تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباترین پارک های ملی اروپا؛ از پارک ملی دورمیتور تا دریاچه های پلیتویک (قسمت دوم) -آکا

آکاایران: مطالعه قسمت اول

مقاله‌های مرتبط: ۵ پارک ملی زیبای جهان ۵ پارک ملی در بریتانیا

در بخش اول مقاله « زیباترین پارک‌های ملی در اروپا» نیمی از ۱۴ پارک ملی برتر در قاره سبز را با هم مرور کردیم. در ادامه سایر پارک‌های ملی اروپا را برای شما خواهیم گفت تا به برترین آن برسیم.

  پارک ملی دورمیتور ,پارک ملی دورمیتور,لوچ لوموند و تروساچ,پارک ملی اردسا,[categoriy] زیباترین پارک های ملی اروپا؛ از پارک ملی دورمیتور تا دریاچه های پلیتویک

زیباترین پارک های ملی اروپا؛ از پارک ملی دورمیتور تا دریاچه های پلیتویک (قسمت دوم) -آکاپارک ملی دورمیتور,لوچ لوموند و تروساچ,پارک ملی اردسا,پارک ملی تریگلاو,پارک ملی واتناجوکول,پارک ملی هوهه تائرن,پارک ملی دریاچه های پلیتویک

آکاایران: زیباترین پارک های ملی اروپا؛ از پارک ملی دورمیتور تا دریاچه های پلیتویک (قسمت دوم)

پارک ملی دورمیتور (Durmitor) در مونته‌نگرو واقع شده است. این پارک قله‌های متعددی دارد که با زاویه‌ای تیز بالا رفته‌اند و توسط تنگ‌دره‌های بسیاری احاطه شده است.

بازدید از این پارک به کسانی توصیه می‌شود که عاشق فتح قله‌ها هستند و از دیدن رودخانه‌های یخچالی و انجام ورزش‌هایی همچون اسکی و اسنوبرد لذت می‌برند. این پارک زیبا جزو میراث جهانی یونسکو هم قرار گرفته است.

  لوچ لوموند و تروساچ ,پارک ملی دورمیتور,لوچ لوموند و تروساچ,پارک ملی اردسا,[categoriy] زیباترین پارک های ملی اروپا؛ از پارک ملی دورمیتور تا دریاچه های پلیتویک

در مرکز اسکاتلند پارک ملی تروساچ (Trossachs) و لوچ لوموند (Loch Lomond) دیده می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی بریتانیا است. کوه‌های خیره‌کننده‌ای مثل «بن مور» (Ben More)، «بی لوموند» (Be Lomond) و «استاب بینین» (Stob Binnein) در این پارک قرار دارند.

 این پارک مخصوص افرادی است که عاشق پیاده‌روی در طبیعت هستند. در این پارک تعداد انگشت شماری روستای کوچک هم وجود دارد که می‌توان برای صرف نهار در آن‌ها توقف کرد.

  پارک ملی اردسا ,پارک ملی دورمیتور,لوچ لوموند و تروساچ,پارک ملی اردسا,[categoriy] زیباترین پارک های ملی اروپا؛ از پارک ملی دورمیتور تا دریاچه های پلیتویک

پارک ملی اردسا (Ordesa) از جمله زیباترین و اولین پارک‌های ملی اروپا به شمار می‌رود. این پارک زیبا ۱۵۶ کیلومتر مربع مساحت دارد و در مرز فرانسه و اسپانیا واقع شده است.

در پارک ملی اردسا رودهای خروشان، دره‌های سرسبز، آبشارها، صخره‌های عمودی و سبزه‌زارهای انبوه به چشم می‌خورد. این پارک مکانی معرکه برای دوست‌داران حیات‌وحش است؛ چراکه زیستگاه مارموت، گراز وحشی، بز کوهی، جغد، عقاب طلایی، کرکس، شاهین و انواع مختلف پرندگان است.

  پارک ملی واتناجوکول ,پارک ملی دورمیتور,لوچ لوموند و تروساچ,پارک ملی اردسا,[categoriy] زیباترین پارک های ملی اروپا؛ از پارک ملی دورمیتور تا دریاچه های پلیتویک

پارک ملی واتناجوکول (Vatnajökull) در جزیره ایسلند واقع شده است. در مرکز این پارک باشکوه یخچال طبیعی واتناجوکول قرار دارد. سراسر این پارک مملو از تضاد است که شامل قله‌های برفی کوه‌ها، رودخانه‌های آبی عمیق و حتی بعضی مناطق زمین‌گرمایی در حال حاضر‌ فعال می‌شود.

برجسته‌ترین مکان در این پارک تالاب یخچال طبیعی جوکولسارلون (Jokulsarlon) است که کوه‌های یخی و دو آبشار زیبا به نام اسوارتیفوس (Svartifoss) و دتیفوسیس (Dettifosis) زیبایی آن را تکمیل می‌کنند.

جذاب‌ترین شیوه برای کشف این پارک ملی پیاده‌روی در آن است. برای کسانی هم که می‌خواهند شب را در این پارک سپری کنند، کمپ‌های بسیاری تعبیه شده است.

  پارک ملی تریگلاو ,پارک ملی دورمیتور,لوچ لوموند و تروساچ,پارک ملی اردسا,[categoriy] زیباترین پارک های ملی اروپا؛ از پارک ملی دورمیتور تا دریاچه های پلیتویک

پارک ملی تریگلاو (Triglav) تنها پارک ملی اسلوونی است که کوه تریگلاو، یعنی بلندترین قله در اسلونی با ارتفاع ۲۸۶۴ متر را احاطه کرده است. در این پارک ملی کوه‌های بلند و دره‌های سرسبز در کنار هم دیده می‌شوند. این مکان برای کوه‌نوردان حرفه‌ای بسیار ایده‌آل است.

رودهای سوکا (soca) و ساوا (Sava) در این پارک جریان دارند که در نهایت به دریای سیاه و آدریانیک می‌رسند. اما دریاچه‌های این پارک جاذبه‌ی اصلی آن محسوب می‌شود که مردم اسلونی و گردشگران سراسر دنیا را به سوی این مکان زیبا می‌کشانند.

  پارک ملی هوهه تائرن ,پارک ملی دورمیتور,لوچ لوموند و تروساچ,پارک ملی اردسا,[categoriy] زیباترین پارک های ملی اروپا؛ از پارک ملی دورمیتور تا دریاچه های پلیتویک

پارک ملی هوهه تائرن (Hohe Tauern) در رشته کوه‌های آلپ شرقی و مرکزی در اتریش واقع شده است و بزرگ‌ترین طبیعت در کوه‌های آلپ محسوب می‌شود.

یخچال‌های طبیعی، جنگل‌ها و آبشارهای بسیاری در این پارک دیده می‌شود. از فعالیت‌های مورد علاقه در این پارک می‌توان به پیاده‌روی در آن و بالا رفتن از قله‌های اصلی آن اشاره کرد. اگرچه با رانندگی در این پارک و عبور از تونل‌های آن هم به همان اندازه می‌توان از مناظر آن لذت برد.

 پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک ,پارک ملی دورمیتور,لوچ لوموند و تروساچ,پارک ملی اردسا,[categoriy] زیباترین پارک های ملی اروپا؛ از پارک ملی دورمیتور تا دریاچه های پلیتویک

اما می‌رسیم به پارکی که رتبه‌ی نخست را درمیان پارک‌های ملی اروپا به خود اختصاص داده است. پارک ملی زیبایی به نام «دریاچه‌های پلیتویک» (Plitvice) که در میانه‌ی کشور کرواسی در جنوب شرقی اروپا واقع شده است.

این پارک زیبا به صورت جنگلی است که ۱۶ دریاچه رنگارنگ در آن دیده می‌شود. هریک از این دریاچه‌ها با آبشارهایی به هم متصل شده‌اند و منظره‌ای خیره‌کننده خلق کرده‌اند. این پارک معرکه جزو میراث جهانی یونسکو هم محسوب می‌شود.

جنگل‌های این پارک ملی، مملو از درختان راش، صنوبر و کاج است که زیستگاهی برای خرس، گرگ، خفاش و سیاه گوش هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباترین پارک های ملی اروپا؛ از پارک ملی دورمیتور تا دریاچه های پلیتویک (قسمت دوم) -آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..