تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«قطار حادثه سمنان» روی ریل تعقیب پارلمان در روز اعتراض به لغو سخنرانی‌های منتقدان دولت

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، پنجاهمین جلسه علنی مجلس دهم امروز (چهارشنبه 17 آذر 95) به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

جلسه علنی امروز مجلس در حالی آغاز شد که 198 نفر از نمایندگان در صحن مجلس حضور داشتند و 88 صندلی خالی در صحن مجلس به چشم می‌خورد.

نمایندگان در جلسه امروز خود رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح استفساریه قانون ممنوعیت بکارگیری افراد بازنشسته در مشاغل دولتی را در دستور کار خود داشتند.

*موافقتنامه همکاری بین ایران و آذربایجان در زمینه آب و نیروگاه‌های برق‌آبی مصوب شد

لایحه موافقتنامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان در زمینه ادامه ساخت، بهره‌برداری و استفاده از منابع آب و انرژی سدها و نیروگاه‌های برق آبی «خداآفرین» و «قیز قلعه‌سی» بر روی رودخانه ارس به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

این لایحه با 154 رای مخالف 10 رای موافق و 2 رای ممتنع از 218 نماینده حاضر در مجلس به تصویب وکلای ملت رسید.

*لاریجانی: کمیسیون‌های تخصصی از این هفته بررسی لایحه بودجه را آغاز کنند

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه با اعلام اینکه نمایندگان مجلس 10 روز فرصت دارند تا پیشنهادهای خود را درباره لایحه بودجه 96 کل کشور ارائه دهند، گفت: کمیسیون‌های تخصصی نیز پس از آن 15 روز باید بر روی پیشنهادهای نمایندگان وقت بگذارند.

وی با توصیه به نمایندگان جهت ارائه پیشنهادهای خود درباره لایحه بودجه به کمیسیون‌های تخصصی از این کمیسیون‌ها خواست از این هفته مباحث خود درباره بودجه را آغاز کنند تا پیشنهادهای نمایندگان ارائه شود.

*طرح استفساریه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان از دستور مجلس خارج شد

در ادامه طرح یک فوریتی استفساریه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان از دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی خارج شد.

هنگام بررسی این طرح یک فوریتی احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس در تذکری عنوان کرد که این استفساریه در حقیقت نوعی قانون‌گذاری است که علی لاریجانی رئیس مجلس این اخطار را به رای گذاشت و به تصویب نمایندگان رسید.

از این رو طرح یک فوریتی استفساریه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان از دستور کار مجلس خارج شد.

*موافقت‌نامه همکاری در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته میان ایران و لهستان تصویب شد

همچنین لایحه موافقت‌نامه همکاری در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری لهستان به تصویب رسید.

این لایحه مشتمل بر یک مقدمه و 9 ماده و با تبصره الزامی بودن رعایت اصول 139 و 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شد.

*مجلس با اصلاحات پیوست کنوانسیون ایمنی اشخاص در دریا و ISPS موافقت کرد

نمایندگان همچنین لایحه اصلاحات پیوست کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا مورخ 1353 و آیین‌نامه بین‌المللی امنیت کشتی‌ها و تسهیلات بندری (آی اس پی اس) را به بحث و بررسی گذاشتند. 

براین اساس ماده واحده این لایحه که مقرر می‌دارد اصلاحات مقررات بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا (موضوع پیوست قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به مقررات یاد شده مصوب 27 اردیبهشت 1373) موضوع قطعنامه شماره یک فراهمایی (کنفرانس) دولت‌های متعهد کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا مصوب 12 دسامبر 2002 برابر با 21 آذر 1381 و آیین‌نامه بین‌المللی امنیت کشتی‌ها و تسهیلات بندری (ISPS) با 156 رای موافق، یک رای مخالف و 4 رای ممتنع به تصویب رسید. 

*لاریجانی: مجلس با جدیت حادثه برخورد قطارها در سمنان را دنبال می‌کند

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه نیز در تذکری با اشاره به حادثه ریلی سمنان و جان باختن تعدادی از هموطنانمان اظهار داشت: آقای رئیس روز گذشته قول دادید درباره سانحه قطار سمنان پیگیری لازم را انجام داده و گزارش کمیسیون عمران درباره این حادثه دلخراش در صحن علنی قرائت شود.

وی ادامه داد: منطقه آذربایجان به خصوص تبریز حالت غیرعادی داشته و مردم و بازماندگان این حادثه و خانواده جانباختگان منتظر گزارش مجلس هستند و اگر مجلس نظر خود را اعلام کند آنها آرامش پیدا می‌کنند.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده ارومیه گفت: همان طور که روز گذشته گفتم مجلس با جدیت این موضوع را دنبال کرده و در حال پیگیری موضوع هستیم.

*طرح تأمین اجتماعی همگانی اعلام وصول شد

در ادامه نیز، غلامرضا کاتب عضو هیأت رئیسه مجلس در نشست علنی امروز پارلمان، طرح تأمین اجتماعی همگانی را اعلام وصول کرد.

*آقای فرهادی! چرا در دانشگاه‌ها جلوی سخنرانی دلسوزان نظام گرفته می‌شود؟/ نگاه‌های سیاسی و جناحی وزارت علوم همه را سخت نگران کرده است

در ادامه نصراله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی پارلمان در سوال از محمدفرهادی وزیر علوم و تحقیقات، اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که آقای فرهادی صادقانه اعتراف و اقرار کرد که این دغدغه‌ای که باعث این شد که ما این مسئله را در صحن علنی مجلس مطرح کنیم مسئله بسیار مهمی بود که اگر این پیگیری‌ها و دقت‌ها نبود شاید این برخوردها هم صورت نمی‌گرفت. همین مقدار که دغدغه‌ها به شکل‌های مختلف مطرح شد بخشی از این مشکلات مرتفع شده و این خود دلالت صدق مسئله است. 

وی افزود: از ابتدای دولت اخیر که با شعار اعتدال آغاز به کار کرد علی‌رغم اینکه رئیس‌جمهور در اولین حضورش در دانشگاه تهران از ضرورت حفظ آرامش و قانون‌گرایی در دانشگاه سخن گفت نگاه، سهم‌گرانه احزاب اصلاح‌طلب برای تصاحب دانشگاه‌ها و بازگرداندن دانشگاه به ریل افراطی‌گری در ادبیات سیاسیون و مدیران دولت فعلی شایع شد و تلاش بسیاری برای احیای وضعیت اسفناک گذشته آغاز شد. 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: شتاب این حرکت‌های سیاسی به حدی بود که نگرانی‌ها منجر به استیضاح وزیر وقت علوم توسط مجلس شد. اگرچه آقای فرهادی! فرصت انتخاب بسیاری از همکاران خود در ستاد وزارت علوم و دانشگاه را در اختیار نداشتید و ما می‌دانیم که بر شما بسیاری از این معاونین‌تان و اعضای ستاد را تحمیل کردند و عموما با منتخبین وزیر سابق علوم فعالیت‌ها را ادامه دادید و از این جهت از شما گلایه داریم. 

پژمانفر ادامه داد: شرط انصاف می‌دانیم از اینکه هر جا که مطلع شدید از خیانت‌ها به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی موارد را پیگیری کردید که جای سپاسگزاری دارد اما دغدغه‌ها و انتظارات از وزارت علوم و دانشگاه‌ها بیش از موفقیت‌های شماست و لازم است شما بیش از پیش نسبت به آینده علمی و معنوی فرزندان ملت ایران که در دانشگاه‌ها به امانت به شما سپرده شدند نگران و دغدغه‌مند باشید. 

وی همچنین تصریح کرد: نگاه‌های سیاسی و جناحی و همچنین کوتاهی‌ها و مصلحت‌اندیشی‌های مسئولان فرهنگی وزارتخانه و روسای دانشگاه‌ها، اساتید و داشنجویان را سخت نگران ساخته است. احزاب و شخصیت‌های سیاسی بر رویکرد‌های فرهنگی دانشگاه‌ها سایه انداخته و هر کدام به دنبال شاخه دانشجویی هستند. 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نشریات دانشجویی باران در چند دانشگاه با هدفگذاری ترویج اندیشه‌های بنیاد باران مجوز گرفته‌اند، گفت: این نشریه همزمان با روز جهانی لغو اعدام، احکام قصاص را زیر سوال می‌برند. در این برنامه محوری معاونین فرهنگی دانشگاه‌های شما این می‌شود که دستور دادستانی برای ممنوعیت تصاویر سران فتنه در دانشگاه‌ها را دخالت در دانشگاه‌ها دانسته و مانع شوند تا افرادی که با عدم تمکین، کشور را به لبه پرتگاه رساندند اینها را حمایت کنند. 

«در نشریات دانشجویی دانشگاه‌ها و تابلو اعلانات آزادانه تبلیغ می‌شود و مظلومیت ساختگی برای اینها درست می‌شود. براساس قوانین موجود تابلو اعلانات حکم نشریات دانشجویی هستند و با تخلف آنها باید براساس قوانین باید برخورد شود. خبرها و فضای مجازی حاکی از تخلفات متعدد در تابلو اعلانات و نشریات دانشگاه‌ها هستند. آقای فرهادی بفرمایید که با این تخلفات چه برخوردهایی شده است». 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از خبرهایی که به دست آوردیم دستگاه‌های نظارتی شما در دانشگاه‌ها نسبت به این موضوع بسیار بسیار کوتاهی و اغماض داشتند و براساس برخی آمارهای موجود ما نشریاتی که هنجارشکنی کردند و از چارچوب نظام عبور کردند 307 نشریه از نشریاتی که با رویکرد اصلاح‌طلبی در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند و 26 نشریه دگراندیش، 11 نشریه دانشجویی و 15 نشریه با رویکرد ترویجی هویت ایران باستانی روی مرزهای گفتمان کشور عبور کردند و چالش‌های زیادی را در نشریات خود ایجاد کردند. با این حال چه برخوردهایی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: اکنون وقت این پرسش است که برای پاسخگویی سوالات و آشناسازی دانشجویان با واقعیت‌های بحران‌های به وجود آمده از جمله فتنه 88 که دانشجویان سال اولی ما در آن زمان در سنین نوجوانی بودند چه برنامه‌ای داشتید نسبت به اینکه بفهمند چه حقایقی در این کشور اتفاق افتاده. نکند در حدیث با نفت خود بگویید نهایت لطف مسئولان فرهنگی شما در این بخش سکوت و غفلت بوده است.

این نماینده در ادامه سوال خود از وزیر علوم گفت: متاسفانه اردوهایی که امروز انجام می‌شود و اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها در حال صورت گرفتن است باید بگویم گزارشاتی به دست ما رسیده که شان مجلس نیست. این گزارشات را به صورت تصویری ارائه دهم. 57 جلسه سیاسی، 12 جلسه مذهبی، 108 جلسه فرهنگی، 96 اردوی مختلف برگزار شده که جلسات فوق هم در سطح دانشگاه‌ها برگزار شده که از چارچوب نظام عبور کرده و هنجارشکنی شده است. آقای وزیر توصیه و بخشنامه کرده که اردوهای مختلط از طریق دانشگاه‌ها برگزار نشود اما امروز اردوهای مختلط با جمع دختران و پسران دانشگاهی به شکلی که بیرون از دانشگاه یا تشکل‌های دانشجویی برنامه‌ریزی می‌کنند اما در بردهای دانشجویی نصب و در این رابطه داخل دانشگاه برنامه‌ریزی می‌شود. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: درست است که این اردوها اردوی مختلط را برگزار نمی‌کنند اما در فضای دانشگاه برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی می‌شود و فقط دانشجوها در آن برنامه شرکت می‌‌کنند اما همه برنامه‌ها در دانشگاه است. آیا بدین معناست که هیچ نقشی در برگزاری این 96 اردوی مختلطی که با جزئیات گزارش آن را دارند دانشگاه ندارد؟ ما می‌توانیم بگوییم نقشی نداشته است صرف اینکه این اردو به عنوان تشکل دانشجویی برگزار شده و معاونت فرهنگی زیر این برنامه را امضا نکرده آیا ما مسئولیت نداریم جلوی این برنامه را بگیریم؟ پدر و مادرها فرزندان خود را که امانت هستند به من و شما سپرده‌اند. 

«نشریاتی که امروز مسائل هنجارشکنی را انجام می‌دهند به شدت زیاد است. 12 بیانیه و مسائل متعددی وجود دارد.»

پژمانفر در بخش دوم سوال خود از فرهادی عنوان کرد: من تشکر می‌کنم از آقای فرهادی که تلاش می‌کند صادقانه از رفتار خلاف قانون معاونان خود نهایت دفاع را داشته باشد. و این صداقت و تلاش وزیر است که قابل ستایش است! اما امروز در فضای دانشگاه از برد دانشگاه‌ها استفاده می‌شود برای برنامه‌ریزی در برگزاری اردوهای مختلط. همچنین مسئله این است که ما در مجوزها که مسئله‌ای نداریم. مجوز را درست است که شما صادر می‌کنید اما به این معنا نیست که شما در نظارت بر عملکرد آنها کوتاهی داشته باشید باید پاسخگو باشید که این نشریاتی که تخلف کردند چه تعدادی از آنها به کمیته انضباطی کشیده شدند و برخورد شد. 

وی بر همین اساس اضافه کرد: امروز بسیج در برگزاری مراسم خود در دانشگاه‌ها به شدت در مضیقه است اما تشکل‌هایی که واقعا معلوم نیست هویت آنها چیست هیچ محدودیتی ندارند. در این زمینه برخوردهای ناعادلانه و تبعیض‌آمیز و سوءاستفاده از ابزارهای قانونی با جریان‌های انقلابی و ولایی در دانشگاه به شدت رایج است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جلوگیری از سخنرانی افراد ارزشمند که نمونه آن را در 16 آذر و روزهای گذشته دیدیم. آقای وزیر بیاید و گزارش دهد که در دانشگاه‌ها چند برگزاری مراسم و سخنرانی به تعطیلی کشیده شد. البته مواضع سیاسی آنها را هم اعلام کند تا معلوم شود که بیشترین فشار بر کدامین افراد بود. کسانی که هنجارشکن بودند بیشتر در دانشگاه‌ها جلوی سخنرانی آنها گرفته شد یا کسانی که در چارچوب نظام سخنرانی کردند. ما امروز افراد معلوم‌الحال فراوانی داریم که در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند و هیچ کسی جلوی سخنرانی آنها را نمی‌‌گیرد. 

امروز چرا جریان‌های سوسیالیستی و کمونیستی باید در دانشگاه‌ها فعال باشند. چرا باید جریان‌های ضد انقلاب، مجاهدین خلق و نفاق در دانشگاه‌ها فعال باشد. امروز چرا باید جریان قومیت‌گرایی در دانشگاه جریان داشته باشد. باید گزارش داده شود با این موارد چه برخوردی شده است. به قسم حضرت عباس این حرف‌ها سیاسی نیست. امروز فرهنگ ما فرهنگ، عقاید و باورهای جوانان ما در د انشگه‌ها مورد هجمه واقع شده است و با یک سیاست تسامح و تساهل زمینه رشد این جریانات فاسد در دانشگاه‌های ما انجام می‌شود. آقای فرهادی معاونان شما خودکامه هستند که خودتان هم بارها گفتید آنها مخصوصا در عرصه مسائل فرهنگی با شما همراهی ندارند آنها مانند شما تدین و رفتار در چارچوب نظام را ندارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: سوال من این است آیا دانشگاه‌‌ها به عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی رشد داشته است. چرا در دانشگاه‌های ما رشد خودکشی و بی‌بند و باری شایع شده است چرا مسئولین حراست‌های ما نمی‌توانند حتی جلوی برخی از این لباس‌های ناهنجاری که دور از شان یک انسان است را نمی‌گیرند. عبور از موانع نظام تا کجا.

*وزارت علوم به اردوهای مختلط دانشجویی مجوز نداده و نخواهد داد

در ادامه نیز محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سؤال حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی که درباره اجرای برنامه‌های خلاف شرع نظیر برگزاری اردوهای مختلط، برگزاری جشن‌های خلاف موازین اسلامی و همچنین چاپ نشریات موهن و متضاد با باورهای انقلابی در دانشگاه‌ها از او توضیح خواسته بود، گفت: وقتی به سمت مشارکت، رشد و نشاط اجتماعی در دانشگاه‌ها حرکت می‌کنیم خود به خود حاشیه‌هایی نیز رخ می‌دهد. 

وی با تاکید بر اینکه با تخلفات صورت گرفته در دانشگاه‌ها از جمله در نشریات دانشجویی برخورد صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این برخوردها شامل تذکر، توقف، اخطار کتبی و محرومیت است. 

فرهادی با اشاره به اینکه تخلف نشریه دانشجویی در دانشگاه شریف مربوط به خود دانشگاه نبوده، گفت: انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها می‌توانند بنابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی جا و مکان در دانشگاه‌ها داشته باشند. 

وی با تصریح بر اینکه دانشگاه نقشی در مدیریت نشریه دانشجویی در دانشگاه شریف نداشته است، اظهار داشت: مسئولان دانشگاه به محض اینکه از اقدام موهن در نشریه مطلع شدند، نشریه را جمع‌آوری کردند و در انجمن را بستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از پاسخ خود به سؤال نماینده مشهد، گفت: دستگاه‌های نظارتی همه به استناد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عملکرد تشکل‌ها نظارت می‌کنند. به علاوه هیأت 3 نفره ناظر بر تشکل‌های دانشجویی را هم داریم. 

وی با اشاره به اینکه نشریات دانشجویی در چارچوب آئین‌نامه‌ها مجوز می‌گیرند، در ادامه تصریح کرد: وزارت علوم به اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها مجوز نداده و نخواهد داد. 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری به اعزام 50 هزار دانشجو در قالب اردوهای رضوی به مشهد مقدس از سوی وزارت علوم اشاره کرد و از برگزاری بیش از 50 کنگره شهدای دانشجو و ویژه‌ برنامه‌های روز 22 بهمن و سایر مناسبت‌ها در دانشگاه‌ها سخن گفت.

*پژمان‌فر از پاسخ‌های وزیر علوم به سؤالش در صحن علنی مجلس قانع شد

سپس حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس از پاسخ‌های محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سؤال خود قانع شد.

پژمان‌فر که در سؤال خود از وزیر علوم درباره اجرای برنامه‌های خلاف شرع نظیر برگزاری اردوهای مختلط، برگزاری جشن‌های خلاف موازین اسلامی و همچنین چاپ نشریات موهن و متضاد با باورهای انقلابی در دانشگاه‌ها توضیح خواسته بود در نهایت و با قول فرهادی درباره اهتمام بیشتر نسبت به مسائل مذکور در دانشگاه‌ها اعلام کرد که قانع شده است. 

*موسوی: چرا رؤسای جمهور و مجلس به لغو سخنرانی‌های اصولگرایان در روز دانشجو اعتراض نکردند؟/ مطهری: وزیر کشور به لغو سخنرانی‌ها واکنش نشان دهد

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس طی تذکری گفت:‌ آقای مطهری! انتظار داشتیم روز گذشته رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و وزیر کشور که برای لغو سخنرانی حضرتعالی تمام‌قد وارد میدان شده و کارگروه تشکیل دادند، به لغو سخنرانی‌های متعدد دیگر نیز واکنش نشان می‌دادند.

وی ادامه داد: روز گذشته سخنرانی‌های زیادی در سطح کشور لغو و بعضی از آنها با مشکلاتی مواجه شد، اما شاهد نبودیم رئیس مجلس، وزیر کشور یا رئیس‌جمهور واکنشی نشان دهند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در بحث سخنرانی‌ها کاری به اصلاح‌طلب بودن یا اصولگرا بودن نداریم، اظهار داشت: نفس لغو سخنرانی درست نیست، اما اینکه برای فرد یا افرادی اعتراض صورت گرفته و برای برخی دیگر اعتراض نشود، قابل‌قبول نیست.

موسوی لارگانی به بحث حقوق‌های نجومی اشاره کرد و افزود: اینکه رئیس دیوان محاسبات می‌گوید همه حقوق‌ها برگردانده شد، باید پرسید کسانی که وام‌های چند میلیاردی هم دریافت کرده‌اند، توسط دادستان دیوان به قوه قضائیه معرفی شده‌اند؟

به گزارش فارس، علی مطهری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از نشست امروز پارلمان را برعهده داشت، تذکر نماینده فلاورجان درباره لغو سخنرانی‌ها را وارد دانست.

وی اضافه کرد: باید به سایر لغو جلسه‌ها نیز عکس‌العمل نشان داده شود؛ هرگونه لغو سخنرانی در دانشگاه که دارای مجوز است، کار درستی نیست.

مطهری در همین زمینه تصریح کرد: این اقدامات خلاف نظر رهبری است که روی کرسی‌های آزاداندیشی تأکید دارند؛ مسئولان ازجمله وزیر کشور درباره لغو سخنرانی از طرف مقابل هم واکنش نشان دهند.

*کواکبیان: هیچ وقت نمی‌خواهیم مجلس ششم تکرار شود

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: متأسفانه برخی در فضای مجازی نسبت به اصلاح‌طلبان مجلس دهم مطالبی می‌گویند که بنده به عنوان کوچک‌ترین عضو این فراکسیون مطرح می‌کنم که ما قطعا در زمینی که دیگران بخواهند برای ما طراحی کنند، بازی نمی‌کنیم.

وی همچنین گفت: ما قطعا از حقوق نمایندگان مجلس و همچنین جایگاه مجلس شورای اسلامی دفاع می کنیم اما هیچ وقت نمی‌خواهیم مجلس ششم تکرار شود.

*پژمان‌فر: دولت شروط رهبر انقلاب برای تأیید برجام را یا نتوانست یا نخواست عمل کند

پس از آن، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبح امروز چهارشنبه پارلمان در تذکری شفاهی با اشاره به تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس سنای آمریکا، اظهار داشت: مقام معظم رهبری برای تأیید برجام شروطی را تعیین کرده بودند که متأسفانه دولت یا نتوانست یا نخواست به این شروط عمل کند.

وی افزود: برجام از همان ابتدا موجود ناقص الخلقه‌ای بود که قبل از تولدش مرده بود و چند وقتی روی دست‌شان آن را حلوا حلوا می‌کردند اما حالا خود رئیس جمهور می‌آید و می‌گوید طرف مقابل در اجرای برجام بدعهدی کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تصریح کرد: با توجه به اظهارات اخیر شخص رئیس‌جمهور، انتظار این است که رئیس‌جمهور به همان مسیر اصلی که تحقق اقتصاد مقاومتی است برگردد، چرا که مردم انتظار دارند مشکلاتی که زندگی آنان را با چالش مواجه کرده است، برطرف شود، بعد از آنکه چرخ سانتریفیوژها متوقف شد و چرخ زندگی مردم هم متوقف شد، ملت انتظار دارند چرخ زندگی‌شان لااقل بچرخد.

نماینده مشهد در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه نمایشگاه کتاب با بی‌تدبیری در مشهد تعطیل شده است،‌ چرا امسال که قرار است مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود،‌ نمایشگاه کتاب را در مشهد تعطیل کردند؟

*طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان تهیه شد

در ادامه هم طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب سال 1395 تهیه شد. 

بر اساس ماده واحده این طرح تبصره یک قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب 1395به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

به کارگیری مقامات مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و همطررازان آنها با ایثارگران و فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر در سمت‌های مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و دارندگان اختیارات خاصه مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات در دستگاه مطبوع خود بلامانع است.

طرح مذکور با 42 امضا تهیه شده است و روز یکشنبه تقدیم هیأت رئیسه خواهد شد.

*تقدیر 207 نماینده مجلس از دولت به دلیل دیپلماسی موفق نفتی در اوپک

207 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای از دولت به ویژه وزیر نفت و مدیران و کارکنان نفتی در ارتباط با افزایش صادرات و تولید نفت و همچنین دیپلماسی موفق در اوپک که افزایش سقف سهم ایران در سبد نفتی اوپک را به دنبال داشت، تقدیر و تشکر کردند.

*پایان مذاکرات علنی صبح امروز نمایندگان مجلس/ نشست بعدی؛ 21 آذرماه

نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعلام علی مطهری نایب رئیس دوم پارلمان پایان یافت.

جلسه علنی بعدی خانه ملت رأس ساعت 8 صبح روز یکشنبه 21 آذرماه با دستور کار تعیین‌شده تشکیل می‌شود.

وکلای ملت در این جلسه پس از بررسی چند لایحه موافقتنامه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و چند کشور، سوال ملی محمدمهدی زاهدی و نصرالله پژمان‌فر از وزیر علوم را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/CWLYTP



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««قطار حادثه سمنان» روی ریل تعقیب پارلمان در روز اعتراض به لغو سخنرانی‌های منتقدان دولت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..