تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی بهترین دستگاه بخور و مدل های مختلف آن

معرفی بهترین دستگاه بخور و مدل های مختلف آن

بیشتر نقاط کشور ایران دارای آب و هوایی مرطوب و سرد و خشک است و این نوع آب و هوا می‌تواند باعث بروز بیماری‌های آلرژیک در بدن شود. اولین نقاطی از بدن که مورد آسیب قرار می‌گیرد مخاط بینی، پشت حلق، سینوس و ریه‌ها هستند.

یکی از لوازمی که با استفاده از آن می‌­توانید سلامتی خود را بیشتر حفظ کنید استفاده از دستگاه بخور یا دستگاه مرطوب­‌کننده است که امروزه در برند و مدل‌های مختلف تولید می‌­شود. این دستگاه با ایجاد رطوبت از خشکی هوا می‌کاهد و باعث بهبود خشکی و عفونت مجاری تنفسی می‌شود. برای آشنایی هر چه بیشتر با کاربرد این دستگاه و انواع آن با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

معرفی بهترین دستگاه بخور و مدل های مختلف آن

انواع دستگاه بخور

دستگاه رطوبت‌­ساز دستگاهی است که با افزایش رطوبت هوا در محیط می­‌تواند خشکی هوا را از فضای اطراف بگیرد و باعث بهبود بخشیدن تنفس برای انسان شود. در فصل سرما به طور معمول رطوبت هوا کاسته می­‌شود و استفاده از وسایل گرمایشی به خشک شدن هوای محیط بیشتر دامن می‌­زند.

از این‌­رو کسانی که در چنین محیطی زندگی می‌­کنند دچار مشکلاتی از قبیل گلودرد، خشکی پوست، افزایش آلرژی، خشکی مو، سوزش چشم و… می­‌شوند. یکی از راه‌های اصولی برای برطرف کردن این مشکل، استفاده از دستگاه بخور می‌­باشد. این دستگاه به انواع دستگاه بخور سرد، دستگاه بخور گرم و دستگاه بخور گرم و سرد تقسیم‌­بندی می‌­شود.

این نوع دستگاه­‌ها دارای مزایای مختلفی از جمله راحت‌تر شدن تنفس، داشتن پوستی زیبا و نرم، خواب راحت، کاهش عفونت، کاهش آلرژی، حفظ سلامت گیاهان و حیوانات خانگی و… می­‌باشد. حال در زمان خرید دستگاه بخور این سوال پیش می­‌آید که کدامیک از انواع دستگاه‌ها را باید تهیه کنیم و کدامیک برای ما مناسب‌­تر است و یا این که از کجا بدانیم هوای داخل ساختمان خشک یا مرطوب است.

اهمیت استفاده از دستگاه بخور سرد و دستگاه بخور گرم

در ابتدا باید گفت که به وسیله یک دستگاه رطوبت­ سنج شما قادر به تشخیص میزان رطوبت داخل منزل خود هستید که رطوبت بین 40 تا 50 درصد مناسب برای محیط می­‌باشد و رطوبت نسبی45 درصد در این میان ایده‌ آل‌­تر به حساب می­‌آید. با این که هر دوی این دستگاه برای درمان خانگی و اضافه کردن رطوبت به محیط استفاده می‌­شوند اما دارای یکسری اختلافات هستند.

دستگاه بخور سرد در فصل گرم سال استفاده می‌­شود که از لحاظ مصرف برق کم­ مصرف می­‌باشند و از نوع گرم نیز کم­ صداتر است. در هوای گرم به دلیل این که از دستگاه‌های تهویه برای خنک‌­سازی فضای داخل ساختمان استفاده می­‌کنند از میزان رطوبت محیط به دلیل ورود هوای خشک کاسته می­‌شود.

از آنجایی که این دستگاه بخور غبار سردی را در هوا منتشر می­‌کند برای کسانی که دارای بیماری آسم هستند توصیه نمی­‌شود زیرا باعث تحریک مجاری تنفسی آنها می­‌گردد و بهتر است قبل از خرید حتماً با یک پزشک مشورت کنند تا دستگاهی را خریداری کنند که باعث تشدید بیماری آنها نشود.

همچنین استفاده از دستگاه بخور سرد برای کودکان مناسب است زیرا امکان سوختگی به دلیل واژگون شدن دستگاه در اثر ضربه یا برخورد آنها با دستگاه که ممکن است پیش بیاید وجود ندارد.

معرفی بهترین دستگاه بخور و مدل های مختلف آن

در هوای سرد معمولاً افراد دچار مشکلات تنفسی و التهاب ریه می­‌شوند که به خاطر هوای سرد و خشک اتفاق می‌­افتد؛ از طرفی در این فصل افراد زیادی دچار سرفه­‌های خشک، بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی می‌­شوند.از فواید دستگاه بخور از بین بردن ویروس منتشر شده در فضای درونی و وارد کردن رطوبت به محیط است که این عمل موجب می‌­شود تا سرفه خشک تبدیل به سرفه خلط­­ دار گردد و بدین ترتیب آلودگی و ویروس از ریه خارج می­‌شود.

 دستگاه بخور گرم که در فصل سرد سال کاربرد دارد باعث می­‌شود عفونت مجاری تنفسی کاهش یافته و گرفتگی بینی تسکین یابد که در برخی از مدل‌های آن نیز امکان افزودن خوشبوکننده و مواد ضدعفونی کننده وجود دارد ولی افرادی که دارای بیماری حاد تنفسی هستند نباید از این دستگاه استفاده کنند بلکه باید بخور سرد را مورد استفاده قرار دهند.

همچنین استفاده مداوم از بخور گرم اشتباه می‌­باشد زیرا باعث تشدید آلرژی در افراد می­‌شود. بنابراین استفاده صحیح از این نوع دستگاه‌ها بسیار برای سلامتی اهمیت دارد.همان طور که متوجه شدید از دستگاه بخور برای ضدعفونی کردن فضای اطراف، درمان سرماخوردگی، گرم و مرطوب کردن محیط و… استفاده می‌­کنند.

حال اگر بخواهید برای خرید بهترین دستگاه اقدام کنید لازم است به اندازه اتاق، سایز دستگاه، میزان مصرف انرژی و کیفیت آن توجه کنید. همچنین توصیه می­‌شود که این نوع دستگاه‌ها را تنها از داروخانه­‌ها یا فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی معتبر خریداری نمایید زیرا علاوه بر این که جنس اصل را در اختیار شما می­‌گذارند شما را در خرید راهنمایی می‌کنند.

از جمله مدل‌های این دستگاه‌­ها می‌­توان به دستگاه بخور سرد امسیگ مدل us408-plus اشاره کرد که میزان کمی برق (حدود 32 وات) مصرف می­‌کند. عملکرد این دستگاه بی‌­صدا بوده و دارای ژنراتور یون منفی یکسره و ظرفیت مخزن 5.2 لیتری است.

برند امسیگ یکی از برندهای جهانی بوده که در زمینه تولید تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه بخور فعالیت دارد و مدل‌های مختلف دیگری را طراحی و تولید می‌­کند. دستگاه بخور گرم ویسان مدل vs40 ساخت کشور ایران، مناسب برای پاکسازی صورت، دارای ظرفیت مخزن 4.5 لیتری و در محدوده 40 مترمربع کارایی دارد. تنوع این محصول بسیار زیاد است؛ شما می­‌توانید با توجه به بودجه و نیاز خود هر یک از مدل‌های دلخواه خود را خریداری نمایید.

بهترین مرکز خرید دستگاه بخور

معرفی بهترین دستگاه بخور و مدل های مختلف آن

طب تولید یکی از فروشگاه‌های آنلاین در زمینه عرضه تجهیزات پزشکی باکیفیت بالا، کالای مصرفی پزشکی و… می­‌باشد که محصولات مورد نیاز برای مصرف­ کنندگان خانگی و مراکز درمانی را با قیمت مناسب و به صورت اورجینال به فروش می­‌رساند. ارسال کالا به سراسر کشور، پشتیبانی مشتریان، داشتن نماد اعتماد الکترونیک، دارا بودن نشان ملی ثبت و تنوع محصولات از دیگر ویژگی­‌های این فروشگاه می‌­باشد.

اگر قصد مشاهده یا خرید انواع مختلف دستگاه بخور را از فروشگاه طب تولید دارید می‌­توانید به سایت این فروشگاه مراجعه کنید و در صورت انتخاب محصول مورد نظر را سفارش دهید؛ در ضمن مشخصات هر محصول در سایت ذکر شده و شما می‌­توانید با خواندن مطالب ارائه شده برای خرید اقدام کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی https://tebtolid.com مراجعه نمایید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی بهترین دستگاه بخور و مدل های مختلف آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..