چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..