تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احساسات به سبک مورچه ها/ حقایق شگفت انگیز از دنیای مورچه ها

شاید باورکردنی نباشد اما مورچه ها با وجود جثه بسیار کوچک خود روابط اجتماعی پیچیده و بسیار حیرت انگیزی دارند و از جفت خود و بچه های آینده شان در مقابل خطرات محافظت می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند مورچه ها از طریق انتقال بزاق دهان با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و از این طریق مواد غذایی ، هورمون ها ، مواد مغذی برای رشد لارو مورچه، احساسات و حتی مواد شیمیایی را رد و بدل می کنند.

گفتنی است، این تحقیق توسط پژوهشگران دانشگاه لوزان سوئیس با اندازه گیری و نمونه برداری از بزاق مورچه ها انجام شده است.

احساسات به سبک مورچه ها/ حقایق شگفت انگیز از دنیای مورچه ها

علاوه بر مورچه ها برخی دیگر از حشرات از جمله  برخی از زنبورها و موریانه ها نیز از این روش برای رد و بدل کردن اطلاعات و مواد شیمیایی استفاده می کنند.

بااستفاده از این روش مورچه نر حتی مواد غذایی ضروری را برای رشد لارور ها در اختیار مورچه ماده قرار می دهد ، از جمله انواع آنزیم های ضروری برای گوارش و زنده ماندن نسل های آینده که به این ترتیب در طول قرنها مورچه ها زنده مانده و منقرض نشده اند.

کارشناسان اعتقاد دارند مورچه ها با وجود جثه کوچک اما دارای توانایی های بالقوه و شگفت انگیزی هستند و تحقیقات فراوانی باید درباره آنها انجام شود.

منبع: newatlas




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احساسات به سبک مورچه ها/ حقایق شگفت انگیز از دنیای مورچه ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..